Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: kraantje in hk disselkeuken  (gelezen 5877 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

esentim

  • Gast
kraantje in hk disselkeuken
« Gepost op: mei 08, 2011, 10:05:45 am »

ik wil graag een kraantje zoals op de foto maken in mijn disselkeuken. Lijkt met niet al te ingewikkeld: gaten zagen in het kastje, wasbakje erin, kraantje erin. Alleen, hoe zit het onder het wasbakje? pompje in jerrycan? En waar gaat de afvoer heen? Heeft iemand toevallig deze voorziening in zijn hk keuken  en kan diegene even een foto in het kastje maken voor mij? En ik vraag me ook af hoe het zit met de ruimte...past dat wel, een 901 gasfles en een jerrycan?
En heeft iemand enig idee van de kosten van de onderdelen?
Alvast hartstikke bedankt voor het meedenken!
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk: kampeermiddel : HK Flyer Bedouin
Re:kraantje in hk disselkeuken
« Reactie #1 Gepost op: mei 08, 2011, 01:18:23 pm »

Ik dacht gezien te hebben dat er een gat in de greenbox gemaakt was, waardoor de afvoer slang naar buiten wordt geleid. Deze slang kon door een afsluitbare rubber ring naar buiten. Die ring zat met kit vast.

Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

esentim

  • Gast
Re:kraantje in hk disselkeuken
« Reactie #2 Gepost op: mei 08, 2011, 11:00:43 pm »

hmmm...interresting....
maar dat vinnik wel eng hoor! Gat boren in het hout vind ik geen probleem, maar in de bak...das zo definitief he :X. Kan toch ook wel aan de zijkant in het hout, of zou dat niet werken denk je?
Is er iemand  met een kraantje die een foto van de situatie onder de spoelbak wil maken voor mij? bedankt alvast!
Gelogd

Kuukse Dries

  • Gast
Re:kraantje in hk disselkeuken
« Reactie #3 Gepost op: mei 15, 2011, 07:18:47 pm »

Bij onze Gerjak-Tago Settler Crossing heb ik een gewoon aflegbord ingeruilt voor een aflegbord (een witte) met kraantje.
Daar zit dan een dompelpomp bij en een gewoon wasbakje, zonder afvoer.
Dat laatste was voor ons geen probleem voor ons tweetjes, maar het was wel een berg luxe!  :>
Het pompje kan gevoed worden door een grote vierkante batterij.
Daar is een vak voor aanwezig aan de onderkant van het legbord.
Ik heb de vw voorzien van elektriciteit, en een accu (géén startaccu) zorgt voor de dompelpomp en led-verlichting in de vw.
Als je een sterke voeding gebruikt (omvormer 230-12 V of accu) is de stroomsterkte zo groot dat de microschakelaar in het kraantje kan doorbranden.  :o
Op het forum van de Nederlandse Caravan Club heeft dhr. Robberts uit Valkenswaar daar een oplossing voor beschreven.
Zie:
http://ncc.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=533%3Anooit-meer-nieuwe-kranen-nodig&catid=36%3Acaravan-tips&Itemid=1
Beschreven wordt een oplossing met vaste verbindingen in een caravan, bij ons moet je alles weer kunnen losmaken.
De beschreven electronica heb ik in een afgesloten plastic instrumentendoosje ingebouwd en dat onder de aflegbord geschroeft.
Foto 2 de electronica, foto 3 de aansluiting onder het aflegbord met links de aansluiting voor de slang aan het kraantje.
Gelogd

Kuukse Dries

  • Gast
Re:kraantje in hk disselkeuken
« Reactie #4 Gepost op: mei 15, 2011, 07:23:01 pm »

P.S.
Je moet wel rekening houden dat de schakeling constand stroom gebruikt.  ::)
Welliswaar marginaal weinig, maar toch.
Vw niet in gebruik, c.q. de stalling? Stroom ontkoppelen!
Gelogd

esentim

  • Gast
Re:kraantje in hk disselkeuken
« Reactie #5 Gepost op: mei 15, 2011, 11:31:17 pm »

wauw, dat is een slim idee! Superbedankt,  ik ga mijn best doen om dit na te maken! :> Zit nu een beetje krap in mijn tijd, eigenlijk is zoiets ook wel een leuk klusje om op vakantie te maken bedacht ik me net. Onderdelen mee naar frankrijk en daar heerlijk relaxt buiten in het zonnetje een beetje knutselen....lijkt me leuk! O0
Gelogd

Boes

  • Gast
Re: kraantje in hk disselkeuken
« Reactie #6 Gepost op: maart 03, 2012, 10:06:47 am »

heeft er iemand een site gevonden waar je die klap kraantjes kan kopen?
ik heb al een wasbakje met een voorgeboord gat voor de kraan.
ik heb ook al een kleine dompelpomp gekregen van m'n vader
Gelogd

Kuukse Dries

  • Gast
Re: kraantje in hk disselkeuken
« Reactie #7 Gepost op: maart 03, 2012, 11:25:14 pm »

Ik weet niet waar je woont, maar kijk eens bij De Wit of Obelink.
Google anders met "vouwwagens" voor een dealer bij jouw in de buurt.
Succes  O0
Gelogd

Boes

  • Gast
Re: kraantje in hk disselkeuken
« Reactie #8 Gepost op: maart 04, 2012, 08:36:18 am »

ja de wit heeft ze !!

thanks, you  :K


 ;)
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re: kraantje in hk disselkeuken
« Reactie #9 Gepost op: maart 04, 2012, 01:49:44 pm »

Zoals ik ergens anders al schreef wil ik voor mijn kraantje in de kyte-keuken een andere oplossing. Nu watertank in de bak, vlak naast electra. Dompelpomp gevoed door 2 blokbatterijen.
Gewenst: tank naast de vw op de grond, een opvoerpomp in de keuken, water door zijwand keuken met daar een snelkoppeling. Nu zoek ik een kleine opvoerpomp die dat kan. Iemand goede ideeën?
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: kraantje in hk disselkeuken
« Reactie #10 Gepost op: maart 04, 2012, 05:47:27 pm »

Zoals ik ergens anders al schreef wil ik voor mijn kraantje in de kyte-keuken een andere oplossing. Nu watertank in de bak, vlak naast electra. Dompelpomp gevoed door 2 blokbatterijen.
Gewenst: tank naast de vw op de grond, een opvoerpomp in de keuken, water door zijwand keuken met daar een snelkoppeling. Nu zoek ik een kleine opvoerpomp die dat kan. Iemand goede ideeën?
mss een ideetje !!! een aquarium pompje?
Gelogd

muis

  • Gast
Re: kraantje in hk disselkeuken
« Reactie #11 Gepost op: maart 04, 2012, 05:51:00 pm »

Graag HIER Dan blijft dit het project van Esentim.
 :J
@ Boes, dit soort "zoektochten" graag ?n een eigen topic.  ;)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal