Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4   Omlaag

Auteur Topic: Eerste gebruikservaring Trigano Alpha?  (gelezen 2981 keer)

NielsP

• Klap prof
  • Geslacht: Man
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Country 2010
Re:Eerste gebruikservaring Trigano Alpha?
« Reactie #45 Gepost op: september 07, 2011, 08:31:38 am »

... en voor ons als grootste voordeel dat van de wagentent de 'voortent' (tent naast het bed) goed bruikbaar is als echte voortent. Dit in tegenstelling tot de Aplha en de CC. In geval van nood(-weer) kun je daar gewoon met zijn 4-en ruim in zitten.

Eén verschil tussen enerzijds CC en Alpha en anderzijds de Malawi is dat de eerste twee een vaste klep hebben die als "leefruimte" dient (en derhalve net zo groot is als de wagenbak), de Malawi heeft hier een (inritsbaar) grondzeil. Voordeel van de eerste is (vind ik) dat je een stuk van de grond af blijft waardoor in voor- en naseizoen onze kinderen hier een stuk warmer slapen. Hier hebben wij al een aantal malen dankbaar gebruik van gemaakt.

Combicamper

• klapper
  • Geslacht: Man
Re:Eerste gebruikservaring Trigano Alpha?
« Reactie #46 Gepost op: september 07, 2011, 01:18:11 pm »

Idd dat vaste deksel in onze Country van CombiCamp is ideaal bij overnachten. De kinderen slapen daar als de boel open gaat voor een nacht. Van de grond af en lekker warm. Dat biedt een zeil op het gras niet. Ik snap alle ophef over de Kyte ook totaal niet. Ten eerste veel te duur en ten tweede heb ik het idee dat papa Holtkamper een vouwwagen in z'n hoofd had, heeft gemaakt en later moesten de puntjes nog op de i. Ik stond naast een Kyte en was helemaal niet zo onder de indruk. Veel toeters en bellen maar invouwen met natte zooi echt lachen. Ook enkele hulpframes en stangen. En dat voor zoveel geld. En nog steeds geen vast deksel en de keuken onderweg niet te gebruiken om koffie te zetten. Maar goed ik ben blij met mijn Country, het basisidee klopt gewoon en ik ga altijd naar de zon. Daar leef je buiten en slaap je alleen in de wagen. Dat is kamperen toch. 17000-20000 euro voor een vouwwagen is veel daar kun je ook zat mooie huisjes voor huren. Vouwwagens blijven leuk maar ook bewerkelijk soms maar dit kun je voorkomen door voor sommige constructies te kiezen. De Country past voor mij het beste in dat plaatje. 
Pagina's: « 1 2 3 4   Omhoog