Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Cabanon Malawi of toch Manga?  (gelezen 19955 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EdwinMerks

  • Gast
Re:Cabanon Malawi of toch Manga?
« Reactie #15 Gepost op: augustus 21, 2011, 09:13:19 pm »

Zojuist verkocht, kopers wisten niet hoe snel ze 'ja' moesten zeggen. Ze hadden er al een paar bekeken, maar die van ons was toch wel erg mooi  :O

Kunnen we met 'De Wit' aan tafel. ik houd jullie op de hoogte van de definitieve keuze en ervaringen als we hem (Malawi) aangeschaft/in gebruik genomen hebben.

In principe gaan we voor de Malawi met achtertent en luifel, maar vooral zonder keuken en zonder voortent.

Vraag ook even bij De Wit na hoe het staat met de mogelijkheid een voorwand aan de luifel te ritsen...die optie zou er nl komen volgens een forumlid..
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re:Cabanon Malawi of toch Manga?
« Reactie #16 Gepost op: augustus 22, 2011, 08:23:11 pm »

Ik zal het vragen, maar dan zou allereerst de luifel aangepast moeten worden, want daar zit nu aan de voorzijde geen rits in.

Overigens deden za afgelopen zaterdag wel 'veel' moeite om hem vooral voor 1 oktober te bestellen (onder het mom van 'We hebben een actie'), want daarna wordt ie beslist duurder (zeggen ze).

Voordelen volgens 'De Wit';
- Je hoeft hem nog niet te betalen
- Ze stallen hem 'gratis' voor je in hun magazijn
- De garantie gaat pas in als je hem afhaalt
- Je hebt hem voor de huidige prijs

Ik blijf me dan afvragen: Vanwaar die haast? Ik heb liever 'korting' in plaats van al die zogenaamde voordeeltjes (??) waar ik niets aan heb:
- Als ik hem volgend jaar voor de vakantie bestel hoef ik nu ook niets te betalen
- Als ik hem volgend jaar voor de vakantie bestel hoef ik hem ook niet te stallen
- Als ik hem volgend jaar voor de vakantie bestel gaat ook dan pas de garantie in
- En ja misschien is ie dan iets duurder, meer de prijzen de van de vouwwagens zijn nauwelijks hoger dan 10 - 15 jaar geleden (wij hebben destijds hfl. 10.000,- betaald voor een 'Conway' wat nu dan de 'Cabanon Manga' zou zijn; Als je de geldontwaarding meeneemt zijn ze zelfs goedkoper geworden.

Maar helaas voor 'De Wit', ik laat me niet opjagen voor ? 100,- (of wat het dan ook mag zijn). Ik neem het liefst een weloverwogen beslissing. Als ik een verkeerde keuze maak, kost het straks meer.
Overigens zijn/worden we bij 'De Wit' werkelijk uitstekend geholpen, laat daar geen twijfel over bestaan!


Overigens vind ik wel dat als je de Malawi vergelijkt met de Manga, dat de Malawi relatief duur is. Ook al streep je de 2 gewone bedden van de Manga weg tegen het luxe bed uit  de Malawi, dan heb je bij de Manga nog de hele voortent met luifeldeel erbij. Eigenlijk staat dat totaal niet in verhouding. Modelkosten zullen we maar zeggen.....

« Laatst bewerkt op: augustus 22, 2011, 11:09:40 pm door nunogconway »
Gelogd

biccie

  • Gast
Re:Cabanon Malawi of toch Manga?
« Reactie #17 Gepost op: augustus 23, 2011, 04:37:45 pm »

Ik zal het vragen, maar dan zou allereerst de luifel aangepast moeten worden, want daar zit nu aan de voorzijde geen rits in.

Overigens deden za afgelopen zaterdag wel 'veel' moeite om hem vooral voor 1 oktober te bestellen (onder het mom van 'We hebben een actie'), want daarna wordt ie beslist duurder (zeggen ze).

Voordelen volgens 'De Wit';
- Je hoeft hem nog niet te betalen
- Ze stallen hem 'gratis' voor je in hun magazijn
- De garantie gaat pas in als je hem afhaalt
- Je hebt hem voor de huidige prijs

Ik blijf me dan afvragen: Vanwaar die haast? Ik heb liever 'korting' in plaats van al die zogenaamde voordeeltjes (??) waar ik niets aan heb:
- Als ik hem volgend jaar voor de vakantie bestel hoef ik nu ook niets te betalen
- Als ik hem volgend jaar voor de vakantie bestel hoef ik hem ook niet te stallen
- Als ik hem volgend jaar voor de vakantie bestel gaat ook dan pas de garantie in
- En ja misschien is ie dan iets duurder, meer de prijzen de van de vouwwagens zijn nauwelijks hoger dan 10 - 15 jaar geleden (wij hebben destijds hfl. 10.000,- betaald voor een 'Conway' wat nu dan de 'Cabanon Manga' zou zijn; Als je de geldontwaarding meeneemt zijn ze zelfs goedkoper geworden.

Maar helaas voor 'De Wit', ik laat me niet opjagen voor € 100,- (of wat het dan ook mag zijn). Ik neem het liefst een weloverwogen beslissing. Als ik een verkeerde keuze maak, kost het straks meer.
Overigens zijn/worden we bij 'De Wit' werkelijk uitstekend geholpen, laat daar geen twijfel over bestaan!


