Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: trigano alpha aanpassingen  (gelezen 27047 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kotoba

  • Gast
trigano alpha aanpassingen
« Gepost op: augustus 11, 2013, 11:26:27 am »

Wij hebben  een Trigano Alpha  en ben erg benieuwd naar aanpassingen die forumleden  gemaakt hebben.. wie oh wie?  :?
« Laatst bewerkt op: september 06, 2013, 03:59:01 pm door Kotoba »
Gelogd

JM

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 86
  • Trigano Alpha
Re: trigano alpha aanpassingen
« Reactie #1 Gepost op: augustus 11, 2013, 12:05:49 pm »

We hebben alleen een kastje met scharnierend deksel gemaakt in de keuken, omdat onze koelkast (mobicool C40) daar niet in paste.

Verder hebben we niets aangepast.
Gelogd

Kotoba

  • Gast
Re: trigano alpha aanpassingen
« Reactie #2 Gepost op: augustus 11, 2013, 12:42:30 pm »

Wij hebben achter uit de koelkast aan de onderkant een stukje ingezaagd en omgebogen.Hier is makkelijk ruimte voor. Nu kan de koelkast dieper en kan hij aanblijven tijdens het rijden  :)  Kleine ingreep met veel gemak.
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: trigano alpha aanpassingen
« Reactie #3 Gepost op: augustus 11, 2013, 02:44:18 pm »

Ik heb niet heel veel aangepast op een dubbel stopcontact onder de keuken na (stroom in de voortent) en een externe snelkoppeling voor gas, eveneens onder de keuken.





Een losse aanpassing is een plank voor de keuken, waar ik een LED strip van IKEA ingefreesd heb. Deze geeft een mooi warm wit licht en verlicht de hele keuken.







Wij hebben achter uit de koelkast aan de onderkant een stukje ingezaagd en omgebogen.Hier is makkelijk ruimte voor. Nu kan de koelkast dieper en kan hij aanblijven tijdens het rijden  :)  Kleine ingreep met veel gemak.
@Kotoba:  Waar ik benieuwd naar ben: welk type koelbox gebruik je? Wij hebben nu een tristar die er ook qua hoogte in past, maar die begint na 10 jaar toch wat minder te koelen (het duurt langer voor de temperatuur omlaag is). Alternatieven met dezelfde inhoud (? 41 liter) zijn tot nu toe allemaal te groot gebleken. Ze zijn of net te diep of net te hoog. Heb je toevallig foto's gemaakt van hoe je dat hebt aangepast?

We hebben alleen een kastje met scharnierend deksel gemaakt in de keuken, omdat onze koelkast (mobicool C40) daar niet in paste.
Verder hebben we niets aangepast.
@JM:  Heb je daar toevallig een foto van die je wilt delen?

Voor het winter heb ik twee klusjes op de agenda staan: ik wil keggen maken om het bagagerek op een snelle manier mee te kunnen ondersteunen als dat nodig is. Daarnaast is mij nu weer opgevallen dat de kastjes aan de rechterzijde erg diep zijn en het niet altijd makkelijk is om bij de achterste spullen te komen. Daarom wil ik kijken of het lukt om er ladenbodems in te maken zodat je het spul naar voren kunt halen en daardoor alles makkelijk toegankelijk wordt. Volgens mij moet dat lukken met wat oude IKEA ladenrails en een plaatje MDF.
Gelogd

Kotoba

  • Gast
Re: trigano alpha aanpassingen
« Reactie #4 Gepost op: augustus 11, 2013, 06:22:32 pm »

 Mooie aanpassing met die ledstrip!!
« Laatst bewerkt op: september 06, 2013, 03:59:42 pm door Kotoba »
Gelogd

Kotoba

  • Gast
Re: trigano alpha aanpassingen
« Reactie #5 Gepost op: augustus 11, 2013, 06:36:56 pm »

We hebben als koelkast een Dometic RC 1200 EGP
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.355
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: trigano alpha aanpassingen
« Reactie #6 Gepost op: augustus 11, 2013, 07:11:05 pm »

Je hebt in ieder geval genoeg stopcontacten... :K
Gelogd

JM

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 86
  • Trigano Alpha
Re: trigano alpha aanpassingen
« Reactie #7 Gepost op: augustus 11, 2013, 07:23:16 pm »

Citaat van: wijnand
@JM:  Heb je daar toevallig een foto van die je wilt delen?

Ik zal kijken of ik er een duidelijke foto van heb, anders zal ik er komende week even een maken.
Gelogd

Kotoba

  • Gast
Re: trigano alpha aanpassingen
« Reactie #8 Gepost op: augustus 11, 2013, 07:46:35 pm »

Wij gebruiken hem met 5 personen. Handig zoveel stopcontacten met 5 mobieltjes etc.  :J
Gelogd

Kotoba

  • Gast
Re: trigano alpha aanpassingen
« Reactie #9 Gepost op: augustus 13, 2013, 03:01:24 pm »

Hier de beloofde aanpassing aan de koelkast . Buigen in de workmate. Nu kan hij aanblijven tijdens de rit en is het werkblad plat .
« Laatst bewerkt op: augustus 14, 2013, 11:33:06 am door Kotoba »
Gelogd

Kotoba

  • Gast
Re: trigano alpha aanpassingen
« Reactie #10 Gepost op: augustus 13, 2013, 03:05:21 pm »

Hier nog een verandering aan de lade met de mini bestekbak.  Bakjes zij n van de Blokker. Je kunt het zelf indelen. Zo heb je maximaal gebruik van de beschikbare ruimte.
« Laatst bewerkt op: augustus 13, 2013, 03:25:56 pm door Kotoba »
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: trigano alpha aanpassingen
« Reactie #11 Gepost op: augustus 13, 2013, 03:25:44 pm »

@wijnand, mooie sfeervolle led verlichting. Leuk gedaan.
Gelogd
Groeten,

Erik

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: trigano alpha aanpassingen
« Reactie #12 Gepost op: augustus 13, 2013, 09:40:08 pm »

Hier de beloofde aanpassing aan de koelkast . Buigen in de workmate. Nu kan hij aanblijven tijdens de rit en is het werkblad plat .

Mooi aangepast! Het is goed om te weten dat de 1200 EGP er op deze manier in past. Ik zag ook nog de 2200 EGP die dezelfde buitenmaten heeft, maar die nog wat dieper koelt. Die zal dan op dezelfde manier pas te maken zijn. Dank!

Hier nog een verandering aan de lade met de mini bestekbak.  Bakjes zijn van de Blokker. Je kunt het zelf indelen. Zo heb je maximaal gebruik van de beschikbare ruimte.

Ziet er ook mooi uit! Ik ben ook van plan om de indeling aan te passen, wat meer passend bij ons bestek. En dan frees ik in de laderanden een sleufje, zodat er een deksel op de lade geschoven kan worden (vanaf de achterzijde) en het bestek niet door de hele keuken verspreid ligt na een hobbelige rit :). Als ik dat klaar heb, zal ik hier ook wat foto's plaatsen.

@wijnand, mooie sfeervolle led verlichting. Leuk gedaan.

Dank je! Ik wil ooit de beugels waarmee de plank aan het deksel hangt nog verder afwerken (dit was eigenlijk als "prototype" bedoeld), maar ondertussen werkt het al drie seizoenen zo...
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: trigano alpha aanpassingen
« Reactie #13 Gepost op: augustus 13, 2013, 09:43:05 pm »

Je hebt in ieder geval genoeg stopcontacten... :K

Die stekkerdoos hadden ze een keer bij Lidl in de aanbieding en had ik nog liggen. Het was niet echt een bewuste keuze om die voor de vouwwagen te kopen, maar ik moet zeggen dat het met al die opladers van tegenwoordig toch wel erg handig is. En uiteraard wordt er op gelet dat de boel niet wordt overbelast... :#
Gelogd

Kotoba

  • Gast
Re: trigano alpha aanpassingen
« Reactie #14 Gepost op: augustus 18, 2013, 10:30:23 pm »

 Als het giet, en je doet de voortent open regent het gelijk in door die schuine voortent.....   :? Waarom maken ze geen deurluifel? Je kunt het vaste grondzeil gelijk gaan dweilen!  :( Niet echt handig gemaakt!!
« Laatst bewerkt op: september 06, 2013, 04:00:39 pm door Kotoba »
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal