Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Herbouw HK-keuken  (gelezen 16066 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re: Herbouw HK-keuken
« Reactie #15 Gepost op: maart 29, 2013, 11:21:27 pm »

Mooi gemaakt.

 Als elektricien valt mijn alleen het niet geaarde wcd onder het blad op..... ook al is het maar voor opladen ik zou toch gaan voor een wcd met randaarde en een montageplaat (ook wel brandplaat genoemd)

Goed gezien... :K .Mijn keus hiervoor was eenvoudig. Een geaarde unit is groter en kost derhalve meer ruimte. Het enige wat ik wil daar is de mogelijkheid om telefoons en een tablet/laptop op te laden. de voeding voor de gehele keukenunit (koelkast, onder de plaat en verlichting) komt vanuit een Crusader blok met zekering.
De zekering zou dus al voor die tijd moeten gebeuren...
Of heb ik dit mis?





Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re: Herbouw HK-keuken
« Reactie #16 Gepost op: maart 29, 2013, 11:30:48 pm »

Mooi stukje werk.  WW WW
Indeling is een stuk logischer dan de twee kastjes met 'iets er tussen gepropt'.
In onze garage staat ook zo'n project te wachten. De mijne was al leeg, op een blad met standaard 3 pits kooktoestel na dan.
De vraag die gelijk bij me opkwam is of er iets van verstevingsplaat onder de koelbox moet komen.
Verder kook ik op een Coleman dus die ruimte kan ik anders benutten.
Heb je nog wat op tekening staan ? Dat scheelt een hoop passen en meten !

Koelbox staat op een frame (zie foto) en daarop 9mm spaanplaat. Dat heb ik ook gebruikt voor de onderkant van de het kastje rechts en de beide lades. Wanneer je kookt op een 'extern' kooktoestel houd je inderdaad ruimte over. Je moet echter dan weer wel ruimte hebben om je Coleman op te bergen.......

Het is een erg leuk project. Zeker omdat je alles zelf kunt bedenken.....en ja ik heb de maten. Ter vorbereiding heb de bouwtekening op A3 formaat millimeterpaier getekend. Past helaas niet onder de scanner. Ik kan het in 2 delen scannen en via PB toesturen. Moet je zelf de 2 helften samenvoegen.....is dat iets?
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re: Herbouw HK-keuken
« Reactie #17 Gepost op: maart 29, 2013, 11:36:39 pm »

Mooi gedaan, ik wil ook zoiets, maar wil dan ipv betonplex flightcase beplating gebruiken. Heb je met het verzagen ook de zaagsnedes met schilderstape afgeplakt? Dat helpt ook tegen versplinteren en evt een fijner zaagblad gebruiken.
Hoe hou je die plank voor de koelkast eigenlijk horizontaal?

Nogmaals: mooi werk!

Verstuurd van mijn HTC Vision met Tapatalk

Hmmmmm, schilderstape....Kom je nu mee.. >:( Nee heb ik niet gedaan (uit onwetendheid). Jammer, had een hoop gesplinter voorkomen... Goede tip trouwens...

De plank voor de koelkast horizontaal houden...goede vraag! Ik had er een gasveer voor gekocht, leek me wel chic. Alleen is deze zo krachtig dat ik de plank niet naar beneden gedrukt krijg.. ::) Nu wil ik een gewoon stutstaafje gaan monteren. 
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re: Herbouw HK-keuken
« Reactie #18 Gepost op: maart 29, 2013, 11:38:42 pm »

Mooi gedaan;
 
Voor wat betreft die profielen; Waar denk je aan? Alleen voor de kopse kant of juist een beetje om het hoekje?
 
Als je op deze site www.ostermann.eu/nl in de webshop zoekt op 'hoekbeschermprofiel' krijg je wat profielen te zien.

Eigenlijk gaat het om alle hoeken. daarbij denk ik dus aan hoekprofielen....Bedankt voor de tip. Ik ga eens kijken of er iets van mijn gading bij zit.

Keep you posted....
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re: Herbouw HK-keuken
« Reactie #19 Gepost op: maart 29, 2013, 11:42:02 pm »

Ik heb trouwens nu wel het oude fornuis in de aanbieding......

Iemand interesse tegen een kleine vergoeding?
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Herbouw HK-keuken
« Reactie #20 Gepost op: maart 30, 2013, 12:26:45 am »

..............Ik ga eens kijken of er iets van mijn gading bij zit.

Keep you posted....

Ik zie dat het niet mee valt om er in te zoeken; Je moet in ieder geval via 'gasttoegang' naar binnen. Als het goed is via de link https://onlineshop.ostermann.eu/JPBC/0_5StartPage.jsp?TopNavi=0_6TopNavi.jsp&Zone=1&Hauptframe=1_0Startpage/1_0Startpage.jsp
 
Dan naar 'producten' en vervolgens naar 'kantafwerking' en dan bijvoorbeeld naar 'technische profielen'
« Laatst bewerkt op: maart 30, 2013, 12:30:01 am door nunogconway »
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Herbouw HK-keuken
« Reactie #21 Gepost op: maart 30, 2013, 11:50:53 am »

Knap gedaan, en vooral fijn dat het nu helemaal naar je zin is.

Ik moet zeggen dat ik best tevreden ben met de HK indeling. Nu ja het kan altijd beter maar ik vrees dat ik niet veel zou winnen. Zoals je zegt als je in die witte bak blijft maken die ronde hoeken het je niet gemakkelijk. Ik voel dus niet de drang om het beter te maken. Ik heb alleen mijn vierpits ingeruild voor een driepits en eerlijk zou ik met een tweepits ook best tevreden zijn, ik gebruik eigenlijk nooit 3 pitten. Ik ben alleen binnenin aan de slag gegaan om beter te kunnen stapelen.  http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=9639.0

Ik zou zeggen zet je kookplaat op MP je bent ze zo kwijt, als je met een klein prijsje tevreden bent. Zet je nog eens een foto als je de kastjes hebt ingeladen?
« Laatst bewerkt op: maart 30, 2013, 11:52:51 am door Mieke »
Gelogd

Puravida1978

  • Gast
Re: Herbouw HK-keuken
« Reactie #22 Gepost op: maart 30, 2013, 02:00:23 pm »

Misschien nog een bruikbare tip:

Flightcase alu hoekprofielen.
Deze zijn redelijk goedkoop, dun en zijn schuin aflopend.

Via Google kan je diverse voorbeelden vinden.
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Herbouw HK-keuken
« Reactie #23 Gepost op: april 02, 2013, 09:38:39 pm »

mooi gemaakt.
ben zelf in het najaar gestart met een zelfde soort aanpassing van de HK-keuken.
ik heb geen verwarming in de schuur dus ik wacht op warmer weer.
je motiveert me wel met je resultaat.
bedankt voor de foto's.

hoe heb je de stroomvoorziening van achteren opgelost?
en de koelkast, kan die zo met gas worden aangesloten, bij mij zit de koppeling in de weg, zal ik een gat in de achterwand moeten maken?

Nogmaals mooi resultaat en veel kampeerplezier gewenst.

ik zal mijn resultaten gaan plaatsen.
Gelogd

benner

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 60
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer
  • Spacerfan
Re: Herbouw HK-keuken
« Reactie #24 Gepost op: april 09, 2013, 04:32:40 pm »

Hoi Didi,

Mooi gemaakt, vraagje wat is de maat die je moet aanhouden voor de koelkast. Ik zit er nl aan te denken een echte mini koelkast in te bouwen(45x48x49).Volgens mij zou dit moeten passen, voordeel vind ik dat deze aan de voorkant te opnenen is(bovenkant werkblad) en dat de inhopud groter is(50 liter).Ik hoor graag van je, Groeten   Maarten
Gelogd

Flipover

  • Gast
Re: Herbouw HK-keuken
« Reactie #25 Gepost op: april 14, 2013, 09:32:11 am »

Didi, Je hebt er een mooie originele keuken van gemaakt. Heb je de oude kookplaat nog, of is die al via mp weggevlogen  :)
Gelogd

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re: Herbouw HK-keuken
« Reactie #26 Gepost op: april 16, 2013, 10:08:08 am »

Didi, Je hebt er een mooie originele keuken van gemaakt. Heb je de oude kookplaat nog, of is die al via mp weggevlogen  :)

Nee, die is nog niet weg. Ergo, ligt nog bij mij in de garage
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re: Herbouw HK-keuken
« Reactie #27 Gepost op: april 16, 2013, 10:14:57 am »

Hoi Didi,

Mooi gemaakt, vraagje wat is de maat die je moet aanhouden voor de koelkast. Ik zit er nl aan te denken een echte mini koelkast in te bouwen(45x48x49).Volgens mij zou dit moeten passen, voordeel vind ik dat deze aan de voorkant te opnenen is(bovenkant werkblad) en dat de inhopud groter is(50 liter).Ik hoor graag van je, Groeten   Maarten

Ik heb de 'standaard' Dometic 1600ERP van HK erin zitten. De HK-versie heeft de haakse gastoevoer aan de achterzijde.
De koelkast heeft een minimale ruimte nodig van 470 x 500 x 440 (h x b x d in mm); dit in tegenstelling tot de maten in de gebruiksaanwijzing. Er zit namelijk nog een (haakse) gastoevoer, 230 snoeruitvoer en een haakje voor 12v-electriciteitssnoer aan de achterzijde.

Een deur aan de voorkant heeft voordelen (overzichtelijkheid), maar ook een groot nadeel. Je kan minder goed 'stouwen'. En juist door het kunnen stouwen ben ik benieuwd of je de 50 liter dan volledig kan benutten.....
« Laatst bewerkt op: april 16, 2013, 10:57:14 am door Didi »
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Herbouw HK-keuken
« Reactie #28 Gepost op: april 16, 2013, 10:37:41 am »

Hehe, de keuken is nu af. Gisteren hebben ze de LED-verlichting afgeleverd en die heb ik dan ook maar direct gemonteerd.

Omdat ik wel van mening ben dat een grapje moet kunnen had ik de RGB versie besteld....daarmee hebben we nu een echte Disco-verlichting in onze voortent.. :> bier W:

Wit


Maar ook Groen


En Rood


En blauw maakt het feest compleet.....

Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re: Herbouw HK-keuken
« Reactie #29 Gepost op: april 16, 2013, 11:05:47 am »

.................
hoe heb je de stroomvoorziening van achteren opgelost?
en de koelkast, kan die zo met gas worden aangesloten, bij mij zit de koppeling in de weg, zal ik een gat in de achterwand moeten maken?
..........................

Ik heb 4 stroompunten in de keuken. 2 punten zitten in het rechterkastje onder de onderste lade. Hierop zitten de koelkast en de led-verlichting. En met een 'doorlus' heb ik nog 2 punten in de lade on de kookunit en daarop kan ik dan 'uit het zicht' nog telefoons, laptops enz.....('s nachts) opladen.
Om deze punten van stroom te voorzien heb ik een geaarde stekker met +/- 2 meter 3 x 1,5mm neopreen kabel. De lengte zou genoeg moeten zijn om in de Crusader 3 x stekkerdoos met zekering te steken.

Nu maar eens gaan kamperen om alles uit te testen....Altijd weer een verrassing of de bedenksels ook in de realiteit zou uitpakken... :#
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal