Wij van WC eend, ach het is al gezegd. Om te beginnen: op dit moment hebben wij een Jamet Louisiana (in de verkoop) en zijn voornemens een andere klapkar te kopen. Dat wordt sowieso geen Jamet. Wat mij betreft is de prijs-kwaliteitverhouding van onze JAmet prima in orde (ik bedoel: de nieuwste kan ik weinig over zeggen, die ken ik niet). Wat me wel opvalt is dat veel nieuwe klapkarren, het lijkt redelijk merk-onafhankelijk (hoewel ik nooit iets over Roadmaster heb gehoord) problemen kennen: lek, slechte afwerking naden, afvoeren die schade maken etc. Nou ja, daar zijn verschillende topics voor.
Als je een voorseizoen gaat staan, betekent dat nmbm dat je iedere keer de luifel moet opzetten en afbreken...
De Jamet kent een binnenhemel in veel modellen. Waar dat bij een rondtrekvakantie zo zijn nadelen heeft, is dat bij een seizoensplek een voordeel: het geeft enige isolatie. Daarnaast is er een kast ingebouwd, ruimte voor een toilet en een ruimte voor de keuken. Samen met een houten vloet, moet je er volgens mij een geweldig onderkomen van kunnen bouwen.
Persoonlijk vind ik de Roadmaster mooier, maar die hebben (as far as I know) geen binnenhemel. Daarnaast slaap je altijd op een plank, terwijl de niet al te oude Jamets en Cabanon geloof ik ook een lattenbodem kunnen hebben.
De Jamets die ik ken zijn waterdicht. Jamet gebruikt Ten Cate doek, en dat is prima. Erg waterdicht weten wij uit eigen ervaring.
Per saldo zal e.e.a niet veel uitmaken, maar gelet op jouw voorliefde voor orde en netheid kan ik me voorstellen dat je een Jamet wilt: alle buizen ana het plafond uit het zicht, kastruimte in de juiste kleuren en als je geen hele nieuwe koopt ook relatief donker gekleurd doek.
Succes met je keuze!