hoi cabanonners,
vandaag toch ff naar de wit gereden om te kijken of die Malawi wat is.
ik ben licht enthousiast

foldertje meegenomen met prijzen erop.
er zijn voor en tegens zoals eerder genoemd in ander draadje.
ik was voornamelijk nieuwschierig naar die bagageruimte onder het bed. RIUM dus. dat wel. maar.... je moet heel de tent uitklappen om er bij te kunnen, als ik het goed heb gezien. dat hebben we nu ook met de manga. die ruimte is wel minder, maar de bak is ook smaller van de manga.
hij is makkelijk op te zetten en de keuken is optioneel. die is dus breeder dan die van de manga, maar ik weet niet of ik hier voor een bermkeuken zou kiezen. het op en af sjouwen ervaren wij toch wel als zwaar en je kan het niet alleen... in de malawi heb je veel ruimte, zeker als je ook nog een disselbak zou nemen, dus een opvouwbaar keukentje past er wel ergens tussen.
de achtertent is ruim, makkelijk voor kinderen.
kuipzeil vind ik bij de manga prettiger zitten. geen plekken waar het water, als dit hoog staat, naar binnen kan. bij de malawi had je nog wel van die punten waar het naar binnen kan stromen als je er de achtertent of voortent aan zou zetten.
voortent of luifel is met meer stokken dan de manga... de verkoper gaf wel aan dat de stokken bijna allemaal gelijk zijn, dus niet echt moeilijk...
wat ik trouwens wel heel mooi vind is het traanplaat wat nu gebruikt wordt op alle modellen! super, veel mooier en makkelijker schoon te houden. echt een verbetering.
als je de malawi zonder voortent zou nemen is de binnenruimte wel wat beperkter als bij de manga.
en zo kan ik nog wel door gaan

kan me de twijfel nu heel goed voorstellen. ik persoonlijk blijf nog bij de manga vanwege het model en de ruimte en de smalle bak met prettig rijgedrag achter de auto. hij ziet er geweldig uit, dat vind ik van de malawi nog niet, maar wie weet komen ze ooit met een malawi-wagen met tunnel voortent en luifel, dan ga ik zeker om en ruil ik hem in

grtz bianc