Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: HK Disselkeuken Didi  (gelezen 16357 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
HK Disselkeuken Didi
« Gepost op: mei 29, 2009, 02:06:29 pm »

Ik ben dus bezig om mijn HK disselkeuken aan te passen aan mijn wensen en eisen.

1. Verlagen van de koelkast.
Als ik eten wil maken voor 4 personen heb ik pannen nodig van een redelijke afmeting. Maar die passen weer niet lekker op een pit; de pan steekt uit. En dan met name de koeken- en pannenkoekenpan. Dan steekt het een stukje uit over de deksel van de koelkast en die wordt dan te warm en begon te smelten. Daarom heb ik de koelkast iets laten zakken (ik heb daarvoor het frame lager gemaakt ) in de hoop dat de warmte er nu net tussendoor kan (d.i. tussen pan en deksel). Het is net te zien op deze foto.



2. Dan had ik al aan de linkerkant een uitklapplankje gemaakt



En zo gebruiken wij dat dan.....



3. En wilde ik aan de rechterkant een besteklade en nog meer aflegruimte door middel van een uitschuifconstructie.



4. De snijplank dien tevens om de spullen in de besteklade af te dekken (eigenlijk een dekseltje dus..:-))




Als jullie nog ander tips en trucs hebben houd ik me aanbevolen. Ik blijf de keuken te klein vinden....zeker als je de CC-keuken gewend bent.


« Laatst bewerkt op: mei 06, 2011, 06:42:26 am door Alex »
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

mavi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 286
  • Holtkamper Cocoon
Re:HK Disselkeuken Didi
« Reactie #1 Gepost op: juni 10, 2009, 09:27:05 pm »

Hoi,

Dit is misschien ook nog wel een tip als je meer afzetruimte wilt:

http://link.marktplaats.nl/254763866


Verder ben ik het met je eens, de keuken is klein en heeft het nodig om goed ingedeeld te worden. Als je een scout-keuken gewend bent is dat even wennen....


Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:HK Disselkeuken Didi
« Reactie #2 Gepost op: juni 10, 2009, 09:44:50 pm »

Didi, mooi gedaan die keuken. Beter dan dat ie is!

Ik heb dan wel geen keuken, maar wel ideeën over hoe ik die zou verbouwen :) Ik zou over de hele breedte van de bak 1 'aanrechtblad' maken, met ONDER dat blad de koelkast. Door dat blad te laten scharnieren kun je de koelkast openen en heb je veel meer werkruimte, ZONDER dat er allemaal troep in het rooster van je koelkast valt.

Ook heb ik eraan gedacht om in dat blad een heel klein wasbakje te verzinken en een iets kleinere kookplaat met glazendeksel.

Verder zou ik aan beide zijkanten een uitklap-werkblad maken, zodat de keuken breder wordt.

Ik heb dit idee ooit eens met Jelle Holtkamper besproken. In geuren en kleuren zelfs. Ik heb sterk het vermoeden dat de Kyte keuken deels daarop gebaseerd is. Check die maar eens, die is namelijk wel praktisch. Maar ja, door de constructie van de Flyer ben je erg gebonden aan een bepaalde maat dissel-kas die je kwijt kan. Hoe je met die maten kunt spelen weet ik dus nog niet...

Ik ben wel bezig om te kijken of ik er een oudere Aircraft Space Kitchen op kan plaatsen... Die zijn ooit bij de Zambezi. geleverd, maar passen ook op de Flyer
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

mr4hughz

  • Gast
Re:HK Disselkeuken Didi
« Reactie #3 Gepost op: juni 10, 2009, 09:47:27 pm »

als ik het zo lees eerst wat bij mij opschiet is de vraag of de koelkast nog wel goed koelt ?
sterker nog ik zou er zelf een ventilatortje (pc) achter mikken.

Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:HK Disselkeuken Didi
« Reactie #4 Gepost op: juni 10, 2009, 11:10:58 pm »

mooi mooi ga door  :)
Gelogd

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re:HK Disselkeuken Didi
« Reactie #5 Gepost op: juni 11, 2009, 10:33:01 am »

Didi, mooi gedaan die keuken. Beter dan dat ie is!

Ik heb dan wel geen keuken, maar wel ideeën over hoe ik die zou verbouwen :) Ik zou over de hele breedte van de bak 1 'aanrechtblad' maken, met ONDER dat blad de koelkast. Door dat blad te laten scharnieren kun je de koelkast openen en heb je veel meer werkruimte, ZONDER dat er allemaal troep in het rooster van je koelkast valt.

Ook heb ik eraan gedacht om in dat blad een heel klein wasbakje te verzinken en een iets kleinere kookplaat met glazendeksel.

Verder zou ik aan beide zijkanten een uitklap-werkblad maken, zodat de keuken breder wordt.

Ik heb dit idee ooit eens met Jelle Holtkamper besproken. In geuren en kleuren zelfs. Ik heb sterk het vermoeden dat de Kyte keuken deels daarop gebaseerd is. Check die maar eens, die is namelijk wel praktisch. Maar ja, door de constructie van de Flyer ben je erg gebonden aan een bepaalde maat dissel-kas die je kwijt kan. Hoe je met die maten kunt spelen weet ik dus nog niet...

Ik ben wel bezig om te kijken of ik er een oudere Aircraft Space Kitchen op kan plaatsen... Die zijn ooit bij de Zambezi. geleverd, maar passen ook op de Flyer

Klopt!

Nu ik de koelkast heb laten 'zakken' zou ik er ook een scharnierende plaat overheen kunnen laten vallen. Maar dat heeft, op de manier hoe wij koken en de keuken gebruiken, één groot nadeel. Als je iets nodig hebt uit de koelkast moet je iedere keer dat stuk aanrechtblad ontruimen om erbij te kunnen. Voor mij veel te omslachtig.....Ik heb dus nu een pannenonderzetter (aluminium aan de bovenzijde-rubber aan de onderzijde)bij de blokker gekocht zodat ik voor de snelle aflegplek wel de koelkast kan gebruiken.

Ik zou nog wel een elektrisch kraantje willen monteren, zonder wasbak (dat neemt teveel ruimte in); ik gebruik daar wel een afwasteiltje voor. Maar dat is dan weer zwaar en ik moet wel een beetje op de dissel/kogeldruk letten.

Wat betreft dat plankje van de MP advertentie; die laat ik op dit moment zelf maken. Het enige probleem daarvan was dat de stelpootjes aan de rechterzijde van de HK keuken niet land genoeg zijn. Wanneer de keuken op de dissel blijft staan kun je die pootjes hoger zetten, maar ik heb ze nodig op de keuken horizontaal te krijgen... :)
Maar daar heb ik wat op gevonden; ik heb nu bij RVSland 2 RVS rondstaf geborstelde pootjes besteld van 75cm lang en die ga ik in de plaats van de huidige stelpootjes gebruiken. Op die manier creeer ik op 75cm hoogte een aflegmogelijkheid van minimaal 50 x 50cm trespa.

En de keuken van de Kyte......Ik denk dat ze heel goed hebben gekeken naar de keuken van de CC en daar de opmerkingen van de klankbordgroep en andere enthousiastelingen (jij dus o.a.... ;)) daarbij hebben samengevoegd...
Het ziet er erg handig uit maar een 'vaste' keuken heeft ook een paar bijzondere nadelen. Ik zal hierover een nieuw draadje starten...

Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

screech

  • Gast
Re:HK Disselkeuken Didi
« Reactie #6 Gepost op: juni 12, 2009, 08:35:21 am »

Ik zou nog wel een elektrisch kraantje willen monteren, zonder wasbak (dat neemt teveel ruimte in); ik gebruik daar wel een afwasteiltje voor. Maar dat is dan weer zwaar en ik moet wel een beetje op de dissel/kogeldruk letten.

een electrisch kraantje zwaar?  ??? op de kogeldruk letten? ::)
Zo'n kraantje weegt niks. Enige 'gewicht' dat je erbij krijgt zijn óf je 12V accu of de 12V-220v converter.
Gelogd

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re:HK Disselkeuken Didi
« Reactie #7 Gepost op: juni 12, 2009, 09:55:01 am »

een electrisch kraantje zwaar?  ??? op de kogeldruk letten? ::)
Zo'n kraantje weegt niks. Enige 'gewicht' dat je erbij krijgt zijn óf je 12V accu of de 12V-220v converter.

Ehhhh,

Een kraantje heft toch water nodig. En 1 liter water is toch 1 kilo......en 10 liter water is dan 10 kilo. Je moet het toch allemaal meenemen.......
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

Mieke

  • Gast
Re:HK Disselkeuken Didi
« Reactie #8 Gepost op: juni 12, 2009, 11:31:11 am »

Prachtig gedaan!

Nu mijn man nog zo ver krijgen dat hij onze keuken ook zo wil maken. Die extra werkruimte is idd welkom. Ik dacht er aan om een extra kleine campingtafel mee te nemen om naast de keuken te plaatsen maar dit is veel praktischer.

Onze koelkast is zo gezakt en er is geen probleem bij koeling. Er is genoeg ventilatie achteraan.
Op de plek van jouw besteklade zit bij ons de afwasteil. Die kan er uitgenomen worden dat vind ik dan weer super. Water aan mijn keuken daar heb ik geen behoefte aan. Ik sleep wel elke keer vers aan. ;)
Bij ons zit de besteklade links vlak boven de gasfles. compact maar handig.
Het rek bovenaan hebben wij verwijderd, ik zette daar toch nooit iets op want alles donderde altijd naar beneden.
Wij gaan het deksel wat laten zakken zodanig dat het wat minder hoog komt (gewoon twee extra gaatjes opzij maken). Bij ons komt het nogal gemakkelijk tegen de luifel aan als het open staat. En zo kan ik de keuken iets minder centraal in de tent zetten bij slecht weer.

Onze keuken staat niet op zo'n metalen constructie onderaan, dat zijtafeltje lukt dus bij ons niet.
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:HK Disselkeuken Didi
« Reactie #9 Gepost op: juni 12, 2009, 11:36:19 am »

Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

mr4hughz

  • Gast
Re:HK Disselkeuken Didi
« Reactie #10 Gepost op: juni 12, 2009, 11:58:41 am »

Panevino bedoelt dit

Gelogd

screech

  • Gast
Re:HK Disselkeuken Didi
« Reactie #11 Gepost op: juni 12, 2009, 12:48:17 pm »

persoonlijk vind ik die lichtslang wat overdreven.  :#
Verder wel een riant keukentje.
Gelogd

lucienne

  • Gast
Re:HK Disselkeuken Didi
« Reactie #12 Gepost op: juni 12, 2009, 01:06:52 pm »

Ziet er gelikt uit hoor!!!!! Vooral die lichtslang hihihi
Gelogd

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re:HK Disselkeuken Didi
« Reactie #13 Gepost op: juni 12, 2009, 01:18:18 pm »

............Bij ons zit de besteklade links vlak boven de gasfles. compact maar handig.........



........Wij gaan het deksel wat laten zakken zodanig dat het wat minder hoog komt (gewoon twee extra gaatjes opzij maken). Bij ons komt het nogal gemakkelijk tegen de luifel aan als het open staat. En zo kan ik de keuken iets minder centraal in de tent zetten bij slecht weer.........

......Onze keuken staat niet op zo'n metalen constructie onderaan, dat zijtafeltje lukt dus bij ons niet.......

Ik heb die lade ook nog boven de gasfles. Ik heb daar allerhande kleine spulletjes in, zoals een waterpas, gereedschap, badmutsjes (voor italiaanse zwembaden :)), enz, enz....Daarom heb ik die extra lade gemaakt. Ik heb daarintegen niets aan de afwasteil, omdat ik 2 van die grote 'mandemmers'heb voor de afwas e.d.


Wat betreft het zakken van de deksel. Dat is misschien nog wel eens een idee. Maar ik ga het eerst proberen met een visparaplu van minimaal 1,80m om over de keuken heen te zetten. Dan kan die gewoon buiten de voortent blijven staan.......
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

screech

  • Gast
Re:HK Disselkeuken Didi
« Reactie #14 Gepost op: juni 12, 2009, 01:46:33 pm »

Wat betreft het zakken van de deksel. Dat is misschien nog wel eens een idee. Maar ik ga het eerst proberen met een visparaplu van minimaal 1,80m om over de keuken heen te zetten. Dan kan die gewoon buiten de voortent blijven staan.......
Er zijn ook van die BBQ afdekhoezen. Dan blijft ie ook droog, maar dan moet je met regen uit eten.  :J

Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal