Zo: onze Kyte staat sinds vanochtend weer bij HK in Emmen voor de gebreken en wensen die dit jaar naar voren kwamen. Het was/is een lange lijst, dus daar had ik met dhr Wubs even de tijd voor nodig. Maar dat is dan ook geen probleem. Of alles naar mijn wens wordt aangepast zullen we zien. Ze zijn nog met allerlei zaken bezig als reactie op opmerkingen en klachten van de Kyte-gebruikers.
Natuurlijk kwamen de bekende zaken voorbij, want immers ook op mijn lijstje. Zoals daar zijn: het geknapte oog aan grondzeil, problemen aan diverse ritsen, de schijnbaar te kleine tent of te lange stok, dat ellendige houtje-touwtje en dan: de absoluut niet muggedichte binnentent, die eigenlijk wel een gevolg is van een ontwerp-misser. Men studeert o.a. op een vervanging door een echte binnentent(zoals het hoort

). Echter, of dat helemaal op kosten gaat van HK is hier nog maar de vraag. Is wel een redelijk grote ingreep.
Mijn reactie was wel dat ik nu juist vind dat in dit geval de fout bij HK ligt. Als je een tent of vw verkoopt met een binnentent met muskietengaas(waar je ook gewoon voor betaalt) mag je als klant verwachten de zaak ook mugge-dicht is, lijkt mij. We zullen zien.
Tijdens het gesprek kwamen een boel zaken uit het verleden voorbij. Zo wisten ze(Jelle ook) nog goed dat ik de vorige keer met de nieuwe Astro ook de nodige opmerkingen en wensen had. Dat is toen overigens prima opgelost. Behalve dan het stokpaardje van senior: de boogstokken.

Voor de door mij gewenste verandering aan de watervoorziening wordt er ook al over verschillende mogelijkheden nagedacht. Ik wil die tank onder het bed kwijt. Aansluiting naar buiten, slang met snelkoppeling er aan, andere pomp(aanzuig ipv opvoer) en 230volt/trafo en dat batterijpak eruit. Hier wacht ik een eventuele aanpassing en bijbehorende prijs af. Dat kan ik ook wel zelf(maar liever niet).
Er stond ook een prachtige Flyer, in de laatste uitvoering, dus zonder de kastjes onder de banken. Wow; wat een prachtding.
De CEE aansluiting aan de buitenkant van de wagen mag inderdaad momenteel niet: EU regels voor producenten. Dus even naar de Gamma en een uurtje klussen voor diegenen die het op dit moment willen.
Mijn kritiek op de niet zo soepele ritsen aan de vensters ten opzichte van die in bijvoorbeeld de Flyer werden gepareerd met het argument dat de keus nu eenmaal was gemaakt dat dat wel iets minder fors kon. Dit argument kwam vaker voorbij, bijvoorbeeld bij de door mij bekritiseerde manier van vastmaken van de tussenwand in de kindertent: 2 stiksels aan buitenwand.
Direkt daar achteraan komt dan de opmerking: “dit is de keuze van Holtkamper, we staan er voor garant en zou blijken dat we ons vergissen dan wordt dat door ons vanzelfsprekend hersteld”
En daar kun je bij HK gewoon op vertrouwen.
En ja hoor: er wordt(heel) regelmatig meegelezen op onze site.

Wordt vervolgd.