Maten zijn natuurlijk afhankelijk van je keuken. wij hebben een Jametic 2010 waar het plankje aan het linker deksel wordt gehangen. INgeklapt past het plankje ook precies onder het deksel. Op de onderkant van het plankje heb ik wat foamband geplakt om eventuele beschadiging van het keukenblad tegen te gaan. Maten van het plankje zijn15x55 cm. De hoogte van de zijkantjes zijn ongeveer 13 cm. Maar is natuurlijk persoonlijk hoe je het zelf wilt indelen. Kleine scharniertjes zijn niet zo duur en bij iedere bouwmarkt te halen. Het gebruikte multiplex is 6mm dik, wat restantjes wat nog ergens lag. Je hebt dan wel hele korte schroefjes nodig. Zelf heb ik wat langere gebruikt en deze naderhand afgekort en bijgevijld.
Dat van het LED lampje is ook wel een goeie. Alleen past het plankje dan niet meer onder het deksel bij transport.
De deksels van de keuken heb ik overigens ook wat foamband op geplakt aan de rand. De rand valt n.l. kaal op het RVS keukenblad. zo hoop ik beschadiging te voorkomen/verminderen.