Iedereen al bedankt voor het meedenken. Het grootste probleem van al die mogelijkheden is dat ik niet op voorhand weet of ze gaan voldoen aan mijn rugeisen.
Voordien hadden we een caravan (ja, ik weet het, dat is hier zo erg als vloeken, maar ben ondertussen toch bekeerd

), daarvoor heeft mijn man de tafel eruit gegooid en twee lattenbodems geïnstalleerd, zodat we een vast bed hadden. Eerst met een koudschuimmatras, absoluut niet geschikt. Dan 2 binnenveringsmatrassen van elk 70 cm. Ideaal, maar 20 cm dik. Nu we een Combi Camp hebben is die veel te dik (en slechts 2 vakanties gebruikt en te smal voor het logeerbed thuis).
Dan de matras van de Combi Camp met een oplegmatras van Leenbakker. Die voldoet niet, maar jullie begrijpen waarschijnlijk wel dat ik geen matrassenwinkel ga beginnen. Omdat ik thuis heel blij met het traagschuim, wou ik naar die optie overgaan. Wel veel geld, maar dat is het me waard. Nu blijkt de dikte weer een probleem. Als ik voor een andere optie kies, heb ik geen garantie op succes.
De volgende mogelijkheden zijn we ook nog aan het overwegen; een blauw luchtbed, want dan lig ik goed, maar mijn man niet en ook te koud. Of een eenpersoons selfinflatable matras van goede kwaliteit, dan zou ik de huidige oplegmatras in 2 snijden (want mijn man vindt die wel aangenaam) en dan hopen dat de dikte een beetje gelijk loopt.
We hebben nog tijd tot eind mei om er iets op te vinden.