in- en uitpakken
Via het Pack 'N Go systeem is de wagenbak, ook als het wat minder weer is en er wellicht regen op komst is, snel in en uit te pakken. Je kan zelfs de Curver kratten in de keukenruimte schuiven, maar let op als de tent is opgezet kan je ze er niet weer uitschuiven, dan zit het pack 'n go frame in de weg. Wel heel erg veel laadruimte, bij ons was de bak niet eens helemaal gevuld. Bij het beladen er wel rekening mee houden dat je voldoende kogeldruk op de dissel houd. Door het vullen van de keuken, die aan de achterzijde zit en dus ver voorbij de wielen van de tenttrailer, gaat het gewicht al snel ver 'achterop' zitten en dat moet je compenseren door voor in de wagenbak, dus het dichtst bij de dissel de zwaarste spullen neer te leggen.
positieve ervaringen
De 'looks' van de opgezette tent, modern, futuristisch, eye-catcher.
De heerlijke keuken, welke handig in gebruik is, maar voordat je gaat koken alvast wel de spullen onder de kookplaat halen die je nodig hebt.
Het snelle opzetten van de tent, zonder je te haasten, rekening houdende met het eerst goed neerzetten van de wagenbak, heb je de boel toch echt wel binnen 20 minuten staan.
negatieve ervaringen
Bij het opzetten van de tent schoot een aantal malen één van de palen van het tentframe uit z'n bevestiging aan het kuipgrondzeil, met als gevolg dat nu het kuipgrondzeil stuk is gegaan door de scherpe onderzijde van deze stok.
Een van de bevestigingspunten van het kuipgrondzeil is op een gegeven moment volledig afgescheurt, ik zou verwachten dat dan toch eerder het elastiek zou springen, maar dat was nog heel, ik denk een fabricage foutje.
Een zeiknatte tent inpakken is geen feest, daar wordt je flink nat van en het daarna op de volgende camping weer opzetten is dan ook geen feest. Omdat je de ramen een stukje moet openlaten komt er dus ook water binnen.
Het afbreken van de tent, de gehele tent weer op de wagenbak krijgen was elke keer weer een hoop gedoe, het hulpframe wilde niet direct in de wagenbak zakken, waardoor je het tentframe niet 'over de kop'op de wagenbak kon tillen. Dat ging nogal een aantal keren mis. Ik vind het hulpframe niet handig!
gr. Rob