Professioneel reinigen is vaak met een speciale spoeling (zeep). Het tentdoek van de Holtkampers zijn gewassen met een antischimmelwerende goedje. Mocht je de tent met zeep (laten) wassen dan is de kans groot dat het goedje niet meer (goed) werkt. In de handleiding/gebruikerstips staat dat het tentdoek absoluut niet met zeep mag wassen.
Nu staan er verhalen op internet dat je wel groene zeep kunt gebruiken. Dit maakt het tentdoek mooi schoon, maar trekt juist algen (schimmel) aan, daar kom je dan een aantal jaren achter! Dus dit ook niet doen!!!
Advies van Holtkamper overnemen zou ik zeggen! Zomer dag met lekker weer 20+ af spoelen/spuiten met de hoge druk. Ik zou persoonlijk de lans van de spuit niet op enkele centimeters houden, maar een grotere afstand gebruiken. Zorg wel dat alle zeepresten uit de slangen van de hogedrukreiniger zijn.
Een adventuretent kan alleen achter een Cocoon S. Volgens mij kun je de M aanbouw er wel af ritsen en zo de Cocoon S weer een M maken.
Je zou dan bij Holtkamer de adv.tent met de connectie voor aan de wagen kunnen kopen (1000 euro) en bij een tentenmaker vragen of zij deze er aan willen maken. Ik weet niet zeker of dit kan, maar Holtkamper doet dit niet!
Al met al veel kosten die jullie dan gaan maken.
Een oplossing kan zijn ruil de Cocoon in voor een Astro met aanbouw

(zie Marktplaats Advertentie: 510902184)