Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Gasveer t.b.v. openen vast deksel  (gelezen 352 keer)

bernie

• klapper
Gasveer t.b.v. openen vast deksel
« Gepost op: september 18, 2011, 12:04:18 pm »

Wij hebben een AK met vast deksel. Nu weet ik dat daar gasveren voor zijn om het vaste deksel makkelijker te openen. Deze kan ik nog krijgen (gemonteerd en al) voor 245 euro. Dat is mij te gek. Nu mijn vraag; weet iemand de specificaties van zo'n veer? (lengte minimaal en maximaal en aantal newton) Dan bestel ik ergens zo'n veer en zet ik hem er zelf wel op.

beatleenco

• klapper
Re:Gasveer t.b.v. openen vast deksel
« Reactie #1 Gepost op: september 18, 2011, 04:10:56 pm »

Het lijkt me dat je het beste even naar een dealer kunt gaan ( meetgereedschap mee nemen en pen papier) om daar zelf even te snuffelen. Vervolgens ga je met die gegevens naar een carrosserie bedrijf en besteld daar de veer. Ik werk bij zo,n bedrijf. Je mag mij ook een p.b. sturen met de gegevens..meet de veer zo nauwkeurig mogenlijk op..kijk wat er op staat en vermeld dan ook het merk en type nummer. Dan ga bij ons eens kijken wat zo,n ding kost en mail ik je daarover.
Groetjes Marcel

bernie

• klapper
Re:Gasveer t.b.v. openen vast deksel
« Reactie #2 Gepost op: september 18, 2011, 08:21:21 pm »

Dankjewel voor je antwoord Marcel, maar naar die dealer gaan is niet zo eenvoudig omdat Alpen Kreuzer niet meer bestaat. Ik heb dus eigenlijk mijn hoop gevestigd op mede Ak bezitters die even voor mij willen kijken naar de specificaties. En anders ga ik desnoods zelf aan het rekenen. Maar als ik de info heb, krijg jij een PB'tje

Michielvandaalen

• klapper
  • Geslacht: Man
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Parade
Re: Gasveer t.b.v. openen vast deksel
« Reactie #3 Gepost op: maart 25, 2012, 08:49:49 pm »

Ben je er al uit welke veer het moet worden?

dirking

• klapper
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Parade
Re: Gasveer t.b.v. openen vast deksel
« Reactie #4 Gepost op: mei 16, 2012, 05:00:15 pm »

In een ander topic (fietsen meenemen op de deksel van een parade) heeft Mimicow de gegevens van de gasveer van zijn parade doorgegeven.
600 Newton art. 880.056.506.044.

Na wat Google werk: slag is 300mm, lengte is 648mm, kracht 600N, zuigerstang heeft een dikte van 14mm en de cilinder een dikte van 28mm.

Groetjes Ingrid
Pagina's: 1   Omhoog