Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Wie is er bekend met de Ardennen?  (gelezen 6107 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Quattromams

  • Gast
Wie is er bekend met de Ardennen?
« Gepost op: augustus 01, 2011, 10:53:37 pm »

Hallo.

We zijn ons alweer aan het orienteren voor volgend jaar.
We willen dan graag naar de Ardennen.

Wie heeft er tips?

Wat zoeken wij:

Ruimte voor de 4 kinderen (dan tussen de 6 en 13 jaar)
Zwembad of meertje/riviertje om te poedelen.
Iets van animatie, iig een camping met dingen voor onze kinderen.
Liefst low budget (rond de ? 500 voor 2 weken)
Wel ruime plaatsen ivm groooote vw...
Voor oudste iets van boogschieten, klimmen, spelonken ed (dies nie wijs ;-)
Max 250/300 km van Utrecht
Liefst NL sprekend, mijn frans is nogal euhhhh beroerd zegmaar...

Iemand leuke tips en adviezen?
« Laatst bewerkt op: augustus 01, 2011, 10:57:33 pm door Quattromams »
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:Wie is er bekend met de Ardennen?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 03, 2011, 07:13:09 pm »

Als rasechte Belg  :# zou ik je toch aanraden voor Luxemburg te kiezen. Het is gek maar ik heb in onze Belgische ardennen nog geen camping gevonden die voldoet. Vaak staan de Belgische campings vol met stacaravans, dat buitenverblijf is echt in bij Belgen.
Versta me niet fout, de Ardennen is een fantastisch gebied en super mooi, alleen het ontbreekt aan fijne campings.
Als ik je dan toch een streek kan aanbevelen om te kamperen ga dan voor de omgeving van Durbuy. Heel veel activiteiten zoals klimmen, varen,... Durbuy is ook een schattig dorp met alle facititeiten die een vakantieganger nodig heeft.
Ook het drielanden punt in Ouren is een leuk gebied.
Wij stonden enkele jaren terug op deze camping: http://www.maredresorts.be/pages/view/nl/international/welkom Deze viel wel mee, alleen het sanitair liet te wensen over maar misschien is het nu al beter. Je had er een natuurdal zonder elekticiteit daar was het lekker rustig.
Gelogd

Lagrima

  • Gast
Re:Wie is er bekend met de Ardennen?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 04, 2011, 11:30:28 am »

In aanvulling op Mieke, Durbuy is inderdaad zeker de moeite waard,
je kan misschien hier eens kijken voor campings in de buurt, weet niet of er iets op staat dat de moeite is, wij zijn er zelf nog niet gaan kamperen... :I.

http://www.ftlb.be/nl/hebergement/camping/index.php?&com_id=240

rechts vind je een map en daar kan je de stad/regio van je voorkeur aanduiden en verder snuffelen.
suc6
Gelogd

Quattromams

  • Gast
Re:Wie is er bekend met de Ardennen?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 04, 2011, 01:22:20 pm »

Dank voor de reacties. Luxenburg valt buiten het aantal km`s.

Ik heb een camping gevonden in Stavelot.
Qua afstand te doen (moeten deels gebracht en gehaald worden en paps wil er max 500 km voor rijden  ;))

Maar is die omgeving geschikt voor mijn wensen?
De prijs klopt, de afstand ook.

De camping heet `leau rouge, nl sprekende eigenaren.
Is die toevallig bekend bij jullie?

Ik ga iig de linken even bekijken. Dank dank dank
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:Wie is er bekend met de Ardennen?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 04, 2011, 06:49:28 pm »

De camping ken ik niet. In de buurt van Stavelot is er ook wel wat te beleven als je een auto ter beschikking hebt. Dat telt natuurlijk voor gans de Ardennen

http://www.ardennen-info.nl/nl/contents/view/waterval-in-de-vallei-van-ninglinspo Hier is het heeel leuk en avontuurlijk wandelen. Zeker doen!
De grotten van Remouchamp zijn zeker de moeite waard http://www.ardennen-info.nl/nl/contents/view/47

je hebt er natuurlijk ook nog de watervallen van Coo, maar verwacht hier niet te veel van.
Gelogd

Quattromams

  • Gast
Re:Wie is er bekend met de Ardennen?
« Reactie #5 Gepost op: augustus 04, 2011, 08:25:45 pm »

Hoi,

we gaan met een 5 persoons auto en nemen 2 fietsen mee.
Oudste dochter en ik mogen graag samen fietsen.

Een camping als bovenstaande bedoel ik dus, de 3 jongsten zijn niet zo ondernemend en voor papa is een vakantie eigenlijk lekker rondlummelen met de kinderen.

Ik ga je linken weer even bekijken ;)
Gelogd

tinfoil

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 64
  • Merk Vouwwagen: Pennine
  • Pennine Pullman 535 - 2006
Re:Wie is er bekend met de Ardennen?
« Reactie #6 Gepost op: augustus 05, 2011, 09:16:24 am »

wij hebben met hemelvaart een paar daagjes op camping Colline de Rabais in Ethe, België gecampeerd.
Een leuke camping met een zwembad op de camping en een (stuw)meertje op de toerit naar de camping.
De eigenaren spreken Nederlands (zijn Nederlands).
Het sanitair is niet het meest moderne, maar wel schoon en functioneel.
De prijs is alleszins redelijk te noemen.

http://www.collinederabais.be/nl/de_camping/

Wel vreemd: we hadden gereserveerd, maar toen we aankwamen, stonden er andere mensen op onze plek.
De eigenaar meldde dat hij daar niets aan kon doen; deze mensen waren een dag eerder aangekomen ...

Afstand vanaf Utrecht (CS): ca. 350 km.
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
L'Eau Rouge
« Reactie #7 Gepost op: augustus 05, 2011, 12:02:36 pm »

De camping heet `leau rouge, nl sprekende eigenaren.
Is die toevallig bekend bij jullie?
Als allerbelangrijkste tip: neem de drempel bij ingang van de camping langzaam en rij er schuin overheen. Anders wordt de onderkant van de auto en van je vouwwagen even bijgewerkt...

Er zijn twee wegen erheen. De weg die je GPS je waarschijnlijk stuurt gaat langs een smal en stijl weggetje, terwijl als je even doorrijdt richting Stavelot je een veel makkelijkere weg hebt.

Je wordt een plaatsje aangewezen, als je dus enig invloed wilt hebben in waar je staat kan je het beste voordat je je gaat aanmelden de camping oplopen en kijken waar je wilt staan. De meeste plaatsten zijn rechttoe rechtaan caravan plaatsen, maar het tentenveldje is wat vrijer.  Bij de receptie worden ook gezelligheidsactiviteiten gehouden, afhankelijk van je behoefte aan rust is dat factor om mee rekening te houden.

De camping biedt gratis en betaald WiFi, waarbij de betaalde variant sneller zou moeten zijn. Het bereik is echter dusdanig beperkt dat het zeer moeizaam werkt en erg langzaam blijft. Stel je daar niet te veel van voor. Voor ons is WiFi op een buitenlandse camping een pré.

Het sanitair hield niet over, het was matig schoon en afwassen was ook niet prettig. Overigens vind ik dit een euvel bij heel veel campings.

Je kan brood bestellen door je bestelling voor een bepaalde tijd in de daarvoor bedoelde brievenbus te deponeren (handig!) en de volgende ochtend ook weer op tijd ophalen.

De naamgevende beek L'Eau Rouge stroomt natuurlijk langs de camping. Deze beek is niet diep en kinderen kunnen daar leuk spelen met dammetjes bouwen en 'steek over met droge voeten'.

