Zo, we kregen afgelopen week een brief met de mededeling dat onze Kyte weer klaar was. Even bellen voor een afspraak in Emmen. Kosten van een en ander : € 0.
Omdat ik toch wel erg benieuwd was wat men allemaal met onze lijst op-en aanmerkingen had gedaan heb ik gelijk maar even gebeld voor een toelichting. Dhr. Wubs vervolgens het hemd van z’n lijf gevraagd.

Verrassing: we zijn/hebben een pilot

. Nu weet ik dat we daarmee niet de enige zijn. Wie is me nu even ontschoten. Toelichting: zoals meerdere Kyte-eigenaren, ergerden we ons behoorlijk aan die binnentent die geen binnentent is, en al helemaal niet beestjesdicht. Dat vonden en vinden we niet passend bij de HK kwaliteit waar men zich in Emmen op laat voorstaan. Dat hebben meerdere gebruikers hier ook voldoende duidelijk gemaakt. Toen ik de Kyte wegbracht, is daar uitgebreid over gesproken. Het zal niemand verrassen dat men van de ontevredenheid over dit punt goed op de hoogte is. Men dacht toen na over verschillenden opties, waarvan het maken van toch maar weer een echte binnentent er één was. Ik moet toen errug hard hebben geknikt, of zo

. Toen het gesprek kwam op de wijze waarop dat gestalte zou krijgen( een wat dat zou gaan kosten) heb ik niet veel meer gezegd dan dat ik vond dat het niet hoorde zoals het nu is.
Dus nu hebben we een echte(?) binnentent als pilotproject. Ik weet nog niet precies hoe het er in hangt, wel dat er aan de raamkant nu een extra doek zit met rits naar de ramen. Verdere afdichtingen? Geen idee. Enigszins mede afhankelijk van onze bevindingen gaat men besluiten wat er verder meer gebeurd. Een mogelijkheid is in ieder geval dat het als optie in de prijslijst wordt opgenomen.
Verder ben ik van dat houtje-touwtje gedoe aan de keukenwand af

. Mijn suggestie om een paar stroken doek een paar keer te vouwen en daar dan klittenban op te naaien, is gewoon zo uitgevoerd.
Had dat ook zelf nog wel gekund, maar het is toch wel een nieuwe wagen, dus…
Grotere problemen zijn er aangaande mijn wens om de watertank uit de bagageruimte te halen en buiten onder de keuken te zetten. Een 230 volt (aanzuig) pomp er aan, snelkoppeling buitenkant keuken en losse slang: klaar is kees.
Helaas: kees is niet klaar. En dat dacht ik al. Het pompje zoals nu, wil ik niet buiten de wagen hebben bungelen want dat betekent ook elektra bij de tank buiten. Kan ook niet want zo hoog kan dat ding niet opvoeren.
Kleine aanzuigpompjes kon ik, samen met m’n schoonvader, niet vinden. En hij had op dat moment in zijn handen een net nieuw aangeschafte pomp voor zijn camper. Kosten iets bij de € 300. Met drie keer met de ogen knipperen is de tank leeg

. (dit soort worden ook gebruikt als je een douche in je camper/caravan hebt). Dus gaat dit het misschien niet worden. Ze zijn er nog mee bezig.
Als iemand iets weet hoor ik het graag.
Over het probleem met de scheerlijnen later meer. Wordt vervolgd.