Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: gebruikerservaringen gevraagd: Mobicool C40  (gelezen 21627 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
gebruikerservaringen gevraagd: Mobicool C40
« Gepost op: april 07, 2012, 07:29:10 pm »

Ik heb afgelopen dinsdag een Mobicool C40 opgehaald. Deze thuis meteen geprobeerd maar bleek defect. Hij koelde wel maar de compressor sloeg telkens maar een paar minuten aan. De koelvloeistof begon enorm te bruisen en dan sloeg hij op beveiliging uit volgens mij. Daarna minimaal 20 minuten rust. Dan liep de temperatuur weer op naar een graad of 15, onafhankelijk van de stand (1 tot 6 geprobeerd). De temp fluctueerde dus enorm. Ik heb zowel leeg als halfvol geprobeerd. Pas op stand 6,5 en max koelde hij vaker door en liep de temp richting 0. Ik heb al wat ervaringen gelezen dat de mobicool op stand 3 a 4 al tot 5 graden koelen. Kast dus terug gebracht en geruild, de winkel dacht dat de hoeveelheid koelvloeistof niet goed was??? maandagmorgen expemplaar?.
Thuisgekomen de nieuwe aangezet met 4 1,5 literflessen waarvan 2 al koud. Het verbaasde me een beetje want deze compressor blijft draaien, lijkt dus beter dan de vorige welke telkens na een paar minuten afslaat...Maaaaaar.... Hij koelt naar mijn idee nu echter erg traag. De eerste keer minimaal 5 uur staan draaien voordat de temp rond de 5 graden kwam, ik heb hem daarna maar uitgezet. Kan aan de nieuwigheid liggen? Ik heb hem hier nu echter in de kamer weer aan gezet op stand 1 (minimaal). Kijken hoeveel hij dan koelt. Hij staat nu (1,5 uur) echter al op een graad op 3 en hij slaat wederom niet uit op de thermostaat. Toen ik hem aanzette was de box een graad of 10. Nu staat het ijs op de binnenwand op de plek waar de koelleiding de box binnenkomt.

Ik was in de veronderstelling dat op stand 1 de box tot rond de 10 graden koelt en daarna telkens kort aanslaat? Ik zou daarom gebruikers van deze box willen vragen: a. hoe snel koelt hij, (bijv. een stuk of 6 1,5 liter flessen, of een volle box?) is het normaal dat hij een uur of 5 bezig is vanaf 20 graden?
b. Hoe gedraagt de thermostaat zich? Omdat hij temp.onafhankelijk zou moeten werken leek het mij dat stand 1 altijd stand 1 is... hij lijkt nu (te?) ver door te gaan met koelen...

Het leek me handig eerst wat ervaringsdeskundigen te vragen voordat ik weer terug ren naar de winkel om nu een tristar met compressor te halen....  :(
Gelogd

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.566
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: gebruikerservaringen gevraagd: Mobicool C40
« Reactie #1 Gepost op: april 07, 2012, 08:12:30 pm »

Wij hebben pas geleden en 2e handse  C40 gekocht! De eigenaar had hem even aangezet voor wij kwamen en toen koelde hij al behoorlijk.
Thuis gekomen hebben wij hem op stand 4 gezet en na ongeveer 3 uur was hij aan het vriezen. Temperatuur was toen al -5 en de koelbox was leeg!
Meer ervaring hebben we nog niet, maar wij gaan er vanuit dat de onze het goed doet!
Hopelijk heb je wat aan deze informatie!
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
gebruikerservaringen gevraagd: Mobicool C40
« Reactie #2 Gepost op: april 07, 2012, 09:22:42 pm »

Bij ons staat de thermostaat in de zomer tussen 2 en 3. Zelfs dan nog oppassen dat je geen ijs in de melk krijgt.
Slaat zo nu en dan aan , eerlijk gezegd kan ik niet aangeven hoe vaak en hoe lang omdat me dat niet echt opvalt.

Natuurlijk in de nacht hoor je hem een klein beetje brommen als hij aanslaat, maar dat is bij mij nooit als storend ervaren. En ik ben een lichte slaper.

Ik zet hem wel altijd neer op de plek die niet aan de middag zon zijde is ( als de zon schijnt :-). )
« Laatst bewerkt op: april 07, 2012, 09:27:58 pm door leeuw »
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: gebruikerservaringen gevraagd: Mobicool C40
« Reactie #3 Gepost op: april 09, 2012, 07:57:18 pm »

De nieuwe vannacht weer geprobeerd. Hij heeft 8,5 uur volcontinu gedraaid op stand 3. Temp bij start was 17,5 graad... na 8,5 uur 13,5 graad... :N

Uitgezet en een paar uur gewacht. Even geschud om de koelvloeistof te laten zakken en toen leek hij beter te koelen maar het duurt enorm lang en slaat niet uit. Als ik hem zelf terugzet naar 1 dan slaat hij uit, draai je hem vervolgens naar boven (max) en weer terug op 3 dan begint hij weer volcontinu te draaien. Het lijkt alsof het koelvermogen onvoldoende is. Deze gaat dus ook terug..
Gelogd

dorus_jolan

  • Gast
Re: gebruikerservaringen gevraagd: Mobicool C40
« Reactie #4 Gepost op: april 10, 2012, 08:52:03 am »

Tsjonge wat een ellende zeg, ik zou hem bijna in de winkel aan laten zetten om te laten zien dat ie het doet!!
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: gebruikerservaringen gevraagd: Mobicool C40
« Reactie #5 Gepost op: april 14, 2012, 08:32:43 pm »

Update: Na 3 maal een c40 te hebben gehad in 2 weken (1 koelde niet goed, 2 problemen met thermostaat) heeft de winkel ook eens een exemplaar getest. Deze kwam tot dezelfde conclusie. De box koelde wel tot -15 maar op lagere standen koelde hij boven de 10 graden. In overleg hebben ze een b40 getest (wellicht onderdelen uit een andere productieserie). Deze koelde tot -20 en op koelt nu op stand 3.5 prima en stabiel. Eind goed al goed maar het is wel frustrerend geweest zo.
Gelogd

dorus_jolan

  • Gast
Re: gebruikerservaringen gevraagd: Mobicool C40
« Reactie #6 Gepost op: april 15, 2012, 12:22:55 pm »

Inderdaad zeg. Wij hebben ook een b40 en dat is echt een ideaal ding.
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
gebruikerservaringen gevraagd: Mobicool C40
« Reactie #7 Gepost op: april 15, 2012, 12:42:12 pm »

Moet bijna wel een productieprobleem zijn voor een bepaalde reeks
Wij hebbeb een C40 al 4 jaar en geen problemen.
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: gebruikerservaringen gevraagd: Mobicool C40
« Reactie #8 Gepost op: maart 27, 2014, 09:50:19 pm »

Even een schopje in dit oude topic.....

De b40 is na de vakantie weer terug gegaan.... Op stand 6 was de temperatuur soms nog 6 a 7 graden, dus vlak voor de klik (stand 6,5?) naar vriezen zetten en dan 5 a 6 graden. Tweede b40 was weer hetzelfde. Complimenten voor Obelink die al mijn gezeik rustig aanhoorde, aangaf dat de box echt vanaf stand 4 a 5 moet vriezen en uiteindelijk aanbood het geld terug te geven.

Tja maar dan moet je wat anders. Veel mensen zijn erg tevreden met hun c of b40 die kennelijk wel goed te regelen zijn. Ik wilde eigenlijk persé dit model omdat deze een erg krachtige compressor hebben. De Russische roulette met Mobicool was ik alleen zat. Ik heb daarom uiteindelijk afgelopen weekend besloten een Waeco ck40d te bestellen in Duitsland. Zelfde apparaat maar een andere thermostaat. Deze regelt digitaal op basis van temperatuur.
Hij staat nu proef te draaien en werkt werkelijk perfect! Op 3 graden instellen betekent koelen tot 3 graden en hem daarna daar ook perfect op houden door met interval aan te slaan. Dit werkt op iedere gewenste temperatuur. Apparaat geeft zelf de temperatuur aan en dit klopt goed aan de hand van een controle met een tweede thermometer in de box. Temperatuur is instelbaar tot -20.

Tip dus voor degene die nog een compressor koelbox zoekt. In Duitsland is dit model een stuk goedkoper als in. NL. Uiteindelijk voor €225,- thuisbezorgd. Wel iets duurder dan de c40 of b40 op dit moment maar nu werkt hij naar mijn verwachting. Ik is blij!

Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: gebruikerservaringen gevraagd: Mobicool C40
« Reactie #9 Gepost op: april 18, 2014, 09:42:00 pm »

GJT, bedankt voor de tip! Ik zit ook te twijfelen over de aanschaf van de Mobicool na het lezen van wisselende ervaringen. Ik had er nog niet aan gedacht om over de grens te kijken naar geschikte exemplaren! Mag ik vragen waar je hem besteld hebt?
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: gebruikerservaringen gevraagd: Mobicool C40
« Reactie #10 Gepost op: april 18, 2014, 09:59:04 pm »

Ik heb hem besteld bij Autoteilemann.de. Kijk echter even op Duitse vergelijkingsites zoals idealo.de. Prijzen veranderen nog wel eens.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: gebruikerservaringen gevraagd: Mobicool C40
« Reactie #11 Gepost op: april 19, 2014, 07:48:23 am »

Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: gebruikerservaringen gevraagd: Mobicool C40
« Reactie #12 Gepost op: april 19, 2014, 10:06:44 pm »

Momenteel bij obelink 159 euro
http://www.obelink.nl/kampeerartikelen/koelen/mobicool-c40.html

Goede prijs! Maar die werd nu net niet bedoeld. Het ging om de Waeco ck40d.

Ik las overigens vandaag op het camping-frankrijk forum dat iemand een Mobicool b40 kocht die op stand 3 rond de 1 graad werd en op stand 4 zelfs al -7? Al met al wisselt het nogal. Bij mij deed de b40 op stand 4 ongeveer +7  :**
Gelogd

Kien

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 406
  • Merk Vouwwagen: Malawi 2.0
  • lekker water is nog geen bier....
Re: gebruikerservaringen gevraagd: Mobicool C40
« Reactie #13 Gepost op: augustus 20, 2014, 04:52:53 pm »

Tristar îcool kb-7245 icecool een optie?
Twijfel tussen tristar en mobicool......
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: gebruikerservaringen gevraagd: Mobicool C40
« Reactie #14 Gepost op: augustus 20, 2014, 05:20:05 pm »

Kwaliatief zou ik eerder voor Waeco/Mobicool gaan. Wij hebben zowel een Waeco compressor in de Cocoon als een losse Mobicool compressor. Beiden perfect maar Waeco nog een slagke fijner (digitaal instellen van temperatuur). Tristar is dacht ik van iets mindere kwaliteit.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal