Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: bermkeuken zwenkwiel module  (gelezen 4546 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

biml

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: ex trigano ex jametic ex Home car ex Hobby en weer terug bij Jamet Easy 2018
bermkeuken zwenkwiel module
« Gepost op: april 21, 2010, 12:14:24 pm »

Doordat de bermkeuken altijd zwaarder is dan je verwacht, en je regelmatig die scherpe rot pootjes in je tenen heb staan bij het verplaatsen heb ik hier wat voor bedacht.

Ik heb een module gemaakt waaronder een zwenkwiel zit (1 met rem) die je onder de pootjes kan bevestigen d.m.v. een schoefje met vleugelmoer.
Het schroefje gaat door het standaard gaatje in het pootje van de jamet bermkeuken, even vast zetten en je kan hem gemakkelijk verplaatsen.

Dit hebben we nog niet op gras o.i.d. getest, maar op tegels gaat het prima.(gras wordt getest met de pinkster.)

Voor mede klapper die hier intresse in hebben laat het dan weten, dan kan ik ze misschien in een groter aantal laten maken.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:bermkeuken zwenkwiel module
« Reactie #1 Gepost op: april 21, 2010, 01:20:59 pm »

Hey, erg simpel en goed bedacht. En makkelijk te demonteren ook. Ik zou trouwens ook 2 vaste wielen gebruiken. Met zwenkwielen is de kans op omvallen wat groter als de wielen allemaal dezelfde kant op staan. En met luchtbandjes gaat het rollen op gras makkelijker. Ik ga dit zeker ook zo maken.
Er zijn trouwens ook sets te koop. Kosten over de 100 Euro.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Leonard1948

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 54
  • Es hat geklapt
Re:bermkeuken zwenkwiel module
« Reactie #2 Gepost op: april 21, 2010, 04:43:23 pm »

Hallo,
Ik zag dat jullie wielen hebben gemaakt voor de keuken van de Jamet[ic].
Ik heb ook wielen gemaakt, maar van een oude buggy; ze zwenken niet maar zijn wel wat groter.
Ze zijn nog niet getest want de VW staat nog in de stalling; keuken heeft ronde poten die neerklappen.
De poten komen dan in de chromen buisjes [oude stofzuigerbuis] de asjes zijn van 8 mm RVS.


Gelogd

biml

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: ex trigano ex jametic ex Home car ex Hobby en weer terug bij Jamet Easy 2018
Re:bermkeuken zwenkwiel module
« Reactie #3 Gepost op: april 21, 2010, 05:03:04 pm »

Hoi Leonard,

leuk andermans ideeën te zien ziet er ook simpel uit.

het setje wat ik heb gemaakt moeten worden gedemonteerd tijdens het vervoeren en neemt maar weinig ruimte in.

wat betreft het omvallen heb ik over nagedacht want de wielen staan in het midden van de pootjes dus dat zal niet zo snel gebeuren.

het is ook gemaakt om de keuken alleen maar een stukje te verplaatsen, omdat ik hem door rug probleem echt niet meer kan tillen.

P.S.

Mijn laatste project met het aanpassen van de jametic-luifel is een paar zijwanden monteren aan de standaard luifel.
Dit gaan we doen door een paar extra stokken aan de zijkanten te plaatsen poot eronder en de zijwand erin.
Hopelijk komend weekend mooi weer gaan we kijken of het werkt.
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:bermkeuken zwenkwiel module
« Reactie #4 Gepost op: april 21, 2010, 05:28:57 pm »

Als je de mogelijkheid hebt om aan de zwenkwielen van een rolcontainer (die  ze in de supermarkt wereld gebruiken) dan zou je die kunnen nemen.
Die zijn een slag groter en oersterk.
Gelogd

Leonard1948

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 54
  • Es hat geklapt
Re:bermkeuken zwenkwiel module
« Reactie #5 Gepost op: april 21, 2010, 05:31:30 pm »

Wij hebben onze Jametic [2005] in februari gekocht met een nieuwe tent erin,
want de oude tent was beschimmeld ingeruild [zeker toch nat in de stalling gezet door de vorige eigenaar].
Een luifel was er niet bij en kost nieuw nog eens ? 430,- [dus daar sparen we nog voor ;D]
Jouw pootjes zitten stevig vastgeschroefd; de mijne wil ik met een rubber ring klemmen aan de poten als dat nodig is.
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:bermkeuken zwenkwiel module
« Reactie #6 Gepost op: april 21, 2010, 05:32:49 pm »

ff naar de supermarkt want voor 50 cent kan je daar grote zwenk wielen halen  :H :# :# :#
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:bermkeuken zwenkwiel module
« Reactie #7 Gepost op: april 21, 2010, 05:48:29 pm »

ff naar de supermarkt want voor 50 cent kan je daar grote zwenk wielen halen  :H :# :# :#

En een mooi BBQ rooste  :X
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal