Eerst de wagenbak helemaal opgezet en afgespannen.
Vervolgens de voortent eraangezet en die afgespannen, na afloop bleek het tentdoek tegen de bedden aan te zitten.
Wij doen het net zo, zo is het ons ook idd verteld bij de aflevering. Ik heb nog geen een keer(ja ja we hebben hem AL 3 keer opgezet

) gemerkt dat de buitentent tegen de slaapcabines aankwam...
Niet te snel gaan afspannen. Dat is mijn tip.
Hoeken goed vastzetten, 'de rest' gaan doen .............. en dan zul je zien dat de hoeken nog strakker kunnen. Daarna pas afspannen. EN na het afspannen kun je waarschijnlijk de hoeken wederom iets verplaatsen.
Bedankt voor de tip maar ik denk dat dat door het systeem met de bogen toch iets anders werkt.
Je zet eerst de voorste boog(luifel) met een spanbandje vast, daarna de boog het dichtst bij de wagenbak en vervolgens de middelste boog. Nou hebben we erop gelet dat de tussenruimte tussen de bogen niet te groot was, anders hangt het uiteraard als slappe was erbij maar ondanks dat we de bogen naar ons idee op de juiste afstand hebben geplaatst en vervolgens de spanbanden aan de luifel, blijft het lastig om de zijkanten mooi strak te krijgen. Met de haringen krijg je het naar mijn idee ook niet mooi strak.
Ik heb wel gezien dat er in de showroom dwarsstangen tussen de bogen geplaatst zijn, zou dat de truuk zijn.....