Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Wel of geen bermkeuken?  (gelezen 14600 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PetraL

  • Gast
Wel of geen bermkeuken?
« Gepost op: oktober 07, 2013, 07:53:13 pm »

Ja de titel zegt het al, ben benieuwd wat jullie hebben. Ben je er blij mee of heb je er spijt van?

Ik weet iig al dat we geen "apparatuur" willen in de keuken, dus voor ons gaat de keuze zijn, een kale keuken of geen? De kale vind ik eigenlijk wel lelijk en te kaal (deurtjes had el gemogen). Maar ik heb gehoord dat het beter voor het evenwicht is van de vouwwagen. Is dat waar???
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Wel of geen bermkeuken?
« Reactie #1 Gepost op: oktober 07, 2013, 08:39:09 pm »

Zelf eerst zonder keuken gekocht, echter voor aflevering al spijt van ......


http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=8309.0
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Wel of geen bermkeuken?
« Reactie #2 Gepost op: oktober 07, 2013, 08:39:28 pm »

Na ruim 15 jaar met een piramide tent gekampeerd te hebben met een losse kooktafel en 3-pitter er op (eerst coleman op benzine, later met de kids een op gas) zijn we nu 2 jaar geleden overgestapt op een VW met berm keuken. En we zijn overtuigd van het gebruiksgemak, de totale kook en eet uitrusting past, met een beetje passen en meten in de bermkeuken, dus alles bij de hand. Bij onze Trigano geen laadjes of kastdeurtjes, gewoon een 4-tal schappen die je afsluit met de klep tijdens transport en na de opbouw is alles goed toegankelijk, een ruime 3-pitter waar je zelfs wat grotere pannen naast elkaar kunt plaatsen vinden we ideaal. Zelfs de wasbak, gebruiken we steeds meer, inderdaad zelfs met elektrisch (12Vaccu's of 220V) waterpompje en dito kraantje.  We zijn het gaan gebruiken en gaan waarderen. Oké,  terugkijkend op onze tent kampeertijd gaven we altijd af op die decadente Vouwwagens met hun grote keukens, maar toen wisten we niet beter. Kamperen doe je tentdoek en dat blijft.
Gelogd

Kien

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 406
  • Merk Vouwwagen: Malawi 2.0
  • lekker water is nog geen bier....
Re: Wel of geen bermkeuken?
« Reactie #3 Gepost op: oktober 07, 2013, 08:41:33 pm »

Wij bewust gekozen voor geen keuken, kan echter een shitload aan troep in...... Die ruimte missen we wel....
Gelogd

Loura

  • Gast
Wel of geen bermkeuken?
« Reactie #4 Gepost op: oktober 07, 2013, 08:54:16 pm »

Met keuken. Want anders heb je al die keukenspullen, kooktoestelletje en kooktafel die je toch ook ergens kwijt moet. En nu hangt de keuken er aan met alle benodigdheden er in... Dat vonden en vinden wij erg prettig!
Wel hadden we bij onze scout er gordijntjes voor. De trigano hebben we nog niet gebruikt, maar die heeft (afgezien van een paar laadjes) er helemaal niets voor.


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Wel of geen bermkeuken?
« Reactie #5 Gepost op: oktober 07, 2013, 09:01:33 pm »

Ok, thnx, makkelijk dit, keuken it is.  O0
We gaan wel een losse kooktoestel nemen, die kan je dan makkelijk verplaatsen, en scheelt ook nog eens veel geld ;-)

Gelogd

papajur

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Cabaon Malawi 2.0
Re: Wel of geen bermkeuken?
« Reactie #6 Gepost op: oktober 07, 2013, 09:18:22 pm »

Of wielen onder de bermkeuken ;)
Gelogd
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

PetraL

  • Gast
Re: Wel of geen bermkeuken?
« Reactie #7 Gepost op: oktober 07, 2013, 09:25:21 pm »

Wij zijn niet zo van die handige hobby bobs. ::)
Maarrrr mss kan ik het wel vragen aan iemand.
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Wel of geen bermkeuken?
« Reactie #8 Gepost op: oktober 08, 2013, 02:00:11 pm »

Wij zijn niet zo van die handige hobby bobs. ::)
Maarrrr mss kan ik het wel vragen aan iemand.

Vraag eens na bij je dealer, voor veel merken kun je gewoon standaard al bok/zwenkwiel sets krijgen voor je keuken
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Wel of geen bermkeuken?
« Reactie #9 Gepost op: oktober 08, 2013, 07:12:00 pm »

Wij vinden de keuken ideaal, ook gebruiken wij het kraantje veel. Het enige is dan wel wat gedoe met de water aan en afvoer. Wij willen niet meer zonder bermkeuken.
Ik denkt dat er zeker voor iedere keuken wel een manier om er zwenkwielen bij te krijgen.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

MJB

  • Gast
Re: Wel of geen bermkeuken?
« Reactie #10 Gepost op: oktober 08, 2013, 07:54:44 pm »

Wij hebben bewust gekozen de keuken achterwege te laten. Ik zie koken op butagas als een stap terug ten opzichte van de Coleman op benzine. Wij hebben 4 klapkrukjes:

Voor twee ervan heb ik multiplex plankjes gemaakt (formaat dienblad), hierop kunnen de Coleman en andere keukenspullen staan tijdens het koken. Verder dienen ze tijdens het kamperen voor tafeltje voor van alles nog wat. Deze oplossing is flexibel en compact, de keukenspullen bewaren we in een vouwkrat en twee grote afwasteilen:
Gelogd

kweep

  • Gast
Re: Wel of geen bermkeuken?
« Reactie #11 Gepost op: oktober 08, 2013, 09:09:26 pm »

Hier zonder keuken. We vinden de keuken te laag om goed bij te kunnen staan koken. Scheelt wel wat bergruimte, maar ook weer ruimte in de garage. De keuken zonder gasstel heeft ook geen deurtjes en dat was voor ons wel weer een vereiste. We hebben nu een opvouwbare kast met metalen blad (oprolbaar) en een heerlijk Cadac kookstel met twee grote pitten.
Gelogd

Mustang

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 259
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018, ex Cocoon Aero 2013, ex Flyer 2004
  • wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Re: Wel of geen bermkeuken?
« Reactie #12 Gepost op: oktober 08, 2013, 09:19:14 pm »

In den beginne hadden wij, net als zoveel hier opt forum, een tentje met benzinepitje om op te koken. Na een grotere tent en een tweede pitje, daarna een Flyer met een vouwkeukentje en los 2pits gasstel. Ging prima hoor, maar nu hebben we een greenbox op de dissel van onze Aero. Wat een luxe is dat voor ons. Alles blijft altijd lekker op zn plek, drie pitjes en veel stabieler dan zo een losse vouwkeuken met los gasstel. Geeft wel een veiliger gevoel, vooral met kleine kinderen. En onderweg is een bermkeuken ook superdeluxe. Dit is allemaal persoonlijk natuurlijk, maar als het niet hoeft, ga ik niet meer terug ;)
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Wel of geen bermkeuken?
« Reactie #13 Gepost op: oktober 08, 2013, 09:23:28 pm »

. En onderweg is een bermkeuken ook superdeluxe. Dit is allemaal persoonlijk natuurlijk, maar als het niet hoeft, ga ik niet meer terug ;)

Idem hier, ook alle varianten gehad qua koken. Maar juist ook het onderweg snel even wat klaar kunnen maken, kopje koffie, soep of een warm hapje vind ook ik ideaal aan de keuken. Onze wagen heeft een vaste keuken, dus sjouwen is er ook niet bij. Als we 'buiten' willen koken klappen we keukenluifel opzij. Of pakken we de skottel. Wij kamperen vaak een weekendje en dan is een keuken die kant-en-klaar staat wel zo prettig.

Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Wel of geen bermkeuken?
« Reactie #14 Gepost op: oktober 08, 2013, 09:52:32 pm »

Toen wij van de tent naar de vouwwagen gingen was voor mij een keuken een must. En dan ook nog op de plek waar die hoort. Geen gesleep met dat ding.

Mijn vrouw was wat minder overtuigt van een keuken, maar nu we hem hebben wil ze niet meer zonder.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal