De pak en ga systeem van cc volgens mij noemen ze hem zo is
is eigenlijk mooier.
Maaaaaar hier komt het nadeel dan moet je de zijwand er uit ritsen en de luifel eraf ritsen.
Dus dit is weer xtra werk.
Ervaring hebbende met het Pack 'N Go systeem van de Kyte en de demonstratie van het systeem van de Combi Camp Country op het prototype live te hebben meegemaakt moet ik zeggen dat ik het hier niet mee eens ben. Bij de CCC moet je er aan denken dat je het wilt gaan gebruiken, dat is dus bij de laatste keer inklappen voor je naar huis gaat. Je moet dan luifel/voortent er afhalen, de binnentent helemaal losmaken en de zijwand er helemaal uithalen. Dit moet je bij de eerste keer opzetten allemaal weer terug doen. We wilden toch een snelle opzetter? Als je onderweg ook van het systeem gebruik wilt maken moet je altijd alles losmaken.
Net zo belangrijk is dat je altijd een wagenruimte naast de CCC vrij moet hebben om het systeem te kunnen gebruiken omdat het rek als contragewicht gebruikt wordt.
Deze wagen stond ook op onze shortlist. Als je alle opties die je standaard bij een Kyte krijgt, daar is alleen de luxe uitvoering nog van leverbaar, kom je maar een paar duizend euro goedkoper uit. Geen verschil van een Trigano, maar inderdaad nog steeds veel geld. Maar relatief gezien viel het wel mee. Omdat hij al zo luxe is kwamen er weinig opties bij en onze Kyte kostte dus ook geen 20 mille.
De CCC kukelde meteen van m'n lijstje af toen ik op Youtube een opzet instructie vond. In drie delen. De toch al niet zo ruime bagageruimte onder het bed wordt voor een groot deel ingenomen door de voortent, luifel, stokken, grondzeil en vloerkleed voor op het harde deksel. Bij de Holtkamper ligt alleen het curver trapje in de gigantische laadruimte en kun je onder het dekzeil boven op de tent doorstapelen. Maar het belangrijkste was met al die losse spullen dat een CCC
geen snelle opzetter is. Alleen de wagenbak klap je snel uit. Maar geldt dat niet voor elke klapper? Daarna moet je gewoon voortent aanritsen, frame opbouwen etc. dat kent iedereen hier op het forum wel tot aan de luifel aan toe.
De Kyte keuken is onderweg niet bruikbaar, en of dat een gemis is weet ik niet. Met onze tent hadden we ook geen bermkeuken en ik zie mezelf ook nog niet zo snel een warme maaltijd langs de kant van de weg bereiden. Voor een paar broodjes smeren heb je geen bermkeuken nodig. Onhandig is dat de koelkast onderweg ook niet bereikbaar is. Dat ie niet aankan is geen probleem, hij blijft heel lang koud maar je kunt er niks uithalen. Met een eenvoudig auto koelboxje is dat ook op te lossen en misschien wel handiger omdat je niet hoeft te stoppen om een blikje drinken te pakken.
Ik weet niet waar spikehome gehoord heeft dat de Kyte niet waterdicht is. Op dit forum heb ik alleen gelezen over een paar druppels in de tent wat normaal schijnt te zijn bij nieuw katoen. Zelf hebben we ook een behoorlijke plensbui op de Kyte gehad en die druppels heb ik zelfs niet gezien. De keuze van een vouwwagen is erg persoonlijk en ik ben het met Alex eens dat je de Combi Camp niet met de Kyte kunt vergelijken. Zelfs niet met de Cocoon.
De CCC is volledig opgezet ook een mooie wagen, en de keuken doet niet onder voor een Kyte keuken, al is ie heel anders. Maar in oorsprong is het toch een behoorlijk rechthoekig model en mist ie de uitstraling van een Kyte. Maar zo veel geld uitgeven en dan geen snelle opzetter, deed voor mij de deur dicht.