Overigens vind ik wel dat als je de Malawi vergelijkt met de Manga, dat de Malawi relatief duur is. Ook al streep je de 2 gewone bedden van de Manga weg tegen het luxe bed uit  de Malawi, dan heb je bij de Manga nog de hele voortent met luifeldeel erbij. Eigenlijk staat dat totaal niet in verhouding. Modelkosten zullen we maar zeggen.....



het is geen kwestie van 'opjagen' bij de wit. natuurlijk is het een verkooptechniek. met voordelen voor de klant, maar zeker ook voor de wit.
bij de wit weten ze dus hoeveel vw ze af moeten leveren voor het nieuwe voorjaar en hebben ze voor de winter al werk liggen.
voor de klant is het dan zeker dat je hem voor een bepaalde tijd kan laten afleveren, bestel je in het nieuwe jaar, dan kan het misschien langer duren.
de malawi is duurder.  maar dat heeft met het model te maken. de wagenbak is technisch anders dan de manga en de wagenbak is groter. daar zal het prijsverschil zeker in zitten. maar vergeleken met andere modellen die "hetzelfde" vouwen als de malawi is het wel een scherpe prijs.
het is een kwestie van afwegen wat het fijnste klappen is...
met de manga ben ietsje langer bezig met opzetten en heb je iets minder bergruimte....
maar ik persoonlijk vind de manga een mooiere tent...
maar overweeg goed wat je wilt, kopen is definitief.
maar ja, wij hebben hem nu 2 jaar, maar als ik de nieuwe modellen zie, kriebelt het toch wel, ze blijven verbeteren...
grtz bianc
Gelogd

Deno

  • Gast
Re:Cabanon Malawi of toch Manga?
« Reactie #18 Gepost op: augustus 23, 2011, 08:50:04 pm »

Het klopt inderdaad dat het afdekzeil er niet helemaal strak over zit. Dit kan je op 2 manieren (een beetje) oplossen:
- Of meer bagage (stoelen en tafel) onder het dekzeil
- Of de stiekjes niet enkel maar drievoudig erom heen doen

Verder hebben wij een aantal weken geleden het showroommodel gekocht. Dit was een hele scherpe prijs inclusief luifel, fietsenrek en reservewiel voor nog geen ? 5000,- euro. Iig ook zonder keuken en voortent! Wel hebben we gekozen voor een achtertent aangezien we ook 2 kleine kinderen hebben.

Als het weer meezit gaan we in het weekend van 3 september de vouwwagen testen. We hebben er nu al zin in.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re:Cabanon Malawi of toch Manga?
« Reactie #19 Gepost op: augustus 24, 2011, 06:22:56 pm »

Da's wel een hele nette prijs (Bij de Wit??)

Veel plezier er mee, nu het weer nog
Gelogd

Deno

  • Gast
Re:Cabanon Malawi of toch Manga?
« Reactie #20 Gepost op: augustus 24, 2011, 08:26:28 pm »

Yep, bij de Wit. Misschien nog even wachten tot de andere showmodellen eruit gaan.
Tip, check op z'n tijd even marktplaats aangezien "de Wit" het showroommodel op marktplaats zet.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re:Cabanon Malawi of toch Manga?
« Reactie #21 Gepost op: oktober 21, 2011, 05:54:49 pm »

Hoe kan het gaan..............

Vandaag naar de Kampeer en Caravan beurs geweest met de bedoeling om een Cabanon Malawi aan te schaffen............
.............komen we thuis met een CombiCamp Valley (voor een 'paar' centen meer dan de Malawi)

De Cabanon Malawi was inmiddels € 200,- duurder geworden, en bij CC gingen de 2011 modellen er met een mooie korting uit.

Voor 2012 is de Malawi ook leverbaar in groen met creme, maar dan wel alleen met een eenvoudige luifel die net zoveel kost
als de luxere en wat grotere luifel   ::) .
« Laatst bewerkt op: oktober 25, 2011, 08:45:26 am door nunogconway »
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Cabanon Malawi of toch Manga?
« Reactie #22 Gepost op: oktober 21, 2011, 08:07:28 pm »

gefeliciteerd met de aankoop, hoop dat jullie veel kampeer plezier gaan maken.
en wanneer leverbaar?

gaan zelf maandag kijken op de beurs, ben benieuwd waar wij mee thuis komen :H
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Cabanon Malawi of toch Manga?
« Reactie #23 Gepost op: oktober 22, 2011, 01:48:39 am »

En weer een blije CC-bezitter er bij! Gefeliciteerd met de aankoop maar vooral veel plezier er mee! Vanuit mijn klap-ervaring denk ik dat jullie een erg goed besluit hebben genomen  :)
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:Cabanon Malawi of toch Manga?
« Reactie #24 Gepost op: oktober 22, 2011, 01:22:51 pm »

Van harte gefeliciteerd met jullie aankoop en veel plezier ermee!
Gelogd

biccie

  • Gast
Re:Cabanon Malawi of toch Manga?
« Reactie #25 Gepost op: december 04, 2011, 05:04:02 pm »

zoals in de mail al gezegd: heel veel plezier ermee!
Gelogd

PaulGrou

  • Gast
Re: Cabanon Malawi of toch Manga?
« Reactie #26 Gepost op: december 27, 2012, 12:00:13 pm »

Tja, Wij hadden een Manga, die inderdaad zeer fraai is om naar te kijken. Maar het is toch een heel gepruts en gezweet om de boogvormige stokken er in te flansen. Vandaar dat wij na 2 jaar geswitcht zijn naar de Malawi, die in een 'relatieve' handomdraai is op te zetten. Met achtertentje kunnen we er 4 mensen in kwijt.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Cabanon Malawi of toch Manga?
« Reactie #27 Gepost op: december 28, 2012, 10:55:16 pm »

Voor nu dan veel klapplezier met de Malawi; is het de groene of de oranje geworden?
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal