We zijn net terug van ons 1e weekendje weg met de Smitveld Ruebist. We zijn hier in de buurt geweest om de VW eens echt te proberen, het opzetten / afbreken en kijken of we alles er bij hebben zodat we, wanneer we echt weg gaan, ook zeker weten dat alles er bij zit wat we nodig hebben.
Aangekomen op de camping op vrijdag middag om 14:00 uur. Het opzetten gaat prima, kost geen kracht (en dat was de bedoeling met mijn heel slechte rug) maar kost wel wat meer tijd dan ik dacht. Na ongeveer 1 1/2 uur waren we helemaal kampeer klaar, dus ook alle spulletjes uitgepakt, keukentje klaar etc etc.. Maar dan staat er ook wel iets moois (vind ik

)
De ruimte in de Ruebist is riant, zeker met z' n tweetjes, het bed is heerlijk (lattenbodem en comfort matras), en de conversieschermen en boogluifel zorgen ook buiten voor een ruime overkapping.
Al met al, helemaal wat we ervan gehoopt hadden
Vanmiddag het opruimen / afbreken. Dat gaat nog makkelijker dan het opzetten, met een uurtje zat alles weer netjes schoon in het karretje.
Klaar voor vertrek:

Karretje waterpas zetten, dekzeil er af, bedplank uitklappen en grondzeil uitspreiden:

Voorportaal omhoog en vastzetten en het achterportaal omhoog;

stokken van de leefruimte er onder;

Grondzeil aantritsen en afspannen;

Conversieschermen er aan;

ffff rust;

Boogluifel er bij aan;

Wat een lap tent he;

Keukentje daar maar in de hoek, grote koelbox en gasfles er achter;

Tadaaaaaaa: zo, en nu eerst ................