Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 »   Omlaag

Auteur Topic: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg  (gelezen 47430 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

naat

  • Gast

Volgens de APV mag het in Almelo maar 3 dagen.
Maar wekenlang staan er in onze straat caravans op straat.
Daar wordt niet tegen opgetreden.
(wat ik dan eigenlijk ook wel weer jammer vindt, want je weet intussen niet meer waar je je auto nog kunt parkeren.)
« Laatst bewerkt op: augustus 27, 2010, 04:57:01 pm door muis »
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #1 Gepost op: augustus 24, 2010, 12:00:31 pm »

Als iets, dat niet mag, jou hindert, dan is het zeker geen 'nsb-mentaliteit' om er melding van te maken. Hetzij bij de caravan-eigenaren zelf, hetzij bij de gemeente.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re:hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #2 Gepost op: augustus 24, 2010, 12:12:41 pm »

Tja, je kunt natuurlijk een klacht indienen.

Wel even oppassen: het kan natuurlijk voor jezelf in sommige gevallen ook eens "nuttig" zijn om van deze gedoogregel gebruik te maken.  :O
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #3 Gepost op: augustus 24, 2010, 12:25:56 pm »

Er is echter een verschil tussen een weekje staan of een permanente standplaats op de weg... Ik zou proberen de C-eigenaar vriendelijk aan te spreken. Gemeente melden kan altijd nog.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

waiter

  • Gast
Re:discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #4 Gepost op: augustus 28, 2010, 11:29:05 pm »

Ik ben er net achter dat het bij ons 7 dagen is (gemeente Geldrop-Mierlo , althans ik kwam zondagavond terug en maandagochtend wilde ik hem uitklappen om leeg te halen en verder schoon te maken en zag tot mijn stomme verbazing dat er 1 sticker van de gemeente op zat dat ik hem binnen 7 dagen moest verwijderen van die plaats. :?
Ik begrijp zo'n sticker als dat ding er een dag of wat staat, maar binnen 12 uur al was wel heel ijverig. Denk dat het een ambtenaar is geweest die in Nederland op vakantie is geweest en weggeregend was  :#
Gelogd

muis

  • Gast
Re:discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #5 Gepost op: augustus 28, 2010, 11:38:46 pm »

Wij hebben dit ook gehad, wij kregen idd ook een week de tijd anders zou de gemeente hem verwijderen. De ervaring heeft al wel geleerd dat je dit vaak te danken hebt aan een medebewoner
Gelogd

waiter

  • Gast
Re:discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #6 Gepost op: augustus 28, 2010, 11:50:33 pm »

Wij hebben dit ook gehad, wij kregen idd ook een week de tijd anders zou de gemeente hem verwijderen. De ervaring heeft al wel geleerd dat je dit vaak te danken hebt aan een medebewoner
Inderdaad, ik had een buurman gesproken en die wist te vertellen dat de oude man in de straat ( wie heeft er geen 1 in de straat) onmiddelijk belt als er een aanhanger of kampeermiddel staat. Maar mij is nu verteld dat als ik hem elke 3 dagen verplaats ze me niets kunnen doen, aangezien ik volgende week nog een weekend weg wil ga ik hem voor die paar dagen niet mijn klapper naar de stalling brengen , maar verplaats ik hem wel 2 keer.

Denk dat ik ook ga bellen binnenkort als ik de oude man in de straat zie rijden met zijn motor over het voetpad ... actie reactie, beter is om even aan te bellen lijkt mij en eerst te melden dat je het ergens niet mee eens ben.
Maar goed ... ik ben natuurlijk ook nog jong ofzo en moet een lesje krijgen in discipline ofzo ... vermoeiend!
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #7 Gepost op: augustus 28, 2010, 11:53:02 pm »

ik ben echt blij dat onze vw in de tuin kan staan  :#
maar vind het echt bezopen dat de mensen om je heen zo gaan lopen zeuren dat er een vw/caravan/camper in de straat staat
zijn die mensen jaloers ofzo dat hun niet op zo,n manier op vakantie kunnen
of zou het zijn dat ze en parkeerplaats verder moeten gaan staan
kan iemand daar een antwoord op geven  :I :I
Gelogd

muis

  • Gast
Re:discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #8 Gepost op: augustus 28, 2010, 11:58:11 pm »

Heb even gezocht voor je maar in de gemeente Geldrop - Mierlo is het ook 3 dagen en dan met uitzondering van een aantal terreinen.

http://www.geldrop-mierlo.nl/BestuurOrganisatie/Gemeenteraad/Verordeningen.htm dan de APV keizen en dan pgn 27

Ik denk dat het een soort standaard is die 7 dagen om hem te verwijderen.


Volgens mij moet je hem dan echt op een andere plek zetten, dus niet alleen maar een plekje naar voren of opzij. Balen hoor, ik heb ook zulke buren. Er zijn er hier meerdere met 2 of 3 auto's en dan evt nog een bedrijfswagen erbij. Maar dan klagen omdat wij de vouwwagen 2 weken hadden staan ivm wat opknapwerk. Er heeft hier een auto gestaan voor een jaar (van de buurman) Niet verzekerd, apk verlopen e.d,  daar hoor je niets over want ze kennen elkaar zo goed en de buurman werkt bij de politie ::)

Gelogd

HarryV

  • Gast
Re:discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #9 Gepost op: augustus 29, 2010, 12:00:49 am »

Na de vakantie hebben we de VW bijna een week achter de auto gehad (bij ons is doodlopend / rotonde om een boom) niemand geklaagd, soms staan er wel 3 caravans wekenlang, 1 stel, maar niemand heeft daar problemen mee.

kwestie van tolerantie, misschien makkelijk gezegd, wij hebben de ruimte nog en een gezellige straat
Gelogd

HarryV

  • Gast
Re:discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #10 Gepost op: augustus 29, 2010, 12:01:05 am »

Na de vakantie hebben we de VW bijna een week achter de auto gehad (bij ons is doodlopend / rotonde om een boom) niemand geklaagd, soms staan er wel 3 caravans wekenlang, 1 stel, maar niemand heeft daar problemen mee.

kwestie van tolerantie, misschien makkelijk gezegd, wij hebben de ruimte nog en een gezellige straat
Gelogd

HarryV

  • Gast
Re:discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #11 Gepost op: augustus 29, 2010, 12:02:11 am »

Heb even gezocht voor je maar in de gemeente Geldrop - Mierlo is het ook 3 dagen en dan met uitzondering van een aantal terreinen.

http://www.geldrop-mierlo.nl/BestuurOrganisatie/Gemeenteraad/Verordeningen.htm dan de APV keizen en dan pgn 27

Ik denk dat het een soort standaard is die 7 dagen om hem te verwijderen.


Volgens mij moet je hem dan echt op een andere plek zetten, dus niet alleen maar een plekje naar voren of opzij. Balen hoor, ik heb ook zulke buren. Er zijn er hier meerdere met 2 of 3 auto's en dan evt nog een bedrijfswagen erbij. Maar dan klagen omdat wij de vouwwagen 2 weken hadden staan ivm wat opknapwerk. Er heeft hier een auto gestaan voor een jaar (van de buurman) Niet verzekerd, apk verlopen e.d,  daar hoor je niets over want ze kennen elkaar zo goed en de buurman werkt bij de politie ::)



Leuk he die bureaucratie  ::)
Gelogd

waiter

  • Gast
Re:discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #12 Gepost op: augustus 29, 2010, 12:03:09 am »

Ach ik woon op een hoekhuis, dus kan hem 3 dagen in de ene straat zetten en de andere dag in de andere straat.... en toch staat hij dicht bij huis dan.
Waar het me om gaat is dat als iemand last heeft van een vouwwagen ( die van mij staat op een parkeerplaats met 20 plaatsen die werkelijk waar nooit gebruikt worden dus alleen mijn vouwwagen staat er) even aanbelt en vraagt wat de bedoeling is. Het meteen bellen van officiele instaties vind ik dan vrij vergaand en niet getuige van goed buurman/vrouw schap.
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #13 Gepost op: augustus 29, 2010, 12:04:03 am »

ja dat is echt onbeschoft je werkt bij de politie en dan mag het ineens wel
maar ik heb het ook gehad had een oldtimer en die moest ff van de oprit want de tuin moet bestraat worden en uur later zat er een bon op
wij hebben er een wonen die maakt foto,s van situaties en stuurt ze gelijk naar de gemeente of desbetrefende instantie  :( :(
Gelogd

HarryV

  • Gast
Re:discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #14 Gepost op: augustus 29, 2010, 12:06:06 am »

ja dat is echt onbeschoft je werkt bij de politie en dan mag het ineens wel
maar ik heb het ook gehad had een oldtimer en die moest ff van de oprit want de tuin moet bestraat worden en uur later zat er een bon op
wij hebben er een wonen die maakt foto,s van situaties en stuurt ze gelijk naar de gemeente of desbetrefende instantie  :( :(

Leuk hoor, die tolerantie  :(
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal