Als beta-nerd hou ik enorm van exacte gegevens. Dat houdt dus ook in dat je iets wat niet geheel exact is, exact MAAKT, omdat je je daar nu eenmaal een stuk prettiger bij voelt.
Voorbeeld:
Alleen gaat het komende voorjaarsweekend toch echt centraler in nederland plaatsvinden...
Is niet exact. Daar maak ik in mijn hoofd dan van :
Alleen gaat het komende voorjaarsweekend toch centraal in nederland plaatsvinden...
Nou, "centraal in NL", dat is dus nog lastig, maar wel te doen. Mijn hoofd maakt van "centraal" echter gelijk "het middelpunt". "Het middelpunt" op basis van welke waarde dan wel niet??????
Geografisch gezien is het middelpunt : Lunteren! Hoi hoi hoi, we gaan naar Lunteren!
Maar ja, qua zwaartepunt het weer Putten. Hoi hoi hoi, we gaan naar Putten!
Het kadaster beschrijft echter weer Amersfoort als middelpunt! Hoi hoi hoi, we gaan naar Amersfoort!
Maar oh oh, mijn exacte-brein begint het moeilijk te krijgen... Die klimaat-wijzigingen en het stijgen der zeespiegel. Die doen het middelpunt op bijna elke wijze veranderen! Dan heb je ook nog alle inpolderingen! Grenswijzigingen! Oh nee!
Wacht! De internationale grenzen van NL! Die wijzigen niet zo vaak! Ik ga me ermee bezighouden! Als ik te laat op het klapweekend ben, dan weet je waarom!