Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Lattenbodem inbouwen in oude vouwwagen  (gelezen 4650 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

edison

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 51
Lattenbodem inbouwen in oude vouwwagen
« Gepost op: juni 02, 2011, 05:12:49 pm »

Hoi,

heb een Conway van 1994 maar vind die planken niet echt lekker liggen. Twee lattenbodems van 70cm gingen net niet in de middengang. Heb die blikken bak achteraan in de gang eruit geboord en eveneens één van de twee blikken zijkanten losgeboord en 1 cm  :? opgeschoven. Dan gingen ze er net in. Daarna een stukje van één bodem eruit met de beitel voor en achter waar die bodem op de scharnieren van de plank komt zitten. Dan matras gekocht bij Ikea voor 125? en klaar! De matras zal uiteraard bovenop de kar moeten, want die is 140cm breed en de planken vouwen dicht op 110cm. Matras zal dan links en rechts 5cm breder zijn dan de kar, maar dat geeft niets. Hoop dat het afdekzeil groot genoeg is om ze er nog onder te krijgen, maar anders vinden we wel een andere oplossing. Ligt iig lekker!! Klaar voor de reis naar Italië!
« Laatst bewerkt op: juni 02, 2011, 05:18:22 pm door edison »
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.640
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Lattenbodem inbouwen in oude vouwwagen
« Reactie #1 Gepost op: juni 03, 2011, 01:20:50 pm »

Zal zeker lekker slapen!

Ik vraag me wel af of het niet heel zwaar is en waar je al je bagage laat.

Bij onze Jamet zou er geen matras op de wagen kunnen en dan nog het zeil er overheen. Ik hoop dat Conway de dekzeilen minder kleins snijdt.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

edison

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 51
Re:Lattenbodem inbouwen in oude vouwwagen
« Reactie #2 Gepost op: juni 05, 2011, 04:17:11 pm »

We hebben hem gisteren getest en het was een succes! Zwaar? Die bodems wegen samen 25kg denk ik. De matras ging idd niet onder het dekzeil, die moest er dus bovenop. We moeten enkel nog een waterdichte hoes vinden. 2 Spanriemen er omheen werkt prima. Je verliest idd wel wat bagageriumte, dat klopt. Gelukkig hebben we een ruime disselbak.
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Lattenbodem inbouwen in oude vouwwagen
« Reactie #3 Gepost op: juni 21, 2011, 09:07:49 pm »

je zou ook je dekzeil kunnen laten vergroten bij een tentattelier.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.640
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Lattenbodem inbouwen in oude vouwwagen
« Reactie #4 Gepost op: juni 22, 2011, 08:41:27 am »

Nu is je lading breder dan je aanhanger. In Zwitserland mag je daar niet meer rijden... Wellicht in nog meer landen? Lijkt me ook een punt van aandacht.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

edison

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 51
Re:Lattenbodem inbouwen in oude vouwwagen
« Reactie #5 Gepost op: juni 22, 2011, 11:38:44 am »

dat wist ik niet. Maar het is links en rechts maar 5 cm, dus zeker met een zeil erover valt dat absoluut niet op.

Btw, ik hem me vergist in gewicht? Samen wegen ze misschien 12kg.
« Laatst bewerkt op: juni 22, 2011, 11:41:42 am door edison »
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.640
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Lattenbodem inbouwen in oude vouwwagen
« Reactie #6 Gepost op: juni 22, 2011, 12:39:45 pm »

Het is maar 5 cm is typisch nederlands denken... De zwitsers zijn wat minder van het gedogen:)

Maar ik zou het er ook op wagen. Ik geef het mee te overweging. Ook in je vakantie- en doorreislanden wordt je geacht de wet te kennen!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

screech

  • Gast
Re:Lattenbodem inbouwen in oude vouwwagen
« Reactie #7 Gepost op: juni 22, 2011, 01:11:26 pm »

Ik denk niet dat dit als lading wordt gezien hoor. tenslotte zit je dekzeil er ook nog overheen.

Overigens zou ik dan ook niet met mijn imperiaal op de vouwwagen door Zwitserland mogen rijden. Die zit namelijk ook onderop de wagen vast en loopt dan langs de zijkanten omhoog.
Ik zou het ook wel aandurfen,... wat zeg ik. Ik beschouw dit absoluut niet als lading die uitsteekt.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal