Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: verhogen dekzeil  (gelezen 13921 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

screech

  • Gast
verhogen dekzeil
« Gepost op: juli 15, 2011, 09:20:27 am »

Afgelopen weekend hebben we ons dekzeil naar Karsten gebracht om deze te laten verhogen. En gisteren kregen we bericht dat de aanpassing klaar was.
Kosten ?47,50

Dus voor wie (wat) extra ruimte wil om bijvoorbeeld stoelen, dekmatras, etc.. onder het dekzeil op te bergen is dit een handige goedkope oplossing. Een imperiaal en een dakkoffer kosten stukken meer.

Onze keuze om hem te laten verhogen is de volgende: we hebben 2 jaar terug heel veel regen gehad, en daardoor niet helemaal goed de vouwwagen plat weten in te klappen. Het dekzeil stond dus wat onder spanning. Tijdens het rijden kregen we helemaal hoosbuien, en dan kruipt (door het rijden en de wind) de regen omhoog, met als resultaat dat het matras behoorlijk nat was geworden.

Nu hebben we hier afgelopen jaar minder last van gehad, maar we willen ook ooit de fietsen mee gaan nemen, dus dan willen we de dakkoffer thuis laten zodat de fietsen op de imperiaal kunnen. En dan is het wel lekker dat we de ruimte hebben om de stoelen makkelijk onder het dekzeil te kunnen leggen.

Hopelijk kunnen jullie wat met deze tip.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.643
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:verhogen dekzeil
« Reactie #1 Gepost op: juli 15, 2011, 09:35:08 am »

Top tip.

Ik vind het weinig kosten voor een zeer handige aanpassing!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Re:verhogen dekzeil
« Reactie #2 Gepost op: juli 15, 2011, 09:36:29 am »

Dat is een hele goeie tip! Het dekzeil van onze vw past echt precies / houdt niet over. 50 euro vind ik wel een leuke investering. Maar wel voor volgend jaar, denk ik.
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:verhogen dekzeil
« Reactie #3 Gepost op: juli 15, 2011, 11:41:36 am »

Haha,

gelet op het plezier dat we hebben en zullen gaan krijgen met het ingeritste tussen stuk in dekzeil Kyte, kan ik alleen maar  zeggen: doen/ goede zet.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:verhogen dekzeil
« Reactie #4 Gepost op: juli 15, 2011, 12:19:00 pm »

Lijkt me voor onze Jametic ook een goede oplossing. Alleen niet om meer mee te kunnen nemen. Iedereen heeft het topic wel gelezen. Hadden ook water onder het zeil gekregen onderweg. Wielkasten lekten ook, maar ook water onder het zeil door gekregen. Alleen zitten de haken op de Jametic bak vrij hoog. Als ik het zeil laat verhogen zal ik ook de haken moeten laten zakken, anders helpt het niet omdat het zeil niet is te spannen. Jammer dat daar bij de fabricage niet aan wordt gedacht, is zo simpel. Jamet luistert kennelijk ook niet naar de klant gezien andere problemen die blijven spelen in de loop der tijd.
Heb je trouwens ook een foto van hoe het geheel er nu uit ziet?
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

screech

  • Gast
Re:verhogen dekzeil
« Reactie #5 Gepost op: juli 15, 2011, 12:26:43 pm »

nee, nog geen foto. de wagen staat nog in de stalling.
Bij mij zitten de bevestigingpunten voor het afspannen ook halverwege de wagenbak.
Ik heb een extra flap aan laten naaien zodat ik deze naar binnen kan vouwen als ik de extra hoogte niet nodig heb. Daardoor blijven de ogen ook allemaal op hun plaats zitten.
Als de extra flap is uitgevouwen zou je deze natuurlijk ook netjes om de bevestigingspunten uit kunnen knippen.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:verhogen dekzeil
« Reactie #6 Gepost op: juli 15, 2011, 07:11:18 pm »

nee, nog geen foto. de wagen staat nog in de stalling.
Bij mij zitten de bevestigingpunten voor het afspannen ook halverwege de wagenbak.
Ik heb een extra flap aan laten naaien zodat ik deze naar binnen kan vouwen als ik de extra hoogte niet nodig heb. Daardoor blijven de ogen ook allemaal op hun plaats zitten.
Als de extra flap is uitgevouwen zou je deze natuurlijk ook netjes om de bevestigingspunten uit kunnen knippen.
Ja, halverwege de bak je haken. Had het kunnen weten. Ben wel benieuwd naar je foto's, vooral betreffende die extra flap. Ik probeer het op te lossen door een goedkoop dekzeil van de action onder het zeil van de wagen te plaatsen. Vorig jaar veel regen gehad onderweg en dan jaagt het er gewoon onder. Ook laatst nog met een buitje onderweg.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

wezenveld

  • Gast
Re:verhogen dekzeil
« Reactie #7 Gepost op: juli 15, 2011, 11:12:13 pm »

Wij hebben vorig jaar naar aanleiding van berichten hier  KK het dekzeil laten ophogen bij een zeilmakerij in Heerhugowaard. Waren wel twee keer zoveel kwijt als hierboven staat ::). Hebben gelukkig nog geen ervaring met inslaande regen gehad.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:verhogen dekzeil
« Reactie #8 Gepost op: juli 16, 2011, 07:36:54 am »

Wij hebben vorig jaar naar aanleiding van berichten hier  KK het dekzeil laten ophogen bij een zeilmakerij in Heerhugowaard. Waren wel twee keer zoveel kwijt als hierboven staat ::). Hebben gelukkig nog geen ervaring met inslaande regen gehad.
deze trigano heeft tenminste de haken op de enig juiste plaats zitten, onderaan. Dan heb je tenminste speling.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: verhogen dekzeil
« Reactie #9 Gepost op: januari 17, 2012, 08:24:34 am »

Inmiddels ook het dekzeil van onze Jametic laten verhogen/verlengen bij Karsten. Kostte Euro 75,- Kennelijk heeft Screech mazzel gehad, of connecties. Het volgende is aangepast; 13,5 cm is het dekzeil hoger geworden en komt nu net tot op de haken op de zijkant van de vw. Er zijn lusjes gemaakt aan de flap om evt. een elastiek door te halen. Aan de achterkant heb ik de flap niet door laten lopen om eventueel speling te houden als het op de hoeken te krap zou worden. Zie wel hoe dat uitpakt, daar toch de minste kans op inslag van water en ook minder dramatisch mocht het wel gebeuren. En anders plak ik het aan de binnenkant aan elkaar met ductape, ziet niemand. Misschien dat ik extra haken op de wagen ga zetten voor de afspanning, maar dan lager op de bak. Als er extra spullen onder het dekzeil komen, dan komt het zeil toch wel hoger en zijn er geen extra spanpunten nodig. Zonder extra spullen kan ik de flap dubbel slaan. Helaas was dezelfde kleur van het dekzeil niet leverbaar. Maar de gekozen kleur vloekt niet.
« Laatst bewerkt op: januari 17, 2012, 08:27:49 am door jellejawa »
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

screech

  • Gast
Re: verhogen dekzeil
« Reactie #10 Gepost op: januari 17, 2012, 09:28:14 pm »

Zoals ik het nu zie is onze detaillering een stuk eenvoudiger. Wij hebben geen lusjes eraan. Bij ons is alleen het zeil eraan gestickt. En ze hebben zeil voor slikranden gebruikt. Dat gaat op breedte van ca 25cm, en hebben ze op rol liggen. Dus dat is een stuk goedkoper dan normaal zeil.
Maar het ziet er wel erg mooi uit bij je hoor.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: verhogen dekzeil
« Reactie #11 Gepost op: januari 18, 2012, 06:15:06 am »

De randen zijn ook netjes omgevouwen en vast gestikt. Alles is dubbel gestikt. Wel is de verhoging van wat dunner materiaal dan het dekzeil. De afwerking is heel netjes. Bij Karsten kun je wel iets laten doen. En nu maar afwachten of het doet waarvoor het is gedaan.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:verhogen dekzeil
« Reactie #12 Gepost op: januari 18, 2012, 06:00:01 pm »

Wij hebben vorig jaar naar aanleiding van berichten hier  KK het dekzeil laten ophogen bij een zeilmakerij in Heerhugowaard. Waren wel twee keer zoveel kwijt als hierboven staat ::). Hebben gelukkig nog geen ervaring met inslaande regen gehad.

zo, hebben jullie nog wat thuis staan?
lijkt of je de hele inboedel mee neemt :#
wat een volgepakte klapper.
Gelogd

wezenveld

  • Gast
Re: verhogen dekzeil
« Reactie #13 Gepost op: maart 07, 2012, 10:11:02 am »

er was ruimte genoeg, dus alles kon mee O0
Gelogd

elenp

  • Gast
Re: verhogen dekzeil
« Reactie #14 Gepost op: september 03, 2015, 05:15:29 pm »

Iemand anders pas nog zijn zeil laten verhogen??  Regio Rotterdam heb ik net een offerte binnen voor 150 euro voor een eenvoudige rand van 15 cm..... Ik ga nog even verder kijken.....
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal