Ik heb er elders op het forum al over gelezen, maar heb er een concrete vraag over. Er zijn hier vast mensen die al zo'n goedkeuring hebben, en weten hoe de procedure is.
Ik heb een AK Select, en vroeg mij af of ik een tempo 100 goedkeuring zou kunnen krijgen. Als ik nieuwe banden eronder zet, voldoet de klapper aan de eisen, alleen is er ook de eis dat de trekkende auto ABS heeft, en daar zit hem nou net de crux........ Die heeft mij Astraatje dus niet. Vraag is nu: als ik zo'n tempo 100 toelating aanvraag, wordt er dan geregistreerd wat de trekkende auto is? Ik zou namelijk gewoon de Zafira van mijn vader kunnen gebruiken voor de keuring, die heeft ABS. Maar als dat dan geregistreerd wordt heb ik er geen moer aan.
Ik kan natuurlijk ook mijn wagen van ABS laten voorzien, maar heb geen idee of dat kan en of het lastig is, en of het loont. Mijn auto is 16 jaar oud en heeft 220000 kilometer gelopen, dus ik denk dat het niet loont.
Moet ik nu gewoon accepteren dat ik "maar" 90 mag rijden, of denkt men daar hier anders over? Ik hoor het graag!!