Hmmm, ik voel me soms geneigd om eens een duurdere benzine te kiezen aan de pomp, maar ik kan me meestal beheersen gelukkig

. Maar eerlijk gezegd kan ik soms niet zoveel met kassatesten of radartesten. Ik vind ze vaak vrij rechtlijnig. Ik heb er even geen ander woord voor. Ik begrijp dat ze een half uur rond hebben gereden en daar een conclusie aan verbinden. Als daar dan een verwaarloosbaar verschil uit tevoorschijn komt, dan lijkt me dat wel logisch. De afstand is veel te kort. Aan de andere kant kan ik me niet voorstellen de zogenaamde voordelen van de luxere varianten benzine opwegen tegen de veel goedkopere gewone benzine.
Jaren geleden, toen er nog geen sprake was van crisis en toen alleen v-power nog maar bestond in NL, heb ik op fora wel eens reacties van monteurs gelezen die beweerden dat de motor van een auto die op v-power rijdt, er schoner uitzag. Maar die auto zou er dan maandenlang op gereden hebben. In het testje moet het ter plekke gebeuren, dat schoonspoelen. Dat geeft toch ook wat aan over het vertekende beeld van zo'n test van Kassa.
In Frankrijk hebben we bij Carrefour nog voor 1.47 euro95 getankt en daar was ik toch wel errug blij mee!