Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »   Omlaag

Auteur Topic: elektrische kachel in de vouwwagen  (gelezen 69906 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bosje

  • Gast
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #105 Gepost op: mei 30, 2011, 01:32:19 pm »

Een kachel op vakantie?
Tot nog toe nooit nodig gehad, ook niet bij nachttemperaturen van 5 graden C.
Gewoon een truitje aan, en later lekker in de slaapzak of onder het dekbed!

misschien een tip; des te minder je aan hebt in bed, des te sneller is je bedje warm! :K
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #106 Gepost op: mei 30, 2011, 04:19:38 pm »

Bosje schreef:" Een kachel op vakantie?
Tot nog toe nooit nodig gehad, ook niet bij nachttemperaturen van 5 graden C.
Gewoon een truitje aan, en later lekker in de slaapzak of onder het dekbed!"

Wij wel. Talrijke vakanties in Engeland,Schotland en Noorwegen leerden ons dat na een dag of 2 regen en iedereen binnen, de spulletjes allemaal klam worden. Verder hadden/hebben we kleine kinderen en dan zie ik niet waarom ik die koud en klam moet laten worden.
Gelogd

esentim

  • Gast
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #107 Gepost op: mei 30, 2011, 04:50:32 pm »

ik hoop natuurlijk ook dat de kachel na het kampeerseizoen nog in de ongeopende doos zit  O0....maar ik wil voorkomen dat manlief of kids nooit meer willen kamperen als ze een koude of natte vakantie in onze goede Fee hebben gehad :O
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.787
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #108 Gepost op: mei 30, 2011, 07:40:53 pm »

@PaulPaul helemaal mee eens! Geen 'armoede' lijden als dat niet nodig is. Wij ook graag en veel in Engeland op vakantie, en daar ben je altijd blij dat de middelen hebt om te verwarmen, te drogen en vocht te verwijderen!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Gnoric

  • Gast
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #109 Gepost op: mei 30, 2011, 11:21:03 pm »

Vorig jaar halverwege september op vakantie naar het grootste eikenbos van Europa, gelegen in Frankrijk tussen Bourges en Montlucon, de elektrische kachel echt wel nodig gehad.
De laagst gemeten temperatuur die periode was 3 C en was volgens campinghouder extreem lage temperatuur voor de tijd van het jaar. En overdag was het gewoon weer heel warm.

De kachel was door vrouw-lief  op het laatste moment nog even aangekocht en door mij als onnodige impuls-aankoop beschouwd  :I). Ze zei beter mee verlegen dan om verlegen en daar heeft ze
helemaal gelijk in gehad. De kinderen hadden het 's nacht anders gewoon écht te koud.  Deze hebben nu standaard in de klapper voor de wereldprijs van ?9,99 !
http://www.vrijbuiter.nl/kamperen/kampeeraccessoires/kachels/straalkachel-ka-5009-2297/

Het is prima te doen maar ik verwacht wel problemen als het overdag ook koud zal zijn, dan zal je het niet redden met deze warmte ontwikkelaar.


Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #110 Gepost op: mei 30, 2011, 11:23:09 pm »

Vocht is erger dan kou. 'De kachel tegen het vocht' is dus een uitermate zinnige opmerking. Wellicht zinniger dan 'de kachel tegen de kou'...


(paradox, zie ik)
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
verwarmen in de vouwwagen (electrisch / petroleum / parafine)
« Reactie #111 Gepost op: april 01, 2013, 12:52:33 pm »

vanwege het huidige weer mag dit onderwerp wel weer nieuw leven ingeblazen worden :)

Zelf net de Tonysun besteld!
Gelogd
live life outdoors

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
kachel in de vouwwagen
« Reactie #112 Gepost op: mei 28, 2013, 10:51:13 am »

Zijn er mensen die mij kunnen vertellen of gas/petroleum kachels rechtstreeks op grondzeil geplaatst kunnen worden?
Ik kan bedenken dat het misschien beter is om een hitte bestendige ondergrond te hebben, maar om nou een stoeptegel mee te nemen....
Gelogd
live life outdoors

nikkel1964

  • Gast
Re: kachel in de vouwwagen
« Reactie #113 Gepost op: mei 28, 2013, 11:13:23 am »

Zijn er mensen die mij kunnen vertellen of gas/petroleum kachels rechtstreeks op grondzeil geplaatst kunnen worden?
Ik kan bedenken dat het misschien beter is om een hitte bestendige ondergrond te hebben, maar om nou een stoeptegel mee te nemen....

De losstaande gasbranders (die je dus met een slang op de tank aansluit) zou ik niet direct op een grondzeil plaatsen, de stralingswarmte kan teveel richting grond gaan. De branders die je op de tank schroeft en ook petroleumkachels hebben hun voorraad brandstof ?nder de brander, lijkt me niet dat dit snel problemen voor het zeil zal opleveren?

Los van de stabiliteit, daarvoor zou het misschien w?l goed zijn om iets onder de kachel te plaatsen trouwens.
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #114 Gepost op: mei 28, 2013, 12:08:51 pm »

De simpele losstaande brander heb ik gewoon op de grond staan, het ding staat schuin omhoog gericht door het frame. Ik had niet het idee dat er veel warmte naar de vloer ging. Ik zal weer eens op letten, maar hopelijk pas over een hele lange tijd.

Verstuurd van mijn Nexus 4

Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #115 Gepost op: mei 28, 2013, 01:08:28 pm »

De simpele losstaande brander heb ik gewoon op de grond staan, het ding staat schuin omhoog gericht door het frame. Ik had niet het idee dat er veel warmte naar de vloer ging. Ik zal weer eens op letten, maar hopelijk pas over een hele lange tijd.

Ik weet ook niet of dat het geval is, het lijkt mij alleen een risico. Zeker als je niet goed oplet met het neerzetten waardoor de kachel per ongeluk te ver naar beneden gericht is.
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #116 Gepost op: mei 28, 2013, 01:30:53 pm »

mijn vraag was voor dit model (petroleum). Vermoed ook niet dat het een probleem zal geven, maar dacht als er mensen met hetzelfde ding zijn mij misschien het antwoord konden geven.

Gelogd
live life outdoors

nikkel1964

  • Gast
Re: elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #117 Gepost op: mei 28, 2013, 01:36:47 pm »

mijn vraag was voor dit model (petroleum). Vermoed ook niet dat het een probleem zal geven, maar dacht als er mensen met hetzelfde ding zijn mij misschien het antwoord konden geven.

Deze ken ik dan toevallig. Is stabiel (zeker met volle tank) en geeft geen warmte aan de onderkant af. Zou zonder problemen op het grondzeil moeten kunnen staan.
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Re: elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #118 Gepost op: mei 28, 2013, 04:35:38 pm »

Ik weet ook niet of dat het geval is, het lijkt mij alleen een risico. Zeker als je niet goed oplet met het neerzetten waardoor de kachel per ongeluk te ver naar beneden gericht is.
Dat kan niet, het zit er aan vast geschroefd.
Verstuurd van mijn Nexus 4

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #119 Gepost op: mei 28, 2013, 04:45:38 pm »

Wij hebben ook de Foetsie kachel gehad, geen enkel probleem. De brander zit boven in en de meeste warmte gaat naar boven. De gasstraler die we nu hebben straalt ook niet naar de grond, staat bij ons gewoon op het grondzeil. Is wel iets minder stabiel dan de Foetsie. Maar als tie valt, altijd achterover.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal