Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Keuken Cabanon  (gelezen 12147 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ber

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 184
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon 2024 + zelfbouw tenttrailer
Keuken Cabanon
« Gepost op: september 11, 2011, 01:29:12 pm »

Net het het laatste project aan de keuken afgerond. I:
 
Een traanplaat deurtje, rechts van de keuken. Links hebben we een gordijntje. onder de keuken een afschroefbare dop, als doorvoer voor het pompje en de gasdrukregelaar. Hierdoor staat de gasfles en de jerrycan er netjes achter of onder.

En natuurlijk de wieltjes aan 1 kant.

Ben nu nog een lampje aan het bedenken die we aan aan de plankjes kunnen hangen.
« Laatst bewerkt op: februari 21, 2014, 06:49:05 pm door Alex »
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re:Keuken Cabanon
« Reactie #1 Gepost op: september 11, 2011, 01:33:22 pm »

Ziet er netjes uit hoor! Zo heb je uiteindelijk toch ook een Cabanon met traanplaat uitvoering toch!! :# :#
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Keuken Cabanon
« Reactie #2 Gepost op: september 11, 2011, 01:42:09 pm »

vraag:
Wil zelf ook iets verzinnen om mijn keuekkist op wielen te zetten, en ik zie dat je een (relatief) klein zwenkwiel hebt.
Zal dit problemen geven in nat grag en/of zachte ondergrond?

Ik heb geen ervaring mee, jij wel?

Of andere met een soortgelijke oplossing, wat zijn jullie ervarieng met wieltjes onder een keuken in combinatie met verschillente terreinen?
Gelogd

Ber

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 184
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon 2024 + zelfbouw tenttrailer
Re:Keuken Cabanon
« Reactie #3 Gepost op: september 11, 2011, 04:25:07 pm »

@sannie, zo is het maar net :K


Wat betreft de wieltjes, we hebben al bijna alle soorten ondergrond gehad. Modder, kiezels, gras. Nog nooit vast gezeten. Makkelijk te verzetten, van buiten naar binnen en andersom.
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re:Keuken Cabanon
« Reactie #4 Gepost op: september 11, 2011, 07:16:34 pm »

Netjes! Met name de dop onderop is slim. Ik heb alles standaard door het gat aan de achterzijde lopen maar dit is ook handig.
Wielen zijn voor mij ook nog wel een optie! Zeker nu je beschrijft dat dit op alle ondergronden goed gaat.

Ik zie overigens dat het ladeblok bij jullie ook wat scheef is gemonteerd. Dit was bij mij ook zo en was redelijk eenvoudig op te lossen door de zijwandjes aan de onderzijde even los te halen en opnieuw (recht) vast te zetten.
« Laatst bewerkt op: september 11, 2011, 09:27:33 pm door GJT »
Gelogd

Ber

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 184
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon 2024 + zelfbouw tenttrailer
Re:Keuken Cabanon
« Reactie #5 Gepost op: september 11, 2011, 07:18:33 pm »

Netjes! Met name de dop onderop is slim. Ik heb alles standaard door het gat aan de achterzijde lopen maat dit is ook handig.
Wielen zijn voor mij ook nog wel een optie! Zeker nu je beschrijft dat dit op alle ondergronden goed gaat.

Ik zie overigens dat het ladeblok bij jullie ook wat scheef is gemonteerd. Dit was bij mij ook zo en was redelijk eenvoudig op te lossen door de zijwandjes aan de onderzijde even los te halen en opnieuw (recht) vast te zetten.

Klopt, zit best schuin, ga je tip proberen. ik hou je op de hoogte.
Gelogd

Ber

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 184
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon 2024 + zelfbouw tenttrailer
Re:Keuken Cabanon
« Reactie #6 Gepost op: september 12, 2011, 08:55:00 pm »

Beste GJT,

Heb de popnagels van het onderst plankje los geboord en het geheel toch wel 1 cm naar rechts opgeschoven. Het resultaat mag er zijn, mooi recht uitgelijnde laatjes.

Bedankt voor de tip.

Succes met je wieltjes. Ik heb ze los besteld via marktplaats.

Groetjes Ber
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re:Keuken Cabanon
« Reactie #7 Gepost op: september 12, 2011, 08:59:58 pm »

Mooi dat het gelukt is! ik heb het exact hetzelfde gedaan. Vreemd dat dit niet in één keer goed kan.

Ook aan de binnenzijde de metalen randen al even bijgeschuurd? dit ter voorkoming van ongelukken in de toekomst...

Wielen op marktplaats? Iemand had ze over?
Gelogd

Ber

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 184
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon 2024 + zelfbouw tenttrailer
Re:Keuken Cabanon
« Reactie #8 Gepost op: september 13, 2011, 06:37:57 pm »

Kijk even op marktplaats, zoekvraag: vouwwagen keuken wiel. Dan kom je de advertentie vamzelf tegen. Heb hem (Ben) een mail gestuurd en heeft 2 wieltjes met bevestiging materialen opgestuurd. Met name de bevestiging materialen, zijn van goede kwaliteit. Kun je niet in de bouwmarkt kopen.

Ben alleen kwijt wat ik voor betaald heb.....was in ieder geval een stuk goedkoper dan opsturen en laten monteren.

Succes.
Gelogd

Marcel78

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 62
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (voorheen Cabanon Mercury)
Re: Keuken Cabanon
« Reactie #9 Gepost op: augustus 02, 2015, 08:25:21 am »

Ik heb je idee ook even geleend.

Onze keuken ook voorzien van een gordijntje. Ziet er mooi opgeruimd uit. Of het ook praktisch is weten we over een paar weken.....
Gelogd

plekvis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 41
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury
Re: Keuken Cabanon
« Reactie #10 Gepost op: augustus 02, 2015, 06:02:07 pm »

Ziet er goed uit! Wil ik ook nog graag bij onze keuken. Vind het er nu rommelig uitzien.
Hoe heb je de gordijntjes bevestigd?
Gelogd

Marcel78

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 62
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (voorheen Cabanon Mercury)
Re: Keuken Cabanon
« Reactie #11 Gepost op: augustus 02, 2015, 07:57:03 pm »

Ziet er goed uit! Wil ik ook nog graag bij onze keuken. Vind het er nu rommelig uitzien.
Hoe heb je de gordijntjes bevestigd?

Dank. De gordijntjes zijn gemaakt door mijn handige moeder. Ik heb alleen maar een paar gaatjes moeten boren. Het is eigenlijk heel eenvoudig.

Een gordijnspiraal (spanveer) met aan beide kanten oogjes die je erin kunt draaien. Zoiets: http://jysk.nl/raam/gordijn-accessoires/gordijnspiraal-3m-pk-wit

Aan de buitenkant heb ik in de een klein gaatje geboord om het haakje in te kunnen draaien. Aan de kant van het ladenblok zit het haakje gewoon in het hout. Beetje spanning erop, dan staat hij mooi strak.

Succes.
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Keuken Cabanon
« Reactie #12 Gepost op: augustus 02, 2015, 07:59:11 pm »

Keurig! Ik heb een hekel aan gordijntjes want meestal zijn ze afzichtelijk door rare motieven en kleuren maar dit ziet er prima uit  :J
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

plekvis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 41
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury
Re: Keuken Cabanon
« Reactie #13 Gepost op: augustus 03, 2015, 08:06:14 pm »

Dank. De gordijntjes zijn gemaakt door mijn handige moeder. Ik heb alleen maar een paar gaatjes moeten boren. Het is eigenlijk heel eenvoudig.

Een gordijnspiraal (spanveer) met aan beide kanten oogjes die je erin kunt draaien. Zoiets: http://jysk.nl/raam/gordijn-accessoires/gordijnspiraal-3m-pk-wit

Aan de buitenkant heb ik in de een klein gaatje geboord om het haakje in te kunnen draaien. Aan de kant van het ladenblok zit het haakje gewoon in het hout. Beetje spanning erop, dan staat hij mooi strak.

Succes.

Super bedankt! Ga ik na de vakantie  meteen bestellen!
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Keuken Cabanon
« Reactie #14 Gepost op: augustus 16, 2016, 08:03:31 pm »

Met de voorbeelden van hier als inspiratie hebben ook wij onze keuken aangepast. We hebben het rechtervakje vervangen door een grote lade. Hier zit een bakje in waarin olie, siroop en andere grote dingen staan. De ruimte daaronder liggen spullen die we weinig nodig hebben zoals reserve aansteker etc. De lade is zo gemaakt dat hij er makkelijk weer uitgehaald kan worden als we de vouwwagen ooit zouden verkopen. Er is dus niks geschroefd oid aan de keuken zelf.

Wij gebruikten de gootsteen nooit, dus inmiddels is de afvoerslang verwijderd. Volgend project wordt dan ook de laden dieper maken, want daar zit nu een loze ruimte. Die hebben we onderweg wel benut door er wat spullen in te zetten, maar het is een beetje zonde van de ruimte. De gootsteen zelf gebruiken we als opslagplaats en we hebben een dun plankje gemaakt dat precies op dit deel van de keuken past zodat we er wat op kunnen zetten.
Boven de voormalige gootsteen hangt een plastic bakje  (van de Zeeman, ik denk oorspronkelijk voor in een emmer oid) en daar hebben we de kruiden in staan. Tot slot hebben we nog wat s-haken meegenomen en die hangen aan de handvatten van de keuken. Zo kan je prima wat pannenlappen en theedoeken kwijt.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal