Ik begrijp de twijfels, maar zoals je al aangeeft: je wilt het kamperen testen. Dan ondervind je dus ook problemen waar je van tevoren misschien niet helemaal aan gedacht had. Het is toch ook geen ramp om een paar keer te kamperen met een vouwwagen die net niet aansluit bij wat je wil, want het resultaat is uiteindelijk dat je echt goed weet wat je wil (de fouten van de vorige vouwwagen wil je dan niet meer) en zo kan je veel beter afgewogen een nieuwe betere tweede wagen kopen. En zoals je al zei vind je de Astro mooier, nou dat is dan toch nog steeds zo?
Mijn vriendin en ik hebben ook voor heel weinig een veeldehands Alpen Kreuzer gekocht, en ondanks de waslijst aan mankementen zijn we er erg blij mee. Als we over een paar jaar misschien een andere wagen willen kopen weten we precies waar naar moeten zoeken. Anderen kijken raar op als wij met onze AK een camping op rijden, we zijn een jong stel (24 en 26) en hebben een vouwwagen, wat toch wel als vreemd wordt beschouwd. Maaaaaarrrr: wij zijn er blij mee en dat is wat telt, niet wat anderen ergens van vinden!
Moraal van het verhaal: kijk niet te veel naar wat anderen doen, maar geniet van wat je hebt, ook al is dat misschien suboptimaal, je weet daardoor voor de volgende keer wel precies wat je wil.
Laat je vooral niet uit het veld slaan door wat anderen vinden en ga af op wat je zelf vindt!!