Op de camping zelf kan je (onder begeleiding) boogschieten, en daarna buiten de camping op 'dieren' (houten borden). Voor kinderen worden er wel wat activiteiten georganiseerd zoals een kinderdisco en droppings. Volgens mij wordt dit gedaan door 'vaste gasten', maar zeker weten doe ik dat niet.

Het circuit van Spa-Francorchamps ligt er heel vlak bij. Op dagen dat er gereden gaat worden kan je verwachten dat je het circuit duidelijk gaat horen. Die trainingsdagen duren vrij lang, van 's ochtends vroeg tot in de avond. Je kan er wel gaan kijken. Camping uit, op de weg rechts af en je bent er zo.

In de nabijgelegen Duitstalige Oostkantons ligt het kasteeltje Burcht Reinhardstein. Als je de auto bij de stuwdam parkeert heb je een leuke wandeling. Bij Stausee Bütchenbach kan je zwemmen, er is daar een strandje met toezicht, afgezet zwemgebied en waterspeeltoestellen.

Bij watervallen van Coo is het startpunt van een kanotocht. Je gaat dan stroomafwaarts en wordt met een bus terug gebracht. Behalve watervallen heb je in Coo ook een Plopsaland. Je kunt het park vrij op, maar voor de meeste leuke dingen moet je toegang betalen. Dat kan door van te voren een dagpas aan te schaffen of een beperkte 'strippenkaart'. Je kunt een dagpas met korting op de camping kopen.

In Stavelot zelf is een ruïne van een klooster. Daar zit ook het VVV in, die kunnen je vast aan nog veel meer activiteiten helpen.

En onthoud: langzaam over de drempel....
« Laatst bewerkt op: augustus 05, 2011, 01:22:32 pm door Qwaqa »
Gelogd

Quattromams

  • Gast
Re:Wie is er bekend met de Ardennen?
« Reactie #8 Gepost op: augustus 05, 2011, 01:56:03 pm »

Dank voor de uitgebreide recentie.

Het is wel leuk voor kinderen van dan 6-10-11 en 13?
We zijn verder vooral van het luieren en niksdoen  ;)

Alles in de omgeving wat je opnoemt is ook op fietsafstand?

Ov Mared resorts heb ik ook in mijn favo`s gezet.
Sanitair is denk ik niet tegenop te poetsen en bij te houden. En verouderd, tja dat is thuis ook helaas...

Wij stonden in juli op het grote bos in doorn en daar kwamen ze veel poetsen maar binnen het half uur was het alweer een rommeltje. Kunnen ze daar niks aan doen.

Zolang ze doorspoelen en de douches enigzins lekker zijn zijn wij niet zo kritisch.
Het enige wat de oudste dus niet wil is zelf met toiletpapier slepen...
Maar dat is haar probleem ;)
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re:Wie is er bekend met de Ardennen?
« Reactie #9 Gepost op: augustus 05, 2011, 02:00:56 pm »

Dat ligt eraan hoelang je wilt fietsen, maar nee, het is niet fietsafstand. En je dochter zal zich even moeten aanpassen
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:Wie is er bekend met de Ardennen?
« Reactie #10 Gepost op: augustus 05, 2011, 02:24:31 pm »

In België zijn fietspaden al zowie zo een ander gegeven dan in Nederland. In de Ardennen vind je geen fietspaden langs de grote banen, je bent dus aangewezen om tussen de auto's te rijden. Ik zou daar fietsen niet aanraden. Je hebt natuurlijk ook de hoogteverschillen. Wil je mountainbiken door de bossen dan is dit iets anders natuurlijk. In de Ardennen is weinig op fietsafstand naast elkaar te vinden.
Gelogd

Quattromams

  • Gast
Re:Wie is er bekend met de Ardennen?
« Reactie #11 Gepost op: augustus 07, 2011, 01:36:42 pm »

@Mieke.

Camping internationale, hoe zit het daar qua boodschappen?
Is er veel aan supermarkten in de omgeving?

Deze camping is heel interessant hebben we besloten.
We hebben ws een andere mogelijkheid om te reizen (2 gezinnen)

Hoe zijn de wegen daar? We hebben een excelletje 1.3l
Hij is al wat ouder (lees 16 jaar) Moeten we rekening houden met steile wegen?

We zijn nog wel aan het rondneuzen maar dit is een serieuze gegadigde samen met leau rouge...
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:Wie is er bekend met de Ardennen?
« Reactie #12 Gepost op: augustus 07, 2011, 07:55:29 pm »

Ik kan me herinneren dat er op enkelee 100 meters afstand een buurtwinkel was waar we alles vonden wat we nodig hadden. We zijn toen niet opzoek gegaan naar een supermarkt. Ik kan je helaas niet antwoorden
De weg er naartoe was niet stijl en ook de nabije omgeving was niet te stijl. De buurt van Durbuy en Stavelot is stijler. Ik basseer me nu wel op herinneringen van bijna 7 jaar terug :X
Kijk hier eens http://www.zoover.nl/belgie/luik/ouren/international/camping Ik weet niet of je iemand van die mensen kan contacteren voor meer recentere info ;)
Gelogd

Quattromams

  • Gast
Re:Wie is er bekend met de Ardennen?
« Reactie #13 Gepost op: augustus 07, 2011, 10:23:04 pm »

Grrrrrr heel verhaal getyped, stoot man de stroomkabel eruit... :N

Maar wisselende recenties dus..
Hmmm lastig...

Wat is het, zijn ze idd niet kindvriendelijk of is het de kampeerder waarmee het niet klikt...

Ik heb er 2 adhders bij... Ff in de gaten houden dus ;)

Qua rijden moet het te doen zijn, ik verwacht geen andere auto voor die tijd dus we moeten het hoe dan ook met deze doen.
(iemand nog een 7 pers dacia logan of een opel zafira in de reclame voor een spotprijs.... :O
Gelogd

ishirra

  • Gast
Re:Wie is er bekend met de Ardennen?
« Reactie #14 Gepost op: augustus 12, 2011, 08:59:37 pm »

Ik ben al enkele keren geweest op een camping in Ouren (3-landen punt)
Het is een rustige camping, gelegen aan een riviertje waar de kindjes naar hartelust kunnen plonsen.  Er is een speeltuintje voorzien, jeu de boules baan, pingpong tafel,...  De camping word uitgebaat door Nederlanders en aangezien je daar in Duitstalig België zit verstaan ze er overal perfect Nederlands (alleen hun dialect is een beetje met haar op zoals we hier zeggen). 
Je kan er 's avonds brood bestellen om 's morgens op te halen. Er is een klein cafeetje en restaurantje aanwezig.  De camping ligt echt op het drielanden punt, op 5km zit je in Luxemburg, een beetje verder is Sankt-Vith (met bezienswaardigheden), voor de mannen in huis, Bittburg ligt ook in de buurt. Op 10 minuten rijden heb je een supermarkt.  Op 20 minuten rijden is er een centrum in Luxemburg, waar je kan karten, 3D minigolfen, bowlingen, en lasershooten. (alles overdekt) Het is een zeer rustige camping en het volk dat ik er al tegengekomen ben is zeer vriendelijk. Met m'n vrijgezellenweekend hadden we met een hele groep op de camping de weg verlicht met theelichtjes.  Aangezien er geen of weinig ander licht is, was dit zeer sfeervol!

De prijs valt ook goed mee, de tarieven vind je terug op de site.  Wil je wel waarschuwen, er is maar 1 toiletblok en dat is in de buurt van de ingang van de camping (als je dus helemaal achteraan staat best een porta potti meenemen of een fiets).  Je plekken zijn vrij te kiezen (het veld altans) maar let wel op: niet elke plek heeft electriciteit!  Bij het aanmelden/reserveren dus best even vermelden dat je stroom wilt.

Ik geef nog even de link mee: http://www.maredresorts.be/pages/view/nl/international/welkom
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal