Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Zelfbouw bermkeuken  (gelezen 41194 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CCF

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 26
  • Merk Vouwwagen: Geen meer...
Zelfbouw bermkeuken
« Gepost op: februari 08, 2011, 10:27:12 pm »

Hoi allemaal

Aangezien er bij de Combi-Camp Family die we recent hebben gekocht standaard géén keuken aanwezig is ben ik op zoek gegaan naar een oplossing hiervoor.
Alle soorten en maten oplossingen die standaard op de markt te koop zijn hebben we zo'n beetje wel bekeken, maar na een lange zoektocht kwamen we erachter dat er voor ons echt niets bij zat.
Tsja, vroeger kok geweest en kook nu ook nog graag, dus dan heb je ook op de camping wat te "eisen" he... :#

De inklapbare kooktafels en kasten die de meeste kampeerwinkels verkopen was geen oplossing voor ons, telkens alles in en uitruimen als je naar een andere camping gaat en bovendien leken me die wasbakzakken onder zo'n oprolbaar tafelblad niet bepaald succesvol...

Dus toen zijn we gaan kijken of er dan op het internet nog een afgedankte bermkeuken te koop staat, zonder resultaat :N

Uiteindelijk besloten dan maar zelf een keukenunit te gaan bouwen!
We hebben op de CC een paar kleine restricties die waarschijnlijk voor vele andere vouwwagens ook gelden:
1) een keuken achterop hangen, geen optie omdat dan het gewicht te ver naar achteren ligt en ik de hele lichtbak moet losslopen en op de nieuw te bouwen keuken weer moet monteren;
2) een disselkeuken, ook geen optie omdat dan de kogeldruk aanzienlijk toe zou nemen, daarnaast verlies ik dan de disselbak die weer waardevolle bergruimte geeft;
3) De hoogte van de bergruimte in de wagenbak onder de vaste deksel. Deze is van wagenbakvloer tot deksel 36 cm en dat is toch wel een beperkte hoogte voor een keukentje.
We kwamen tot de conclusie dat de keuken uit een onderunit en bovenunit zal gaan bestaan die op elkaar geplaatst worden tijdens het kamperen. De onderunit kan dan als de vouwwagen is ingeklapt in de wagenbak en de bovenunit op de imperiaal van de vouwwagen vervoerd worden.

Op marktplaats had ik een advertentie gevonden waarin iemand een inbouwspoelbak met klein aanrechtje en een 3 pits inbouwkookplaat te koop aanbod. Ik plaatste ?n bod van 35 euro en de volgende dag een mailtje terug gekregen dat de verkoper akkoord ging met het bod. Klein probleempje was echter dat de verkoper uit Mierlo komt, tussen Eindhoven en Helmond en ikzelf uit de regio Alkmaar. Uiteindelijk overeengekomen de spullen via de post te versturen, waarbij ik dus iets koop wat ik nog niet heb gezien maar de verkoper verzekerde me dat het er allemaal netjes uit ziet en ik het evt terug mag sturen mocht het me niet bevallen.
2 dagen later had ik alles ontvangen en de man had niets teveel gezegd, het zag er werkelijk nog heel netjes uit voor het geld dat ik ervoor heb betaald.

Met me pa afgesproken wanneer we de keuken gaan bouwen en dat kwam hem 7 en 8 februari wel uit?
Tijdens afgelopen weekend alle maten doorgenomen en me pa had alles uitgetekend en berekend hoeveel hout we nodig hadden. Het bleek dat we aan 2 platen multiplex 122x244 en 12 mm dik genoeg hadden. Alle onderdelen op maat uitgetekend en gisterochtend naar onze vaste bouwmarkt gegaan en alles gelijk op maat laten zagen, dat scheelt ons een hoop tijd en voor die jongens een kleine moeite.

Het meeste hang- en sluitwerk had ik eerder al aan geschaft, net als ?n mooi kraantje en aluminium voor de poten.

Na 2 dagen hard doorwerken is het keukentje dan zo goed als klaar om geplamuurd en geschilderd te worden. De kleur moeten we nog wel bepalen, daar zijn we nog niet helemaal over uit.

Ik zal alvast wat foto?s plaatsen zoals het er nu uitziet en later updates plaatsen als het geschilderd is?

Groet, Mike








Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Zelfbouw bermkeuken
« Reactie #1 Gepost op: februari 08, 2011, 10:32:46 pm »

Mooi gemaakt,
nu nog aflakken met botenverf hoop ik.ivm water...
Enne mag ik vragen wat ie weegt? lijkt me namelijk wel een paar kilootjes extra als een gewone keuken
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re:Zelfbouw bermkeuken
« Reactie #2 Gepost op: februari 08, 2011, 10:38:55 pm »

Dat hebben jullie strak gemaakt. Je zou de keuken in de kleur van de wagenbak kunnen zetten. Ik geloof dat het een standaard ral kleur is. Je zou hier voor even bij de Combi Camp club op de site kunnen kijken, ik dacht dat daar het kleur nummer te vinden is wat er goed in de buurt komt. Je kunt daar ook de foto's neer zetten want dat wordt daar ook wel gewardeerd dit soort huis vlijt.
Henk
Gelogd

CCF

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 26
  • Merk Vouwwagen: Geen meer...
Re:Zelfbouw bermkeuken
« Reactie #3 Gepost op: februari 08, 2011, 10:52:57 pm »

Mooi gemaakt,
nu nog aflakken met botenverf hoop ik.ivm water...
Enne mag ik vragen wat ie weegt? lijkt me namelijk wel een paar kilootjes extra als een gewone keuken

Het gewicht komt ongeveer uit op 35kg leeg gewicht. We hebben de bermkeuken van de nieuwe Cabanon in onze handen gehad en ik kan je verzekeren dat die een stuk zwaarder aanvoelde. We hebben 12mm dik watervast verlijmd multiplex gebruikt om zoveel mogelijk gewicht te besparen. Het geheel wordt boven de as opgeborgen tijdens het rijden en dat is natuurlijk de meest ideale plek voor dit keukentje ten opzichte van de vouwwagen.

Dat hebben jullie strak gemaakt. Je zou de keuken in de kleur van de wagenbak kunnen zetten. Ik geloof dat het een standaard ral kleur is. Je zou hier voor even bij de Combi Camp club op de site kunnen kijken, ik dacht dat daar het kleur nummer te vinden is wat er goed in de buurt komt. Je kunt daar ook de foto's neer zetten want dat wordt daar ook wel gewardeerd dit soort huis vlijt.
Henk

We hadden er inderdaad al aan gedacht om de keuken in de kleur van de vouwwagen te schilderen, maar dan wordt erg wel erg licht. We zitten er nu aan te denken om in de beige kleur van het tentdoek te gaan schilderen.

Mike
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Zelfbouw bermkeuken
« Reactie #4 Gepost op: februari 09, 2011, 12:50:47 am »

Wouw! Schitterend zeg!

Alsjeblieft niet schilderen, maar deze prachtige hout-look bewaren. Echt de mooiste keuken die ik ooit gezien heb.

Praktisch gezien zou je nog kunnen trachten om aan de zijkanten aflegruimte te creëren door planken links en rechts te kunnen plaatsen. Dan zou het echt idioot mooi zijn.

Ik maak een heel diepe buiging voor je bouwwerk.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

muis

  • Gast
Re:Zelfbouw bermkeuken
« Reactie #5 Gepost op: februari 09, 2011, 12:54:52 am »

Wauw, netjes zeg :J :J

Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Zelfbouw bermkeuken
« Reactie #6 Gepost op: februari 09, 2011, 08:20:39 am »

Mooi stuk werk, ziet er schitterend uit. Mijn complimenten!

Hopelijk bevalt de keuken straks net zo goed als ie d'r uit ziet!  :J
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Zelfbouw bermkeuken
« Reactie #7 Gepost op: februari 09, 2011, 09:57:45 am »

Mooi hoor, strak,  vakwerk. En wat goed dat je hem in 2 delen hebt gemaakt. Dan is hij ook niet zo zwaar met tillen. Heel veel plezier ermee.  :)
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re:Zelfbouw bermkeuken
« Reactie #8 Gepost op: februari 09, 2011, 09:59:35 am »

Dat ziet er mooi en professioneel uit!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Zelfbouw bermkeuken
« Reactie #9 Gepost op: februari 09, 2011, 10:05:19 am »

Vakwerk!! En heel veel bergruimte zo te zien. En erg handig in 2 delen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.275
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Zelfbouw bermkeuken
« Reactie #10 Gepost op: februari 09, 2011, 11:03:20 am »

Tjonge en ik heb al moeite met een paar plinten.

Mooi erg mooi.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re:Zelfbouw bermkeuken
« Reactie #11 Gepost op: februari 09, 2011, 01:44:13 pm »

wauh die is erg mooi geworden en wat een opbergruimte!!
ik vindt deze hout kleur ook heel erg mooi ik zou het dus niet gaan schilderen maar ja wie ben ik...??
Maar echt heel mooi hier zal je heel veel plezier van hebben!!
Gelogd
Jevipro

Mieke

  • Gast
Re:Zelfbouw bermkeuken
« Reactie #12 Gepost op: februari 09, 2011, 03:10:15 pm »

Dit is gewoonweg schitterend uitgedokterd en gemaakt.
Ik vind ze ook heel mooi in de houtkleur.
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:Zelfbouw bermkeuken
« Reactie #13 Gepost op: februari 09, 2011, 05:06:10 pm »

Ziet er geweldig uit.  Je zult er veel plezier van hebben.  :J
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Zelfbouw bermkeuken
« Reactie #14 Gepost op: februari 09, 2011, 05:13:05 pm »

wát ziet dit er goed uit.
Ik heb zelf ook een dhz keuken gemaakt (heb enig tijd geleden een paar foto's laten zien op het forum)
Maar deze is wel erg groot en volledig.
Mooi vakwerk.

Zou het hout zo laten, slechts een paar streken neutrale beits erover maakt een mooie glans en diepte werking.
en de afwerking IN de kast en lade verloopt strakker...
Ben benieuw naar het eind resultaat.

Na alle reacties mag de foto niet ontbreken.
Dus....kom maar op met het eindresultaat.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal