Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Materiaal voor bouw keukentje  (gelezen 21302 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

screech

  • Gast
Re:Materiaal voor bouw keukentje
« Reactie #15 Gepost op: juni 11, 2010, 10:00:11 pm »

ikke beetje techniek vaardig zijn,.... dus als je wilt dat ik even een keertje naar je ontwerp kijk weet je me te vinden hé.

Ik ben civiel technische ontwerper, nu met de 2e coentunnel bezig en hiervoor een heel treinstation digitaal in elkaar geknutselt. Oh ja, dat station is in gebruik.  :J
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Materiaal voor bouw keukentje
« Reactie #16 Gepost op: juni 11, 2010, 10:57:38 pm »

Noted.

Het technische deel is overigens niet hoogstaand, schat ik. Het is meer dat ik even rekening moet houden met de schuine gedeeltes in de bak en de vaste montge punten in diezelfde bak.

Ik heb 3 verticale wanden. Daarbovenop komt een aanrechtblad. Aan de voor-onderzijde een plit, waarop scharnieren komen en een klep.

Wacht. hier wat foto's die ik verzameld heb van internet.

Dit is feitelijk de keuken zoals ik die heb, maar met 2 mandjes erin. Op die plek zit normaliter de koelkast, maar dat wilde ik niet.


Ik wil daar iets van maken als :



Die platsic bak loopt wat schuin en is dieper dan de rand. Vandaar dat je bij de laatste foto's een plint ziet lopen. Daardoor kan het klepje namelijk geheel open.
Het voordeel van allemaal lades hoef ik niet uit te leggen (toch?).


Ik ben dus van plan het bovenstaande model na te bouwen, maar dan waarschijnlijk zonder lade-loopwerk, maar gewoon met hardhout latjes.

Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:Materiaal voor bouw keukentje
« Reactie #17 Gepost op: juni 12, 2010, 12:55:25 pm »

maar dat loopwerk kan je gewoon bij de bmarkt kopen en anders ff op mp zoeken staat soms ook wel iets op of voor een 10tje bij de kringloop een kast kopen waar ze in zitten
maar vind het zekers een mooi projectje om te zien
gr caspar
Gelogd

geertje68

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 206
  • smitveld ruebist
Re:Materiaal voor bouw keukentje
« Reactie #18 Gepost op: juni 12, 2010, 04:14:43 pm »

Toevallig..

Jaren geleden wilden wij een zelfbouwkeuken voor bij de, toen nog, tent. Na een oproepje op een ander forum kreeg ik uiteindelijk een hele reeks foto's van iemand's project via de e-mail. Laatst kwam ik toevallig weer op dat forum, lees ik dat diegene zich afvraagt of ik die foto's nog heb omdat hij ze kwijt is! Ik heb ze van de week naar hem gemaild en las daarna de plannen voor jouw project!
Het ging om deze keuken:



Het is niet wat jij wilt panevino, maar ik vind het een mooi ding om ff een fotootje van te laten zien (met toestemming van de bouwer  O0)! Materiaal is 6mm betonpleks trouwens. Hoewel lades me idd wel handiger lijken..mooie keuken ook die laatste foto's van jou!
Gelogd
echte kampeerders slapen onder doek!

Gerda, Rokus, Ezrie en Tiemo

marcel.s

  • Gast
Re:Materiaal voor bouw keukentje
« Reactie #19 Gepost op: juni 12, 2010, 04:43:20 pm »

welk forum is dat? :O
Gelogd

geertje68

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 206
  • smitveld ruebist
Re:Materiaal voor bouw keukentje
« Reactie #20 Gepost op: juni 12, 2010, 08:26:28 pm »

Ai, betrapt op vreemdgaan :#...kwa fora dan (is fora het meervoud van forum?)...

Maarree...is eigenlijk niet echt een forum maar het prikbord van www.kampeer.startpagina.nl. Niet echt geweldig, geen registratie nodig, weinig vaste gasten, veel mensen die reclame maken voor hun camping enzo. Maar af en toe lees je er toch wel nuttige dingen.
Gelogd
echte kampeerders slapen onder doek!

Gerda, Rokus, Ezrie en Tiemo

marcel.s

  • Gast
Re:Materiaal voor bouw keukentje
« Reactie #21 Gepost op: juni 12, 2010, 09:20:58 pm »

oke dan is het goed  :#
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Materiaal voor bouw keukentje
« Reactie #22 Gepost op: juni 13, 2010, 09:00:12 pm »

Ik ben een dagje in de weer geweest met de keuken. Met gesloten beurs, want de winkels zijn dicht.

Ik begon met demonteren van alle onderdelen, maar al snel was ik klaar en bleken enkele delen met popnagels vast te zitten... Dat is niet te demonteren en weer rap in elkaar te zetten als je geen popnagel-gedoe hebt... Toen maar gekeken hoe ik de boel wat naar de zin kon maken.

De keuken zoals die standaard is heeft in het midden, vlak boven de bodem, een plank om de koelkast op te zetten. Na enig denken dacht ik : waarom haal ik die plank niet omhoog, want dan heb ik een werkblad in de looks van de rest! Briljant idee van mij, al zeg ik het zelf.  :K   ;)



Toen ging ik eens kijken of ik alle spullen die wij voorheen in de 'grote campingkist' hadden zitten op ordelijke wijze in de keuken zou kunnen krijgen. Ik begon wat in te ruimen en bedacht me dat de gasfles, doe mooie kleine groene gasfles, misschien wel IN de keuken zou passen... jawel, dat deed en wel op de plek waar een gasfles volgens de leverancier ook zou moeten! Links in het kleine kastje dus. Nadeel was dat de lade er dan niet meer in ging, omdat mijn gasfles te hoog is...

Toen heb ik mij bedacht dat de fles in het midden kon staan! Weer een briljant idee! De slang even om steken en de snelbinder, om de gasfles op zijn plek te houden. los schroeven en verplaatsen. Toen ik de fles echter op de groene plastic bodem neerzette wiebelde dat enigszins. Het kon echter wel.

Ik had laatst lade-kastjes gekocht. Zoiets als de 3-lade-kastjes, maar dan per stuk afneembaar. Dat was best handig in het midden stuk. Het paste ook mooi, maar de lade kon niet open omdat hij tegen de groene opstaande rand aanliep.... Daar was die plank, die naar boven was verhuist, ook voor. Om de boel op te hogen. Die mooie plank moest boven blijven, maar in de schuur had ik nog mooi MDF liggen. Die op maat gezaagd en met latjes aan de keuken bevestigd. Schroefjes verzonken et voila! De gasfles stond daar prachtig.

Toen de lades erin gezet en dat ging ook goed. Effe 2 kleine schroefjes in de onderste gedaan en beide met wat tape aan elkaar gemaakt en het stond als een huis!



De rest ingeruimd (en dat kost meestal aardig wat tijd) en ALLES ging er in en ik hield zelfs nog ruimte over!





Ik noem dit geen tijdelijke oplossing, want die term ken ik wel... Ik ga eerst eens kijken hoe dit bevalt en dan wellicht later, in de hersft en winter, eens kijken of ik de keuken helemaal ombouw of niet.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

marcel.s

  • Gast
Re:Materiaal voor bouw keukentje
« Reactie #23 Gepost op: juni 13, 2010, 10:11:16 pm »

marcel marcel, marcel  :N :N :N
je laat je toch niet tegenhouden door wat popnagels??
bij de bouwmarkt heb je voor 11 euro een complete popnageltang, incl nagels.
een boortje om de oude eruit te boren, en je kunt daarna alles weer terug monteren zoals het was. :**
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Materiaal voor bouw keukentje
« Reactie #24 Gepost op: juni 13, 2010, 10:27:08 pm »

Ziet er netjes uit Marcel :J maar ben het ook met Marcel eens (klinkt verwarrend :# ) je moet je niet laten kisten door popnagels
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Materiaal voor bouw keukentje
« Reactie #25 Gepost op: juni 13, 2010, 10:42:31 pm »

De winkels waren vandaag dicht he... Daarom kon ik niets met de popnagels. Ik laat me daar neit door kisten. Natuurlijk niet. Daar is echt wel meer voor nodig dan een paar popnagels!
 :)

Maar, blijft wel een feit dat de keuken nu al enorm praktisch is geworden! Ik weet nog even niet of het nog veel praktischer gaat worden als ik hem helemaal ombouw. Het wordt dan wel een stuk fraaier. Dat weer wel, maar praktischer .. dat zal volgens mij niet heel veel schelen.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

muis

  • Gast
Re:Materiaal voor bouw keukentje
« Reactie #26 Gepost op: juni 13, 2010, 10:45:32 pm »

Zoals ik al zei, ik vind het er goed uit zien, mooie laatjes ook :J en mooi dat ze zo passen.
Gelogd

mavi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 286
  • Holtkamper Cocoon
Re:Materiaal voor bouw keukentje
« Reactie #27 Gepost op: juni 14, 2010, 09:51:02 am »


He, dat ziet er goed uit (je hebt dus blijkbaar ergens een keuken weten te scoren, die zocht je vorig jaar toch??).

Ik weet niet of je het klepje van het rechterkastje als wegzetruimte gebruikt, anders zou ik suggereren om de deurtjes om te draaien. Wij vonden het heel lastig dat je om het klepje heen moet kijken om er iets uit te halen en hebben nu dus gewoon twee deurtjes naast elkaar. Veel handiger!

Nog een tip: maak een plankje onder de afwasteil. Wij doen onderweg bekers en glazen in de teil, eenmaal ter plaatse gaat de teil op de grond o.i.d. en kunnen de glazen/bekers op het plankje. Is maar een idee hé.


Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Materiaal voor bouw keukentje
« Reactie #28 Gepost op: juni 14, 2010, 10:06:45 am »

@mavi
Ik heb inderdaad vorig jaar gezocht, maar niets gevonden. Deze heb ik nieuw bij HK gekocht  ::)

Die deurtjes omdraaien. Past dat zomaar? Hoef je die hef-arm overigens ook niet meer te hebben. Wel een goeie tip. Ik ga vanavond gelijk effe meten  :)

En een plank onder afwasteil... Daar zit ook wat in! Al moet ik wel zeggen dat ik nu al ruimte over heb, die ik op moet vullen omdat het anders gaat rammelen als een dolle...

Bedankt voor de tips!



(Neemt niet weg dat ik in de winter serieus een poging ga wagen om de keuken geheel te verbouwen.)
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

mavi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 286
  • Holtkamper Cocoon
Re:Materiaal voor bouw keukentje
« Reactie #29 Gepost op: juni 14, 2010, 11:22:58 am »

hoi,
Nee, dat past niet zomaar. Manlief heeft een plaat hout gekocht en op maat gemaakt. Aan de zijkanten pianoscharnieren gebruikt en magneetsluitingen onder dat plankje onder de afwasteil. Zal ik eens een poging doen om een foto te plaatsen??
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal