Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Scheur - hoe te repareren?  (gelezen 13097 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ScubaRider

  • Gast
Scheur - hoe te repareren?
« Gepost op: maart 19, 2012, 08:46:07 pm »

Vorig jaar heb ik een Jamet Dakota uit 2007 gekocht, en met dat mooie voorjaar hebben we hem ook uitgebreid gebruikt  8). Alleen ben ik bij het inklappen een keer blijkbaar wat onzorgvuldig geweest want ik heb een scheurtje opgelopen in de wagentent  :o, in de nok boven de deur.

Ik heb de Tear-Aid al liggen om het te repareren maar begin nu toch te twijfelen of dat wel mooi wordt, en of dat wel gaat houden. Het is een plek waar best wat spanning op het doek komt.

Hoe zouden jullie dit (laten?) maken?
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Scheur - hoe te repareren?
« Reactie #1 Gepost op: maart 19, 2012, 08:58:24 pm »

Ik zou alleen in echte noodgevallen en voor de wat kleinere scheurtjes tear-aid gebruiken, dit werkt absoluut maar het doek wordt op de plek van de reparatie helemaal hard (door de lijm).
Een betere optie is om het doek te laten repareren bij een tent herstel bedrijf/zeilmakerij.

Als je een beetje op het forum rond neust kom je een aantal adressen tegen.
Ik zelf heb goede ervaringen met Ten Hoope in Apeldoorn maar er zijn ook genoeg andere bedrijven
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Scheur - hoe te repareren?
« Reactie #2 Gepost op: maart 19, 2012, 09:51:20 pm »

Dat is een hele nare plek voor een scheur. Ik ben het met bosi eens, laten repareren bij een tentenmaker. Succes
Gelogd

ScubaRider

  • Gast
Re: Scheur - hoe te repareren?
« Reactie #3 Gepost op: maart 20, 2012, 08:16:48 pm »

Dat gaan we maar doen dan, die tentenmaker. Wat zou een buitentent wegen (ivm postverzending)?
Gelogd

Kleeven

  • Gast
Re: Scheur - hoe te repareren?
« Reactie #4 Gepost op: maart 20, 2012, 08:59:41 pm »

Wij hebben in het verleden ook een soortgelijke scheur gehad. We hebben er toen een lap tentdoek eroverheen genaaid. Die plek waar de scheur op jou foto zit, wordt niet echt nat door de regen. Dus die plek kun je ook zelf repareren. Wij hadden een stuk tent doek in een andere kleur die erbij paste gekozen. Royaal overmaats genomen. Eerst dat stuk doek omgenaaid om hem daarna aan de tent te naaien. Is perfect gegaan. De tent was op die plek zelfs sterker dan voorheen.
Achteraf gezien hadden we beter aan de binnen en aan de buitenkant zo?n lap kunnen naaien. Zodat de scheur als het ware er tussen zit. Maar aan een kant ging ook prima. Je zag aan de binnenkant dan helaas wel de scheur nog zitten. Als we het aan beide zijden een lap genaait hadden, was de scheur niet meer te zien geweest.

Ik heb er helaas geen foto van.  Kijk naar mijn geweldige tekening. Misschien dat het dan iets duidelijker is. Een echte Rembrand.
De stiknaden hebben we vooral om de scheur nauwkeurig gedaan. Dat is de zwakke plek.
Natuurlijk kun je hem ook weg brengen naar een zgn. tenten dokter. Dan wordt het zeker te weten beter gemaakt. Maar ook een stuk duurder denk ik. We hebben ook een keertje en tent die daar vliegengaas had zitten het gaas vervangen. Ook dat is perfect gegaan. Succes.
Norbert
Gelogd

ScubaRider

  • Gast
Re: Scheur - hoe te repareren?
« Reactie #5 Gepost op: maart 20, 2012, 09:11:28 pm »

Ik vind het meer een Picasso  :+
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Scheur - hoe te repareren?
« Reactie #6 Gepost op: maart 20, 2012, 11:10:31 pm »

Zelf doen is altijd een optie maar je moet dan wel zeker zijn van je zaak en weten hoe en wat,  of het dan echt mooi wordt weet ik niet. Er staat op die plek wel veel spanning en je hebt een goede machine nodig anders help je die om zeep. Ook ivm evt alleen opzetten van de wagenbak bij een overnachting.

Mocht je de wagen willen verkopen is een goede reparatie ook een belangrijk punt, wij hebben mooie wagens laten staan omdat de scheur in die wagen zelf dicht gefrommeld was.
Gelogd

ScubaRider

  • Gast
Re: Scheur - hoe te repareren?
« Reactie #7 Gepost op: maart 21, 2012, 07:36:51 am »

Ik laat het inderdaad door een professional doen, precies om de redenen die je noemt.
Gelogd

Kleeven

  • Gast
Re: Scheur - hoe te repareren?
« Reactie #8 Gepost op: maart 21, 2012, 01:44:03 pm »

Uiteraard, dat is altijd beter.
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Scheur - hoe te repareren?
« Reactie #9 Gepost op: maart 21, 2012, 02:09:15 pm »

Misschien heb je hier wat aan.
Vond dit draadje op het forum met een groot aantal zeilmakerijen/tent reparatie bedrijven.
Wellicht zit er eentje bij jouw in de buurt?

http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,2637.msg25323.html#msg25323

Gelogd

ScubaRider

  • Gast
Re: Scheur - hoe te repareren?
« Reactie #10 Gepost op: april 06, 2012, 06:58:21 pm »

 :> hij is gemaakt, en wel zo netjes dat ik een beetje sluikreclame voor ZEILMAKER BRUSSÉ uit LEIDEN op zijn plek vind. Twee tientjes om netjes aan twee kanten te repareren  WW
« Laatst bewerkt op: april 06, 2012, 07:28:04 pm door ScubaRider »
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Scheur - hoe te repareren?
« Reactie #11 Gepost op: april 06, 2012, 08:06:45 pm »

Ziet er keurig uit, en voor weinig kan hij weer een aantal jaren mee.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Scheur - hoe te repareren?
« Reactie #12 Gepost op: april 07, 2012, 09:16:18 am »

:> hij is gemaakt, en wel zo netjes dat ik een beetje sluikreclame voor ZEILMAKER BRUSSÉ uit LEIDEN op zijn plek vind. Twee tientjes om netjes aan twee kanten te repareren  WW
Ziet er netjes uit :J Voor dit soort dingen mag je best een beetje reclame maken hoor :J Het is ook weer een tip voor anderen. 20 euro, daar kun je zelf niet voor gaan lopen pielen :J
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Scheur - hoe te repareren?
« Reactie #13 Gepost op: april 07, 2012, 10:10:53 am »

Dit is inderdaad geen geld zeg, je denkt snel dat het in de papieren gaat lopen omdat het handwerk is.
Maar voor 20 euro kun je echt niet zelf voor gaan rommelen.

Heel netjes
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal