Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Oproep tot het aanmelden van lekkende Jamet uitritsbare dekzijlen  (gelezen 3074 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FiPe

  • Gast
Oproep tot het aanmelden van lekkende Jamet uitritsbare dekzijlen
« Gepost op: augustus 09, 2013, 04:42:39 pm »

Jamet eigenaren met een uitritsbaar dekzijl op hun vouwwagen kampen over het algemeen met een lekkend dekzijl.

Bij mijn Jamet 4x4 bouwjaar 2010 is het dekzijl vanwege lekkage binnen de garantie vervangen.
Bij mijn Jamet 4x4 CP bouwjaar 2011 is het dekzijl vanwege lekkage binnen de garantie vervangen.
De regenbuien van 6 en 7 augustus j.l. was de test op waterdichtheid van het nieuwe dekzijl.
De foto laat het resultaat van de regenbuien van 6 augustus zien.
Ik heb geen foto's gemaakt van de halve dag regen op 7 augustus omdat het regenwater de matrassen en binnententen doorweekt heeft en dat ik het regenwater ook uit de wielbakken moest dweilen.

Jamet kennende krijg ik, na de vakantie in Frankrijk, wel weer een nieuw dekzijl waarvan je moet hopen dat deze wel waterdicht is.
De andere vier foto's laat zien dat ik PVC vijverfolie eerst over de bak leg en daarna het dekzijl. Dit is natuurlijk een tijdelijke oplossing in afwachting van een nieuw dekzijl.

In goed overleg met mijn Jamet dealer in Axel doe ik onderstaande oproep.

Eigenaren van Jamet vouwwagens met een uitritsbaar dekzijl die nog steeds met dezelfde problemen kampen roep ik op dit bij mij te melden.
Het doel van deze oproep is de fabrikant te bewegen uitsluitend en alleen op waterdicht geteste dekzijlen te leveren.
Tevens op basis van product aansprakelijkheid de bij mij gemelde gedupeerde eigenaren een op waterdicht geteste dekzijl kostenloos te vervangen.

Hoe kan u zich bij mij melden.
Stuur een email naar mij via de knop Stuur een persoonlijk bericht
Zet in het onderwerpveld Lekkage dekzijl en in het berichtenveld uw email adres.

U ontvang binnen enkele werkdagen een email van mij waarin ik u zal vragen een in pdf formaat gescande aankoopfactuur naar mij te emailen.
Op deze aankoopfactuur moet minimaal de volgende gegevens staan:
- Naam en adres afnemer,
- Model,
- Bouwjaar,
- Chassisnummer.
Mocht deze gegevens onjuist zijn of ontbreken gaarne in uw antwoord naar mij alsnog deze gegevens melden.

Met uw aanmelding zal ik, samen met mijn dealer en de importeur, proberen Jamet te bewegen een waterdicht dekzijl te leveren.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.359
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Oproep tot het aanmelden van lekkende Jamet uitritsbare dekzijlen
« Reactie #1 Gepost op: augustus 09, 2013, 04:55:49 pm »

Wij als de vouwwagenclub zouden graag eerst op de hoogte worden gebracht van dit soorten acties.
Niet dat we hierop tegen zijn natuurlijk want we zijn een platform voor en door leden.

Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

berkevelda

  • Gast
Re: Oproep tot het aanmelden van lekkende Jamet uitritsbare dekzijlen
« Reactie #2 Gepost op: augustus 09, 2013, 06:56:03 pm »

Wij als de vouwwagenclub zouden graag eerst op de hoogte worden gebracht van dit soorten acties.

Want?

Ik neem aan (maar das natuurlijk een aanname) dat deze actie een persoonlijk initiatief is en niet uit naam van de vouwwagenclub gebeurd.
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.356
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Oproep tot het aanmelden van lekkende Jamet uitritsbare dekzijlen
« Reactie #3 Gepost op: augustus 09, 2013, 07:13:58 pm »

Wat ik niet begrijp is het volgende: Jamet maakt al jaren vouwwagens met dekzeilen. Genoeg ervaring zou je zeggen. Hoe kun je dan een dekzeil zodanig verprutsen dat er dit soort plassen onder staan?
Gelogd

mars

  • Gast
Re: Oproep tot het aanmelden van lekkende Jamet uitritsbare dekzijlen
« Reactie #4 Gepost op: augustus 09, 2013, 08:02:29 pm »

Zou dat niet te maken hebben met toelevering van bepaalde onderdelen?
Dekzeilen kunnen wel  een toeleveringprodukt zijn. En als Jamet ergens de dekzeilen goedkoper kan inkopen, kunnen dit soort dingen ontstaan.
De mercedes van vroeger was bijv. van een betere betrouwbaarheid, kwa onderdelen. Maar in tijden van crisis en moordende concurentie worden onderdelen goedkoper ingekocht. Maar linksom of rechtsom gaat dat ten koste van de kwaliteit.
Gelogd

FiPe

  • Gast
Re: Oproep tot het aanmelden van lekkende Jamet uitritsbare dekzijlen
« Reactie #5 Gepost op: augustus 09, 2013, 08:51:12 pm »

Dit is inderdaad een persoonlijke actie met het doel Jamet in beweging te krijgen betere kwaliteit te leveren en klachten structureel op te lossen.
Onderstaande klachten zijn door mijn dealer in Axel keurig netjes opgelost.

Jamet 4x4 bouwjaar 2010
- Na regenbui scheurt het tentzijl op naad in de linker bovenhoek voorkant tent,
- As linker schokdemper gebroken,
- Behuizing markeringslampjes disselzijde aan de binnenkant afgebroken,
- Lekkage in de achterlichten,
- Snelgrip klemmen op de buizen ten behoeve van de voorkant tent vervangen,
- Loslaten spatwater rubberrand disselzijde bak,
- Loslaten rubberrand bermkeuken,
- Lekkage originele dekzijl.

Jamet 4x4 CP bouwjaar 2011
- Schetsplaten schokdempers vervangen,
- Lekkage wielbakken links en rechts,
- Lekkage markeringslampjes disselzijde,
- Lekkage naad panorama dakramen,
- Loslaten spatwater rubberrand disselzijde bak,
- Vier latten in lattenbodem vervangen,
- Roestende tentbuizen,
- Door deksel beschadigde kookplaat frame,
- Door deksel beschadige gootsteen frame,
- Lekkage originele dekzijl,
- Lekkage vervangen dekzijl,
- Waterschade beide matrassen.

Ergens moet je de grens trekken dat mankementen niet langer geaccepteerd wordt.
De wet bescherming consumenten zegt dat ik de fabrikant in de gelegenheid moet stellen mankementen zodanig op te lossen .....
Ik neem aan dat velen het met mij eens zijn dat ik die grens bereikt heb.
Uit ervaring wetend dat Jamet zich niets of nauwelijks aantrekt van de klachten van haar klanten.
Als Jamet niet naar de klacht van één klant wil luisteren wat doet Jamet als veel klanten met dezelfde klacht komt.
Vandaar dit particulier initiatief.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal