Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Welke vouwwagen???  (gelezen 3013 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gijsveeze

  • Gast
Welke vouwwagen???
« Gepost op: juli 30, 2013, 12:47:20 pm »

Sinds gisteren aangemeld op het forum. Deze zomer voor het laatst op vakantie geweest in zuid Frankrijk waar we een mobile home hebben gehuurd, dat is altijd goed bevallen. Maar nu willen we voor het echte kamperen gaan, met een vouwwagen.

Al een tijdje aan het orienteren, maar wellicht dat iemand me kan helpen. We zoeken een 2e hands wagen, tot ongeveer 2.500 euro van max 9 jaar oud. Ik heb er al een heleboel voorbij zien komen op Marktplaats en ben een beetje de weg kwijt, maar veel gezien van Jamet, Trigano en Roadmaster. Wat zoeken we?

Een ruime wagen, met liefst twee ondertentjes en met naast slaapgedeelte nog een zitbank. En zijn deze oudere wagen makkelijk op te zetten?

Alvast dank voor de moeite.

Gijs
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.974
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Welke vouwwagen???
« Reactie #1 Gepost op: juli 30, 2013, 01:27:32 pm »

Welkom

Een makkelijke wagen voor dat geld is b.v. een trigano odyssee.
Vanaf 2003 hebben ze aan de linkerzijde een bed met latten bodem en de rechterzijde een vast bed dmv plank en matrasje waar evt een froli systeem onder kan en blijft zitten met in en uit klappen.
http://www.youtube.com/watch?v=U1e2Gk9Xjn8&feature=youtube_gdata_player
« Laatst bewerkt op: juli 30, 2013, 01:43:08 pm door spikehome »
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Alexander O

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 170
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer Expedition
Re: Welke vouwwagen???
« Reactie #2 Gepost op: juli 30, 2013, 03:03:26 pm »

Makkelijk opzetten is natuurlijk fijn, maar met name relevant wanneer je meerdere campings per vakantie bezoekt, of vaak weekendjes gaat. Als je drie weken op een plek staat is twee uur meer opbouwen of afbreken minder belangrijk.

Persoonlijk denk ik dat het aanschaffen van een nog oudere wagen best wat voordelen kan hebben. Denk bijvoorbeeld aan Holtkamper of Combi-Camp. Die zijn van goede kwaliteit, daardoor nieuw wat duurder, maar de kwaliteit zie je ook nog terug als de wagen al 10 jaar of ouder is.

Houdt ook nog rekening met het geld nodig voor aanschaffen van kampeerspullen. Stoelen, keukengerei, lampen, waterdichte verlengsnoeren, jerrycans, noem maar op. Daar hadden wij ons ook een beetje op verkeken. ::)

Gelogd
Uit een oneindig kleine punt ontstond het heelal met een hele grote KLAP!

gijsveeze

  • Gast
Re: Welke vouwwagen???
« Reactie #3 Gepost op: juli 30, 2013, 06:08:43 pm »

Ja dank de Trigano heb ik inderdaad gezien en lijkt mij een prettige wagen. Is het zo dat alleen de recente modellen een systeem hebben voor makkelijk opzetten, of hangt dat echt af van het model?

Verder ben ik erg benieuwd waar op te letten met maximale belading, is het zo dat alle spullen makkelijk meegaan, zoals stoelen tafel etc?

En laatste vraag, kan elke wagen zomaar 130 km/h in Frankrijk?

alvast dank voor alle hulp.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Welke vouwwagen???
« Reactie #4 Gepost op: juli 30, 2013, 08:01:53 pm »

En laatste vraag, kan elke wagen zomaar 130 km/h in Frankrijk?

Elke wagen m?g het wel, op de Franse snelwegen. Maar of het k?n hangt toch echt van zaken als bijvoorbeeld de wagen, de belading en de trekwagen af...
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.974
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Re: Welke vouwwagen???
« Reactie #5 Gepost op: juli 30, 2013, 08:34:37 pm »

Ja dank de Trigano heb ik inderdaad gezien en lijkt mij een prettige wagen. Is het zo dat alleen de recente modellen een systeem hebben voor makkelijk opzetten, of hangt dat echt af van het model?

Verder ben ik erg benieuwd waar op te letten met maximale belading, is het zo dat alle spullen makkelijk meegaan, zoals stoelen tafel etc?

En laatste vraag, kan elke wagen zomaar 130 km/h in Frankrijk?

alvast dank voor alle hulp.
de odyssee heeft altijd al dat systeem, er zijn wel meer merken die volgens zelfde principe werken.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal