Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Jamet Louisiana 1998 met kleine manko's  (gelezen 9861 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gnoric

  • Gast
Jamet Louisiana 1998 met kleine manko's
« Gepost op: augustus 01, 2010, 02:03:35 am »

Beste mede-Klappers !

Na wikken en wegen, oriënteren en kijken, was de zoektocht naar een Jamet Louisiana met bepaald budget gestart. Verschillende winkels afgelopen, handelaren bezocht en via marktplaats en speurders verschillende vws bij particulieren bekeken. Uiteindelijk hebben we een mooie gave Jamet Louisiana (uit vermoedelijk 1998) gevonden en aangeschaft.

Ondanks de leeftijd zien essentiële onderdelen er zeer goed uit, zoals de technische staat van het onderstel als de tent zelf. Vettige inspuitnippels, banden van 2 jaar oud (stalen velg uit 2003), disselkop met aanhangindicator (misschien standaard af fabriek maar toch handig), goed functionerende verlichting met mistlicht. De tent heeft geen schimmel, geen natte opslag vlekken en ondanks de lichte kleur ziet het er mooi uit.

De vw heeft natuurlijk wel gebruiksporen en wat kleine dingetjes die direct aangepakt  worden. Deze zijn :
?Bij de aankoppelen bij aankoop had ik gelijk kennis gemaakt met de versleten en uitstekende staaldraadjes van de losbreekkabel, die diep in m?n hand ging.
Hierop een nieuw exemplaar gehaald voor ?1,99 en binnen 15 minuten was de oude voltooid verleden tijd !

?Het neuswiel is krom. Dat wordt denkt ik een nieuwe, maar wat voor één ? Ik heb gezien ook een neuswiel met bredere grotere luchtband bestaat. Zou dat handig kunnen zijn of moet ik gewoon dezelfde nemen.
Wie tips heeft of ervaring met de luchtbandexemplaar, laat even ?n berichtje achter.

?De koppelstekker tussen vw en bermkeuken hangt los, aders zichtbaar en ziet er ?n beetje wippie-wappie uit. Vermoedelijk niet origineel, maar daar maken we wel iets moois van. Er zit dichtbij een ijzeren balk en kan daar wellicht een 7-polige contra-chassisdeel monteren en aan de kabel van de bermkeuken een 7-polige stekker.

?De rits van de deur in de vouwtent die vast aan de wagen zit doet het niet erg best meer, de rits splitst tig keren bij dichtritsen. Afhankelijk van het gebruik zal dit op den duur waarschijnlijk een nieuwe rits worden.

?Er zijn een aatal ophangpunten van de binnentent in de vouwtent uitgelubberd of gebroken, met name die boven de verticale ritsen in het midden. Eens nadenken wat we daarop kunnen verzinnen.

?Er zit een flinke winkelhaak in het hor in het raam boven de disselbak van ca. 6 bij 9 cm.
Wie weet daar een mooie oplossing voor ? Duct-tape of een nieuw stukje hor er overheen naaien? ik ben benieuwd.

?Een tentstok die in de nok van de luifel zit van ca. 30 cm met een uitstekende pin moet even langs een laselektrode gehaald worden, de pin zit los.

?Gasslangen vervangen, want ik kwam de jaartallen 1997 en 2007 op de slangen tegen.

Zelf heb ik wat ideeën maar eerst de kapotte dringen zaken reparen en dan zien we wel verder.
Ik ben benieuwd naar reacties, tips en suggesties; ik  neem ze graag in ontvangst !

Groet !

PS: Foto's bijvoegen lukt niet door fout in bijwerken of al reeds bestaande bestanden :I
PSPS : 07-08-2010 foto losbreekkabel erbij.
« Laatst bewerkt op: mei 25, 2011, 09:48:44 pm door Gnoric »
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.656
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Jamet Louisiana 1996 met kleine manko's
« Reactie #1 Gepost op: augustus 01, 2010, 03:09:54 pm »

Allereerst, gefeliciteerd met je klappert.

@ Koppelstekker die wippie-wappie er uit ziet. Bij mijn franse kawliteitsproduct is dat ook zo... Kan zomaar origineel zijn. Als het werkt zou ik er niets aan wijzigen.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

muis

  • Gast
Re:Jamet Louisiana 1996 met kleine manko's
« Reactie #2 Gepost op: augustus 07, 2010, 01:15:35 am »

Gefeliciteerd met je aankoop en veel klapplezier gewenst (er is in september een klapweekend voor live uitwisseling van tips ;) )

Citaat
Er zijn een aatal ophangpunten van de binnentent in de vouwtent uitgelubberd of gebroken, met name die boven de verticale ritsen in het midden. Eens nadenken wat we daarop kunnen verzinnen.
bedoel je dan de elastieken? in dat geval; nieuwe kopen en vervangen. Het elastiek door het lusje halen, dan de lussen van het elastiek, de ene door de ander halen (hoop dat dat duidelijk is) en een stangenklem eraan.

Citaat
?Er zit een flinke winkelhaak in het hor in het raam boven de disselbak van ca. 6 bij 9 cm.
Wie weet daar een mooie oplossing voor ? Duct-tape of een nieuw stukje hor er overheen naaien? ik ben benieuwd.
Is er echt een stuk uit of alleen een scheur?
Gelogd

Gnoric

  • Gast
Re:Jamet Louisiana 1998 met kleine manko's
« Reactie #3 Gepost op: augustus 07, 2010, 11:20:11 pm »

Dank jullie wel voor de reacties !

Inmiddels zijn we neergestreken op 'n boeren camping in Noord Brabant om het uit te proberen. Nog wat kleine dingen tegen gekomen, zoals wat haringen erbij en de scheerlijnen moeten vervangen worden.

Tevens heb ik onwijs veel stokken over, we zitten droog en de tent stort niet in. Zouden dit reserve kunnen zijn ?

Ook een scherm ondenkt naast de deur op de naad van het raam op ca. 50cm boven de grond. Dit maar provesorisch gedicht met ducttape.

Tevens een koelkastje, een pannenset en prullenbak aangeschaft en vinden onze weg al 'n beetje.

@CEO Oke, laat ik even voorlopig zitten tot het niet meer werkt.

@muis het is dat soort band met elastiek erin verweven met haakjes eraan vast. Ik zal wat foto's maken van de situaties en deze proberen erbij te zetten.
De winkelhaak is een scheur die om een hoek van ca 90grdn loopt. Ook hier zal ik n foto van maken.
Wat het klapweekend betreft, ik ga proberen om erbij te zijn.
« Laatst bewerkt op: mei 25, 2011, 09:49:22 pm door Gnoric »
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Jamet Louisiana 1996 met kleine manko's
« Reactie #4 Gepost op: augustus 07, 2010, 11:23:44 pm »

Kijk dat is mooi, geniet ervan :J
Gelogd

geertje68

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 206
  • smitveld ruebist
Re:Jamet Louisiana 1996 met kleine manko's
« Reactie #5 Gepost op: augustus 07, 2010, 11:26:56 pm »

Lekker verder genieten! Wij zijn net thuis...ben jaloers!
Gelogd
echte kampeerders slapen onder doek!

Gerda, Rokus, Ezrie en Tiemo

Gnoric

  • Gast
Re:Jamet Louisiana 1998 met kleine manko's
« Reactie #6 Gepost op: augustus 07, 2010, 11:40:55 pm »

Hihihi !! jullie zijn online !!! cool

Dan probeer ik hier de connector foto's
« Laatst bewerkt op: mei 25, 2011, 09:49:42 pm door Gnoric »
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Jamet Louisiana 1996 met kleine manko's
« Reactie #7 Gepost op: augustus 07, 2010, 11:45:02 pm »

Tja, we zijn er weer. Onze vakantie zit er weer op. Kun je een foto maken van dat horrengaas en plaatsen als je terug bent
Gelogd

Gnoric

  • Gast
Re:Jamet Louisiana 1998 met kleine manko's
« Reactie #8 Gepost op: augustus 07, 2010, 11:47:34 pm »

Ik probeer nu foto erop te zetten, maar lukt niet.
De bestanden bevinden zich al in de directorie ?!?!?! ::)

Misgien foto van krom neuwiel....
« Laatst bewerkt op: mei 25, 2011, 09:50:27 pm door Gnoric »
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Jamet Louisiana 1996 met kleine manko's
« Reactie #9 Gepost op: augustus 07, 2010, 11:49:39 pm »

het kan zijn dat er op het forum al een foto staat met dezelfde titel
Gelogd

Gnoric

  • Gast
Re:Jamet Louisiana 1998 met kleine manko's
« Reactie #10 Gepost op: augustus 07, 2010, 11:52:48 pm »

het kan zijn dat er op het forum al een foto staat met dezelfde titel

Oke, dan verander ik de bestandsnamen. En die foto van het horrengaas neem ik morgen wel ff...
De rest van de fam. ligt al te pitten... Ik zit nog even te genieten van de stilte, de af en toe loeiende koe en de mysterieuze rode lampjes op de hoge toren van de centrale in Geertruidenberg waar ik op uit kijk  :)

JIPPIE ! wat een overwinning het is gelukt ! De foto's van de losbreekkabel staan in het 1e bericht.
« Laatst bewerkt op: mei 25, 2011, 09:50:55 pm door Gnoric »
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Jamet Louisiana 1996 met kleine manko's
« Reactie #11 Gepost op: augustus 07, 2010, 11:55:34 pm »

 :zw geniet ervan :J

Die stekker idd vervangen, dat is niet wippie wappie maar gevaarlijk en het neuswiel heeft een drempel te veel gezien lijkt het. Succes met je project
Gelogd

Gnoric

  • Gast
Re:Jamet Louisiana 1998 met kleine manko's
« Reactie #12 Gepost op: augustus 09, 2010, 12:44:56 pm »

Hierbij foto's van de winkelhaak in hor. Er zit tijdelijk een pleister op :X   :P

Tevens ook foto's van de ophanglussen binnentent die uitgelubberd/geknapt zijn.

Groet !
« Laatst bewerkt op: mei 25, 2011, 09:51:35 pm door Gnoric »
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Jamet Louisiana 1996 met kleine manko's
« Reactie #13 Gepost op: augustus 10, 2010, 01:41:34 am »

Tja, die elasieken is op te lossen door ze te vervangen door nieuwe elastieken maar ik zou er dan wel buishaken aan zetten ipv de s haakje sie er nu aan zitten (buishaken klil je aan de buizen zelf vast en blijven beter op zn plek)

Het horregaas kun je met ijzergaren zelf repareren (of laten doen)
Gelogd

Gnoric

  • Gast
Re:Jamet Louisiana 1998 met kleine manko's
« Reactie #14 Gepost op: mei 25, 2011, 10:11:04 pm »

Nu het weer het nog steeds toelaat lekker opweg en de klapper opklapperen.

Het neuswiel is vervangen, was een fluitje van een cent. Kosten : ?16,99 (van Winterhoff 35mm massief wiel) bij Vervat.
Het gedemonteerde wiel is nu over en gaat op de "Te geef" forum.

Volgende aanpassing wordt het aanbrengen van opbergbuis onder de klapkar voor de stokken van luifel. Ik ben benieuwd
hoeveel stokken erin gaan. Mocht het resultaat enorm bevallen, plaatsen we er gewoon nog één, plek zet.
Na wat meten is de buisdiameter rond 110mm geworden i.v.m. de stang van de oplooprem. Morgen spullen afhalen
en van het weekend wat freubelen, foto's gaan volgen. Ik twijfel even om het hier te vermelden of
dat ik het in het algemene hoofdstuk van Jamet moet zetten.
« Laatst bewerkt op: mei 28, 2011, 04:55:43 pm door Gnoric »
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal