Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: welk tenttapijt prijs/kwaliteit?  (gelezen 21019 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

faba

  • Gast
welk tenttapijt prijs/kwaliteit?
« Gepost op: februari 27, 2012, 11:05:46 pm »

Ik ben volop thema voor thema aan het doorzoeken bij jullie aangaande de nodige kampeeruitrusting voor onze Jamet Arizona  KK
Ik vond niet veel ivm de (niet)kwaliteiten van tenttapijt.  :?

Ik bedoel het volgende. Ik heb al begrepen dat het best is om de voortent alleszins te voorzien van worteldoek dus da's al een uitgemaakte zaak  :)
Gezien wij beschikken over de verplaatsbare voorwand :J en dus de luifel ineens ook tot binnenruimte kunnen promoveren, lijkt het me aangewezen om onder die luifel dus standaard ook zo'n worteldoek te leggen en dan voor onder de wagen, tja, kunnen we beter alles meteen ook doortrekken  :K  en daar ook meteen wortledoek leggen hé  ::) (zeker als 1 van onze meisjes er gaat slapen in een ondertentje, dan is die onderkant ook meteen netter nadien).

Gezien we naar een camping gaan bij het strand, en ik graag op mijn blote voeten rondbanjer maar wel een hekel heb aan zand onder mijn voeten en zeker in bed  :(  dacht ik dus ook aan tenttapijt  :?
In het verleden met de tent, met de beste voornemens, slaagden we er niet onze schoenen netjes aan de deur uit te doen, dus da' s geen optie  :N

Wij hebben een inritsbaar kuipgrondzeil en nu zie ik bij de meeste verkopers dat er van die pinnetjes zijn om dat tapijt vast te zetten??? Is dat noodzakelijk om de boel recht te houden, op z'n plaats te houden?  :? Kan toch moeilijk door mijn kuipgrindzeil pinnen hé  ::)

En dan had ik ook de indruk dat de gaatjes van de verschillende tapijten op de afbeeldingen ook nogal verschillen (morsende kindjes :( van 2 en 4 met af en toe een omgestoten bord met kruimels, wat rijst op de grond enz... :#) en de prijzen verschillen ook  :# Met onze mega grote voortent en dan daarbij nog die luifel komen we toch wel aan aardig wat vierkante meters en als ik om te beginnen al een superduur tapijt neem ,dan rekent dat zeker door aan het eind  :ca
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: welk tenttapijt prijs/kwaliteit?
« Reactie #1 Gepost op: februari 28, 2012, 06:40:32 am »

Pss als je  betalend lid wordt krijg je zomaar ...% KORTING BIJ DE AANGESLOTEN WINKELS
dat maakt het weer leuker....
Gelogd

The Foxes

  • Gast
Re: welk tenttapijt prijs/kwaliteit?
« Reactie #2 Gepost op: februari 28, 2012, 10:05:53 am »

Wij hadden in onze Arizona 2011 dit liggen:

http://www.obelink.nl/kampeer-accesoires/tenttapijt-grondzeil/tenttapijt.html?category_params=category_id%3D1331

Redelijk goedkoop en het beviel goed. Gaat niet echt schuiven. Het blijft op zijn plek liggen mede doordat de staanders erop rusten.
Er zitten vrij grote gaatjes in zodat zand en kruimels niet voelbaar zijn aan de voeten.
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: welk tenttapijt prijs/kwaliteit?
« Reactie #3 Gepost op: februari 28, 2012, 10:29:38 am »

Wij hebben ook zoiets, een grovere structuur tenttapijt, beetje foamachtig waar dus veel doorheen valt....en ja dus ook rijst e.d.
Wij zetten het ook niet vast, wel zetten we de 2 tentstokken erop. En als er echt veel troep tussen de grondzeil en het tapijt, dan klap ik het een beetje om en veeg het op.
Ik vind het erg handig, Ik gebruik het zelfs buiten achter in de tuin voor onder het zwembadje (op de bestrating), is lekker zacht.
Ik zou alleen meerdere stukken kopen, wat handig is voor de voortent. Anders wordt ie erg zwaar en onhandig in gebruik.
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: welk tenttapijt prijs/kwaliteit?
« Reactie #4 Gepost op: februari 28, 2012, 11:36:23 am »

Wij hebben een vliegend tapijt, dat past het beste bij een snelklapper, tijdens het klappen vliegt het tapijt gewoon mee.

Te koop bij de beter gesorteerde kasbah  :off
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: welk tenttapijt prijs/kwaliteit?
« Reactie #5 Gepost op: februari 28, 2012, 12:05:31 pm »

Wij hebben destijds ons tenttapijt voor de arizona via Marktplaats gekocht, maar dan moet je wel net geluk hebben met de juiste ongeveer maten zeg maar iets te groot is niet zo erg kun je het aan de zijkant een beetje omhoog zetten. Wij hadden geen kuipgrondzeil, maar hebben noot geen pinnetjes of iets dergelijks gebruikt om vast te zetten. De tentstokken staan erop, een tafel een kast een koelkast en eventueel de keuken en misschien nog wel meer dingen dan valt het schuiven allemaal best mee.
Gelogd

avr

  • Gast
Re: welk tenttapijt prijs/kwaliteit?
« Reactie #6 Gepost op: februari 28, 2012, 05:22:26 pm »

In de voortent hebben we een inritsbaar kuipgrondzeil en ik zie het nut er niet van in om daar ook nog eens een tenttapijt in te leggen, voor onder de luifel hebben we bolontapijt, dit is erg sterk en gemakkelijk schoon te maken, nadeel is dat het vrij prijzig is!
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk: kampeermiddel : HK Flyer Bedouin
welk tenttapijt prijs/kwaliteit?
« Reactie #7 Gepost op: februari 28, 2012, 06:38:35 pm »

Op het kuipzeil wordt het snel vies en zanderig. Een tapijtje helpt enorm en is dan super-aangenaam (waar de kuip dat niet is).
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk: kampeermiddel : (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re: welk tenttapijt prijs/kwaliteit?
« Reactie #8 Gepost op: februari 28, 2012, 06:48:34 pm »

Wij hebben op de grond plastic folie van de rol.
Volgens de verpakking is deze ook speciaal voor op de camping.

Twee stroken en de heel voortent is bedekt.

Hierop leggen wij http://www.obelink.nl/kampeer-accesoires/tenttapijt-grondzeil/tenttapijt-grijs.html?category_params=category_id%3D1331
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: welk tenttapijt prijs/kwaliteit?
« Reactie #9 Gepost op: februari 28, 2012, 08:45:39 pm »

Onder ons grondzeil hebben we altijd vijverfolie gehad tegen vuil, vocht en steentjes en over het grondzeil heen de eerder genoemde foam spul als CenC noemde. Dat is in vaste maten te koop, maar ik zag afgelopen zondag bij Frans De Witte dat het ook per strekkende meter te koop is.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: welk tenttapijt prijs/kwaliteit?
« Reactie #10 Gepost op: februari 29, 2012, 09:05:16 am »

Pss als je  betalend lid wordt krijg je zomaar ...% KORTING BIJ DE AANGESLOTEN WINKELS
dat maakt het weer leuker....

En nu nog wat winkels in België motiveren en dan kunnen ook faba en de andere Belgjes in de buurt shoppen met korting  :# :)

Wat je ook doet er blijft altijd wat zand en troep de voortent of luifel. Het komt niet alleen van je voeten maar het waait ook gewoon binnen.
Bij ons gaat er dit jaar een ecogrondzeil (zo iets als worteldoek) onder heel de vouwwagen. In de leefruimte (voortent) komt dan ons watedicht grondzeil, zonder tenttapijt (we hebben er wel eentje). Ervaring leert dat het gladde grondzeil gemakkelijker uit te vegen en properder te houden is dan alles met gaatjes en co. Onder onze luifel leggen we dan weer wel een tapijt met gaatjes dat waterdoorlatend is voeten en schoenen worden daar al van het eerste vuil ontdaan. De meeste grondzeilen nemen ook wel wat plaats in bij het transport. OOk dat speelt mee bij onze keuze. Het gaatjeszeil dat wij hebben is best wel volumineus. Het ecogrondzeil en het waterdichte zeil is compact.
Gelogd

faba

  • Gast
Re: welk tenttapijt prijs/kwaliteit?
« Reactie #11 Gepost op: februari 29, 2012, 09:55:28 am »

Ja, dat van die kortingen zou hier ook zo gek nog niet zijn.
Ik ben eens de gewone doe het zelf zaak binnen gelopen en heb eens gekeken naar de prijs van een  Eurostekker met wat kabel aan. Ze vroegen voor een stekker vrouwtje, mannetje en 15 m neopreenkabel 45 Eur. 20m neopreen kabel 61 Eur doe het zelf zaak België, eenzelfde lengte op haspel dan weer gek genoeg "goedkoper" voor 50 Eur.
Dan even thuis gekeken op de site van  De Wit in Schijndel en ik dacht als ik het me goed herinner dat dat bij jullie ongeveer de helft zal kosten, zonder enige korting???  :(

Wij zijn er serieus over aan het denken om toch maar bij jullie te komen shoppen om daar ff de winkel leeg te kopen...  WW Op een heel hebben en houden om te gaan klappen denk ik wel dat we veel geld in de eigen beugel kunnen houden, ondanks de brandstof voor de rit heen en terug. Verder hebben jullie ook veel meer grote koopjes dan bij ons, grote koopjes zijn hier vrijwel altijd beperkt tot de twee soldenperiodes van het jaar.  >:(

Verder leg ik wel liever een tapijt, anders zit ik elke dag te vegen van 's morgens tot 's avonds, en ik moet er niet aan denken dat het dan nog zou regenen of zo. We zitten letterlijk bijna op het strand op onze camping.
Anders bij de ACTION (in België) zo'n laarzenuitlekbak gezien, maar zoals gezegd, bij ons lukt het niet om ons schoeisel eerst uit te trekken en dan binnen te gaan.
Gelogd

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk: kampeermiddel : (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re: welk tenttapijt prijs/kwaliteit?
« Reactie #12 Gepost op: februari 29, 2012, 07:45:17 pm »

Wij trekken het schoeisel zoveel mogelijk uit direct binnen of buiten de deur.
Het plastic onder het tapijt pakken we na de vakantie op en gooien we weg. Scheelt schoonmaken.
Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re: welk tenttapijt prijs/kwaliteit?
« Reactie #13 Gepost op: maart 01, 2012, 02:31:41 pm »

Wij hebben afgelopen jaar in onze AK geen tenttapijt gelegd, maar ik vond met het slechte weer de vloer wel echt vies worden.
Nieuwe kampeermiddel gaan we het anders doen:
dun doorzichtig plastic onder de hele tent. vastzetten aan de hoeken en 1x in midden met haringen (=wegwerpzeil per keer)
Dan inritsbare kuip en dan wel tapijtje erop. Moet er niet aan denken dat stoelpoten/speelgoed/tafelpoten en koelboxpootjes een gat in de ingeritste kuip zou maken  :#

Onder de luifel hebben we nu het oude kuipzeil van huidige wagen gepland, die blijft toch over straks als de wagen met pensioen mag.

Wij en kids en schoenen uit.... hmmmm lukt vaak wel en soms niet. lijkt me ook met mooi weer als alles droog en geen modder geeft minder noodzakelijk, aan de andere kant wel makkelijker met alleen maar teenslippers en clogs.

Met strandzand zou ik wel een grondzeil leggen inderdaad maar toch... Wij doen voor het in bed kruipen altijd de voeten af met een natte vaatdoek. Een rol met 100 stuks geloof ik bij de Xenos, van die dunne wegwerp dingen. Ik haat ook zand in de slaapzak  :J
Gelogd

faba

  • Gast
Re: welk tenttapijt prijs/kwaliteit?
« Reactie #14 Gepost op: maart 02, 2012, 11:03:42 pm »

Tja, bedankt voor de reacties alleszins.

Ik ben nog steeds onbeslist. Wat we nu wel al zeker weten is dat we inderdaad jullie economie een beetje gaan komen opveizelen en dus in Nederland de grotere/prijzigere spullen komen kopen. Gelukkig hebben we een grote wagen (opel zafira), anders hadden we nog ergens een aanhangwagen moeten voorzien om alles mee terug naar hier te kunnen nemen  :H Ik ga van alle opbergruimtes van de vw de exacte afmetingen opschrijven denk ik, tot de afmetingen toe van de lades van de bermkeuken, dan kunnen we zeer gericht Nederland leegkopen en hebben we (hopelijk) alles in 1 x  KK
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal