Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Cabanon Malawi of toch Manga?  (gelezen 19956 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EdwinMerks

  • Gast
Cabanon Malawi of toch Manga?
« Gepost op: juli 30, 2011, 04:29:42 pm »

Heeft iemand ervaringen met de Cabanon Malawi? We zijn aan het twijfelen..De Manga is wel bekend bij iedereen. Een mooie tunneltent. De Malawi heeft echter een veel beter bed (12 cm met lattenbodem) en is een stuk sneller op te zetten. We kijken dan naar de Malawi met alleen een luifel en inclusief een achtertent waar de kinderen kunnen slapen. Het oppervlak van de binnentent is wel iets minder dan die van de Manga maar aangezien er geen ronde zijkanten zijn is de benutbare ruimte nagenoeg gelijk...

Wie kan ons helpen in het maken van de keuze?... ::)

Groet, Edwin
Gelogd

biccie

  • Gast
Re:Cabanon Malawi of toch Manga?
« Reactie #1 Gepost op: juli 30, 2011, 05:15:32 pm »

hoi edwin: zie mijn reactie in andere topic en succes met de keuze!
grtz bianc
Gelogd

dorus_jolan

  • Gast
Re:Cabanon Malawi of toch Manga?
« Reactie #2 Gepost op: juli 30, 2011, 07:51:48 pm »

idem
Gelogd

biccie

  • Gast
Re:Cabanon Malawi of toch Manga?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 06, 2011, 02:32:20 pm »

hoi cabanonners,

vandaag toch ff naar de wit gereden om te kijken of die Malawi wat is.
ik ben licht enthousiast ;)
foldertje meegenomen met prijzen erop.
er zijn voor en tegens zoals eerder genoemd in ander draadje.

ik was voornamelijk nieuwschierig naar die bagageruimte onder het bed. RIUM dus. dat wel. maar.... je moet heel de tent uitklappen om er bij te kunnen, als ik het goed heb gezien. dat hebben we nu ook met de manga. die ruimte is wel minder, maar de bak is ook smaller van de manga.

hij is makkelijk op te zetten en de keuken is optioneel. die is dus breeder dan die van de manga, maar ik weet niet of ik hier voor een bermkeuken zou kiezen. het op en af sjouwen ervaren wij toch wel als zwaar en je kan het niet alleen... in de malawi heb je veel ruimte, zeker als je ook nog een disselbak zou nemen, dus een opvouwbaar keukentje past er wel ergens tussen.

de achtertent is ruim, makkelijk voor kinderen.
kuipzeil vind ik bij de manga prettiger zitten. geen plekken waar het water, als dit hoog staat, naar binnen kan. bij de malawi had je nog wel van die punten waar het naar binnen kan stromen als je er de achtertent of voortent aan zou zetten.

voortent of luifel is met meer stokken dan de manga... de verkoper gaf wel aan dat de stokken bijna allemaal gelijk zijn, dus niet echt moeilijk...

wat ik trouwens wel heel mooi vind is het traanplaat wat nu gebruikt wordt op alle modellen! super, veel mooier en makkelijker schoon te houden. echt een verbetering.

als je de malawi zonder voortent zou nemen is de binnenruimte wel wat beperkter als bij de manga.

en zo kan ik nog wel door gaan :#
kan me de twijfel nu heel goed voorstellen. ik persoonlijk blijf nog bij de manga vanwege het model en de ruimte en de smalle bak met prettig rijgedrag achter de auto. hij ziet er geweldig uit, dat vind ik van de malawi nog niet, maar wie weet komen ze ooit met een malawi-wagen met tunnel voortent en luifel, dan ga ik zeker om en ruil ik hem in ;)
grtz bianc



Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re:Cabanon Malawi of toch Manga?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 06, 2011, 03:04:42 pm »

hoi cabanonners,

vandaag toch ff naar de wit gereden om te kijken of die Malawi wat is.
ik ben licht enthousiast ;)
foldertje meegenomen met prijzen erop.
er zijn voor en tegens zoals eerder genoemd in ander draadje.

ik was voornamelijk nieuwschierig naar die bagageruimte onder het bed. RIUM dus. dat wel. maar.... je moet heel de tent uitklappen om er bij te kunnen, als ik het goed heb gezien. dat hebben we nu ook met de manga. die ruimte is wel minder, maar de bak is ook smaller van de manga.

hij is makkelijk op te zetten en de keuken is optioneel. die is dus breeder dan die van de manga, maar ik weet niet of ik hier voor een bermkeuken zou kiezen. het op en af sjouwen ervaren wij toch wel als zwaar en je kan het niet alleen... in de malawi heb je veel ruimte, zeker als je ook nog een disselbak zou nemen, dus een opvouwbaar keukentje past er wel ergens tussen.

de achtertent is ruim, makkelijk voor kinderen.
kuipzeil vind ik bij de manga prettiger zitten. geen plekken waar het water, als dit hoog staat, naar binnen kan. bij de malawi had je nog wel van die punten waar het naar binnen kan stromen als je er de achtertent of voortent aan zou zetten.

voortent of luifel is met meer stokken dan de manga... de verkoper gaf wel aan dat de stokken bijna allemaal gelijk zijn, dus niet echt moeilijk...

wat ik trouwens wel heel mooi vind is het traanplaat wat nu gebruikt wordt op alle modellen! super, veel mooier en makkelijker schoon te houden. echt een verbetering.

als je de malawi zonder voortent zou nemen is de binnenruimte wel wat beperkter als bij de manga.

en zo kan ik nog wel door gaan :#
kan me de twijfel nu heel goed voorstellen. ik persoonlijk blijf nog bij de manga vanwege het model en de ruimte en de smalle bak met prettig rijgedrag achter de auto. hij ziet er geweldig uit, dat vind ik van de malawi nog niet, maar wie weet komen ze ooit met een malawi-wagen met tunnel voortent en luifel, dan ga ik zeker om en ruil ik hem in ;)
grtz bianc





Wat goed dat je er bent geweest. Nu snap je onze twijfel. Overigens heeft men bij De Wit gezegd dat men alleen nog maar de brede bak wil. Het zou dus kunnen dat de Manga dezelfde brede bak krijgt als die van de Malawi. Of dit van invloed zal zijn op bijvoorbeeld het uitklapsysteem of het soort bedden (lees: lattenbodems) weet ik niet. Per 1-10 gaan de prijzen in ieder geval omhoog...wellicht model 2012 in aantocht?
« Laatst bewerkt op: augustus 06, 2011, 03:08:55 pm door EdwinMerks »
Gelogd

biccie

  • Gast
Re:Cabanon Malawi of toch Manga?
« Reactie #5 Gepost op: augustus 06, 2011, 03:52:22 pm »

Wat goed dat je er bent geweest. Nu snap je onze twijfel. Overigens heeft men bij De Wit gezegd dat men alleen nog maar de brede bak wil. Het zou dus kunnen dat de Manga dezelfde brede bak krijgt als die van de Malawi. Of dit van invloed zal zijn op bijvoorbeeld het uitklapsysteem of het soort bedden (lees: lattenbodems) weet ik niet. Per 1-10 gaan de prijzen in ieder geval omhoog...wellicht model 2012 in aantocht?

wie weet wat ze gaan doen ;)
ik ben ook benieuwd wat jou keuze gaat worden :)
nog bedankt voor het melden van de malawi, we wisten niet eens dat hij er was :#
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re:Cabanon Malawi of toch Manga?
« Reactie #6 Gepost op: augustus 06, 2011, 04:32:42 pm »

wie weet wat ze gaan doen ;)
ik ben ook benieuwd wat jou keuze gaat worden :)
nog bedankt voor het melden van de malawi, we wisten niet eens dat hij er was :#

we hebben de kandidaten gisteren allemaal gezien: Manga (valt waarschijnlijk af), Malawi (idem), Mercury (kanshebber met name vanwege binnenruimte en meer ventilatiemogelijkheden), de Trigano Odyssee Safari (alleen jammer van de witte PVC-trailer) of een gebruikte Holtkamper Cocoon XL of met Aventuretent, maar die prijzen liggen eigelijk belachelijk hoog...wel kwaliteit)...
Gelogd

Deno

  • Gast
Re:Cabanon Malawi of toch Manga?
« Reactie #7 Gepost op: augustus 11, 2011, 09:06:55 pm »

Hoi Edwin,

Wat betreft jouw vraag of een Malawi of een Manga was voor ons totaal geen discussie. Wij hebben voor de Malawi gekozen ivm de onderstaande redenen:
- Groote bagageruimte
- Het bed kan ten alle tijde omhoog worden gezet. De tent hoeft dus niet uitgeklapt te worden. Dus als de vouwwagen staat kan al je bagage gewoon in de bak laten liggen. Ideaal ook voor een doorreis.
- 2 lattenbodems met een 12 cm dik matras. Het bed is veel beter dan vd Manga!
- 1 groot bed. De kids kunnen in de achtertent (optioneel). Daardoor is er al een extra leefruimte (ongeveer 6m2) waardoor je geen voortent nodig hebt. Is iig goedkoper en je hoeft minder bagage mee te nemen. Ook voor de toekomst als de kids in een aparte tent gaan heb je iig geen 2 persoons bed over waar je niks mee kan.
- Bak is ook maar 150 cm breed (tegenover Manga 125cm). Ligt ook super achter de wagen.
- Luifel (4,2 bij 2) heeft maar 3 stokken en kan (indien gewenst) aan de voorkant nog dicht gemaakt worden. De luifel vd Manga is veel te klein om onder te zitten.
- Manga is te laag. Indien je 185cm bent kan je al bijna niet normaal onder het luifel doorlopen.
- De Malawi is veel sneller op te zetten. Staat al binnen 15 minuten.

De voornaamste redenen zijn het bed en de bagage ruimte die meteen de doorslag gaven. Verder is de prijs tov andere merken betaalbaar.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groet,
Dennis

Ps. Er komt waarschijnlijk geen nieuw model voor 2012. De prijs zal wel omhoog gaan.

Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re:Cabanon Malawi of toch Manga?
« Reactie #8 Gepost op: augustus 11, 2011, 10:12:27 pm »

Hoi Edwin,

Wat betreft jouw vraag of een Malawi of een Manga was voor ons totaal geen discussie. Wij hebben voor de Malawi gekozen ivm de onderstaande redenen:
- Groote bagageruimte
- Het bed kan ten alle tijde omhoog worden gezet. De tent hoeft dus niet uitgeklapt te worden. Dus als de vouwwagen staat kan al je bagage gewoon in de bak laten liggen. Ideaal ook voor een doorreis.
- 2 lattenbodems met een 12 cm dik matras. Het bed is veel beter dan vd Manga!
- 1 groot bed. De kids kunnen in de achtertent (optioneel). Daardoor is er al een extra leefruimte (ongeveer 6m2) waardoor je geen voortent nodig hebt. Is iig goedkoper en je hoeft minder bagage mee te nemen. Ook voor de toekomst als de kids in een aparte tent gaan heb je iig geen 2 persoons bed over waar je niks mee kan.
- Bak is ook maar 150 cm breed (tegenover Manga 125cm). Ligt ook super achter de wagen.
- Luifel (4,2 bij 2) heeft maar 3 stokken en kan (indien gewenst) aan de voorkant nog dicht gemaakt worden. De luifel vd Manga is veel te klein om onder te zitten.
- Manga is te laag. Indien je 185cm bent kan je al bijna niet normaal onder het luifel doorlopen.
- De Malawi is veel sneller op te zetten. Staat al binnen 15 minuten.

De voornaamste redenen zijn het bed en de bagage ruimte die meteen de doorslag gaven. Verder is de prijs tov andere merken betaalbaar.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groet,
Dennis

Ps. Er komt waarschijnlijk geen nieuw model voor 2012. De prijs zal wel omhoog gaan.



Kun je de luifel dichtmaken dan??? Dat is ons niet verteld en ik zie het ook niet op de prijslijst staan. Hoe doe jij dat dan?
Gelogd

Deno

  • Gast
Re:Cabanon Malawi of toch Manga?
« Reactie #9 Gepost op: augustus 12, 2011, 10:25:09 am »

Dit staat inderdaad niet in de folder. Ik heb gevraagd ofdat het mogelijk was om de luifel dicht te maken. Dit is mogelijk maar dan zou ik in het naseizoen (vanaf october ivm drukte) terug moeten komen. Er wordt dan waarschijnlijk (De Wit is daar nog mee bezig) dmv een rits een voorgedeelte aangezet. Wij weten trouwens nog niet ofdat we dit ook gaan doen.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re:Cabanon Malawi of toch Manga?
« Reactie #10 Gepost op: augustus 14, 2011, 10:14:08 am »

hoi edwin: zie mijn reactie in andere topic en succes met de keuze!
grtz bianc

Welk topic is dit dan? Ik kan hem zo niet vinden

BVD
« Laatst bewerkt op: augustus 14, 2011, 04:16:41 pm door nunogconway »
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re:Cabanon Malawi of toch Manga?
« Reactie #11 Gepost op: augustus 14, 2011, 12:51:27 pm »

Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re:Cabanon Malawi of toch Manga?
« Reactie #12 Gepost op: augustus 20, 2011, 06:58:39 pm »

Vandaag bij 'de Wit' nog maar eens naar de Malawi wezen kijken. En ik moet toch zeggen dat deze vouwwagen ons op dit moment het meeste aanspreekt. Ik sluit me dan ook voor de volle 100% procent aan bij de opmerkigen van Dennis.

Voor ons zouden de belangerijkste aankoopargumenten zijn:
- Prima slaapcomfort door 2 afzonderlijke lattenbodems
- Te laden (en bij je bagagae komen) zonder de tent uit te klappen
- Geen overbodige ruimte
- Wagentent biedt in geval van slecht weer toch nog de ruimte voor een tafel en 4 stoelen daar om heen.

Enig minpunjte wat we tot nu toe hebben kunnen ontdekken is het 'oversized' dekzeil dat daardoor niet mooit strak zit.Hat argument is dat er dan nog het e.e.a. onder kan, maar wij kunnen met onze huidige Conway ook het e.e.a. onder het zeil kwijt terwijl het altijd mooi strak zit en dus nooit zwabbert. Overigens willen wij ook niets meer tussen de tent en het zeil, in principe alles in de wagen die groot genoeg is.

Nu nog de conway verkopen..........
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.653
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Cabanon Malawi of toch Manga?
« Reactie #13 Gepost op: augustus 20, 2011, 08:28:05 pm »

Of probeer hem in te ruilen.... Tweedehands verkopen valt niet altijd mee.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re:Cabanon Malawi of toch Manga?
« Reactie #14 Gepost op: augustus 21, 2011, 04:47:36 pm »

Zojuist verkocht, kopers wisten niet hoe snel ze 'ja' moesten zeggen. Ze hadden er al een paar bekeken, maar die van ons was toch wel erg mooi  :O

Kunnen we met 'De Wit' aan tafel. ik houd jullie op de hoogte van de definitieve keuze en ervaringen als we hem (Malawi) aangeschaft/in gebruik genomen hebben.

In principe gaan we voor de Malawi met achtertent en luifel, maar vooral zonder keuken en zonder voortent.
« Laatst bewerkt op: augustus 21, 2011, 04:51:48 pm door nunogconway »
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal