Nog een paar overwegingen
- Odyssee gaat al jaren mee en is (tweedehands) in alle prijsklassen te verkrijgen, Olympe vind je denk ik niet onder de 4500;
- Odyssee heeft een grotere luifel waar je zijwanden in kan maken en dus veel extra leefruimte mee kan maken, (al meen ik dat de nieuwste odyssees ook die nieuwe mooie maar onhandige luifel hebben)
- Odyssee is met die oude luifel wel minder breed maar langer, die lengte heeft me wel eens parten gespeeld (breedte was idd nooit een probleem, ik denk dat dat wel los zal lopen)
- als je alleen naar mooi-weer gebieden gaat (zoals wij) is binnenruimte niet zo relevant
- Olympe heeft een zitje. Heeft de oude odyssee (van voor 2003, de groene) ook. Leuke speelruimte voor de kinderen
- Olympe heeft een paar stangen meer. Het werk in het opstellen zit m echter in waterpas zetten, haringen slaan en inruimen. Het klappen zelf is zo gebeurd. Zal in de praktijk niet zoveel verschillen tussen beide types
Als het een nieuwe of hele jonge moet zijn ga ik voor de Olympe. Mooier, groter, meer waar voor je geld.