Dat snap ik Alex, maar als je 5 jaar premie betaald, heb je al ongeveer EUR 715,- uitgegeven. En wat is jouw 2e hands vouwwagen na (nog eens) 5 jaar nog (fiscaal) waard?! Dat vraag ik me altijd af.
Als ik kijk naar het verschil in aanschafkosten voor een wagen uit 2007 of eentje uit 2002, dan zit daar zo'n EUR 1000,- tussen. Dus als als je 2e hands VW nu EUR 2000,- heeft gekost, dan is ie over 5 jaar nog maar EUR 1000,- Dus als ie dan de lucht in vliegt, dan krijg je EUR 1000,- van de verzekering, maar betaal je zelf EUR 250,- eigen risico, en heb je al EUR 715,- premie betaald. Dus de waarde vermindering betaal je gewoon aan de verzekering. En als je niet verzekerd, dan houdt je dus EUR 1000,- op je rekening over. Wat gelijk staat aan het bedrag dat je uit eindelijk uitgekeerd krijgt. Ergo, geen verschil.
Als je er even vanuit gaat dat je vouwwagen dus niet de lucht in gaat,.... dat geeft je dus EUR 1000,- uit voor..... niks. Sorry, maar zo zie ik dit. Of maak ik ergens een grote denkfout???