Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »   Omlaag

Auteur Topic: watervoorziening Livingstone  (gelezen 58919 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
watervoorziening Livingstone
« Gepost op: september 10, 2012, 05:42:22 pm »

Tjeu, als het voor elkaar komt is dit het eerste project in de sectie Aart Kok, als ik het goed zie.  :)
Ik heb het niet onder projecten algemeen gezet, omdat watervoorziening weliswaar algemeen is, maar het project qua uitvoering in dit geval volledig toegesneden is op de Livingstone.

Nee, ik weet wel dat het wasbakje niet de vorm heeft die praktisch (of zelfs maar zinnig) is, maar het ging om het idee. Dit was het enige beeld dat ik op het www kon vinden dat enigszins hetzelfde perspectief had zodat het een een indruk kon geven. Mijn plan is om (als de tijd me deze winter de tijd gegeven is) voor de Livingstone een watervoorziening te combineren met een vouw/voorraadkast, zodat het geheel als een blokje van pakweg 64 x 45 x 15 cm in plaats van onze vouwkast de wagenbak in kan.
Of het lukt weet ik niet. Het beukenhout (1m60, dus ik kan er zeker 3 maken :P) heb ik inmiddels tegen een spotprijs gekocht, maar ik moet nog ergens een vingerzetbank zien te lenen voor het plaatstaal dat ik nog moet kopen en ik moet de RAL kleur van de Livingstone nog achterhalen en ik moet nog heeeeel heeeel lang nadenken over hoe ik dit het allerslimst aanpak.
Kortom, er is nog heel veel te doen. Ik heb er dan ook de hele winter voor.  KK
Niet op het fotootje: de steunpoot die er beslist moet komen. De keuken is helaas niet zo stevig dat de geplande uitbreiding er in de lucht aan kan hangen.

« Laatst bewerkt op: september 10, 2012, 05:48:45 pm door Frankie »
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.356
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: watervoorziening Livingstone
« Reactie #1 Gepost op: september 10, 2012, 05:59:56 pm »

Mooi project en mooie soep! Moeilijkste deel zou voor mij het zetten van het staal zijn. Met bijv de dometic va930 spoelbak zou het ook zonder poot moeten kunnen. Deze is nl vrij smal. Houd er wel rekening mee dat de meeste spoelbakjes bijna 15 cm diep zijn zonder afvoer. Ik zou hem een cm of 20 diep maken.. heb je meer stevigheid tegen de huidige keuken en kun je alles netjes afwerken aan de onderzijde. Aan de onderzijde kun je wellicht ook een klepje maken waarin je mooi de pomp e.d. in kunt opbergen tijdens transport.

Succes met het project. Leuke uitdaging en een mooie toevoeging aan je wagen!
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: watervoorziening Livingstone
« Reactie #2 Gepost op: september 10, 2012, 06:13:57 pm »

Aan de onderzijde kun je wellicht ook een klepje maken waarin je mooi de pomp e.d. in kunt opbergen tijdens transport.
Mijn voorlopige plan is om in het bakje een drukpomp toe te passen, zodat het aansluiten een kwestie wordt van twee slangen en een 12V stekker, zonder verdere losse 'dingetjes'. Voor de spoelbak overweeg ik de VA8006 omdat daar de kraandoorvoer ín de bak zit en er dus geen uitstekende dingen meer zijn. Plus dat je de bak met de glasplaat kan afsluiten.
Die poot moet er sowieso naast, omdat ik het geheel ook als vouw/voorraadkast wil ontwerpen. En dat geheel kan er niet zomaar aanhangen.
« Laatst bewerkt op: september 10, 2012, 06:21:43 pm door Frankie »
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.356
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: watervoorziening Livingstone
« Reactie #3 Gepost op: september 10, 2012, 06:56:46 pm »

Drukpomp kan ook idd. Zijn volgens mij wel wat groter en zwaarder. Ook een stuk duurder. Idd houd je hiermee de installatie wel lekker clean.
De va8006 had ik besteld. Deze wilde ik eerst in mijn keuken bouwen. Ondanks aangegeven in de specs. zat er bij mij  geen gat in voor de kraan. Wel een deel waar je dit kunt maken. Of dit een productiefout was of bij alle exemplaren weet ik niet.

Doordat deze bak echter ook groter was dan ik in eerste instantie dacht, en de glasplaat zwart was (paste niet echt bij de kookplaat) heb ik deze weer geretourneerd. In mijn situatie was de glasplaat ook niet erg handig aangezien ik hierachter nog dingen kwijt kan. Je bljjft hem dan openen en sluiten. Wij gebruiken de bak nl. vrij veel. Ik heb dus een snijplank pas in de bak gemaakt voor evt. meer werk oppervlak.

In de door jou geschetste situatie kan ik me voorstellen dat de spoelbak met plaat wel ideaal is. Tip: Bij De-wit zijn ze niet duur en gratis verzending. (Wel even bellen om een exemplaar MET gat te krijgen...)
« Laatst bewerkt op: september 10, 2012, 06:58:52 pm door GJT »
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.974
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: watervoorziening Livingstone
« Reactie #4 Gepost op: september 10, 2012, 07:14:45 pm »

De foto zier er mooi uit iig.
Ik ben benieuwd naar het resultaat.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

wemsey

  • Gast
Re: watervoorziening Livingstone
« Reactie #5 Gepost op: september 10, 2012, 07:32:22 pm »

Hoeveel kost die optie bij Aart Kok elf eigenlijk?
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: watervoorziening Livingstone
« Reactie #6 Gepost op: september 10, 2012, 07:46:29 pm »

Hoeveel kost die optie bij Aart Kok elf eigenlijk?
Die optie bestaat niet. Als die optie bij Aart Kok te koop was, zou ik 'm niet zelf maken.
Gelogd

wemsey

  • Gast
Re: watervoorziening Livingstone
« Reactie #7 Gepost op: september 10, 2012, 07:51:31 pm »

ah zo, dacht dat het een veel te dure optie was. 
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.974
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Re: watervoorziening Livingstone
« Reactie #8 Gepost op: september 10, 2012, 09:12:12 pm »

Die optie bestaat niet. Als die optie bij Aart Kok te koop was, zou ik 'm niet zelf maken.
maar er bestaat dus wel info van gezien de foto?
waren of zijn er plannen dus voor?
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: Re: watervoorziening Livingstone
« Reactie #9 Gepost op: september 10, 2012, 09:22:07 pm »

maar er bestaat dus wel info van gezien de foto?
waren of zijn er plannen dus voor?
Oh ehhh.. Voor de duidelijkheid: die 'foto' is een  fotomontage op basis van een even snel gemaakte foto van mijn eigen klapper om een idee te geven/hebben van hoe ik het ongeveer wil hebben. Wat je ziet bestaat dus ook echt helemaal (nog) niet.
« Laatst bewerkt op: september 10, 2012, 09:23:41 pm door Frankie »
Gelogd

DoctorLivingstone

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 28
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive 2011
  • Klapper in opleiding
Re: watervoorziening Livingstone
« Reactie #10 Gepost op: september 10, 2012, 09:31:05 pm »

Wow, lijkt me een echte uitdaging.

Ben ook benieuwd naar het eindresultaat. Je wilt dus onder de watervoorziening een flexibele hangkast met schapjes erin maken.
Handige toevoeging. Veel succes, we blijven het volgen. I:
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.974
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Re: Re: Re: watervoorziening Livingstone
« Reactie #11 Gepost op: september 10, 2012, 09:48:34 pm »

Oh ehhh.. Voor de duidelijkheid: die 'foto' is een  fotomontage op basis van een even snel gemaakte foto van mijn eigen klapper om een idee te geven/hebben van hoe ik het ongeveer wil hebben. Wat je ziet bestaat dus ook echt helemaal (nog) niet.
ah photoshop netjes gedaan hoor

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: watervoorziening Livingstone
« Reactie #12 Gepost op: september 21, 2012, 12:37:40 am »

Inmiddels bij een constructiebedrijf offerte laten maken voor het zet- en montagewerk van de stalen bak. En zoals te verwachten is de eerste het duurst en kosten nummer 2 en 3 een drol, dus ga ik er 3 laten maken.   :)
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: watervoorziening Livingstone
« Reactie #13 Gepost op: november 01, 2012, 12:04:54 am »

De bakken liggen al een tijdje klaar. Het constructiebedrijf heeft z'n best gedaan. Jammer alleen dat ik meende dat de hoogte van de keukenbak 15 cm was, terwijl dat 14 cm is. Dat betekent dat de bak voor het water aan de onderzijde 1 cm verspringt ten opzichte van de keuken.  :( Daar staat tegenover dat het wasbakje er daardoor beter in past. Je ken nie alles hebben. Het wasbakje heb ik dus inmiddels ook. Nu nog alleen de juiste kraan erbij.

Voorlopig even weinig tijd om ermee verder te gaan. De walshuid moet nog van de bak afgeschuurd worden waarna het ding in de grond kan en gespoten kan worden. Het blad moet nog gezaagd, gefreesd en ingeolied worden. De binnenzijde van de bak gaat in de bitumen primer.
De buitenkant in de RAL kleur van de Livingstone t.w. 6009 Dennengroen. 
Hier een fotootje van een bak:


Het is m'n bedoeling om hem aan één kant te steunen met een telescopische poot en aan de andere kant met spansluitingen tegen de keukenbak van de wagen aan te trekken, met een strook tochtband ertussen. Aan de voorkant in het midden wil ik eenzelfde handgreep monteren als op de wagen zit, zodat het geheel als een koffertje te dragen is.  I:
« Laatst bewerkt op: november 01, 2012, 12:19:23 am door Frankie »
Gelogd

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.566
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: watervoorziening Livingstone
« Reactie #14 Gepost op: november 01, 2012, 12:16:18 am »

Zo, dat is nog een hele operatie!! Knap dat je het aandurft!
Ben erg benieuwd naar het eindresultaat...! Je hebt al zo'n mooie keuken!
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal