Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Veranderingen aan de Trigano Oceane  (gelezen 21737 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Henk CC

  • Gast
Re:Aansluiting stekkers ivm continu branden mistlicht.
« Reactie #30 Gepost op: april 07, 2009, 11:26:53 am »

Je moet even de zoekfunktie aan klikken en mistachterlicht invoeren, dan krijg je een submenu. Hier in staat mistachterlicht, hier staat het beschreven.
suc6 Henk
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Aansluiting stekkers ivm continu branden mistlicht.
« Reactie #31 Gepost op: april 07, 2009, 11:37:50 am »

ah, inderdaad! ik zocht op mistlicht en dan krijg je maar 2 hits. Ik zie nu wat je bedoeld.
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Aansluiting stekkers ivm continu branden mistlicht.
« Reactie #32 Gepost op: april 07, 2009, 12:03:52 pm »

hmm, ik zit dan wel in de techniek (civiel), maar niet in de electra.  :O
Ik zit toch met wat onduidelijkheden over de plaatjes op de site http://www.caravans.net/rijden/verbindingstekkers.php#aansluitingen

Hoe moet ik het 2e plaatje lezen? het is een 7-polige stekker, maar in het lijstje naast de stekker staan 8 nummertjes genoemd  ::) (ben ik nu gek?)
... of heeft dit is iets te maken met pool 3? (massacontacten 1 en 8, wat daar dan ook mee bedoeld mag worden)
en... eh... moet ik iets doorknippen? ???  dan werkt het namelijk zeker niet!   :#
Waar komt de draad vandaan (of gaat ie heen) die je door zou moeten knippen? Aan de ene kant staat ie namelijk verbonden met pool 2, maar aan de andere kant is ie niet verbonden.   

 ... dus...?

Ik heb thuis ook behoorlijk wat aan electra geklust, maar dit zie ik (met de inzichten die ik nu heb) niet zitten. Ik denk dat ik wel even contact op zal nemen met mijn garage tegen de tijd dat ik de vouwwagen ga halen om op vakantie te gaan.
Gelogd

mr4hughz

  • Gast
Re:Aansluiting stekkers ivm continu branden mistlicht.
« Reactie #33 Gepost op: april 07, 2009, 01:51:41 pm »

ik snap er ook niet veel van ..extra draadje inderdaad ?
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re:Aansluiting stekkers ivm continu branden mistlicht.
« Reactie #34 Gepost op: april 07, 2009, 04:02:45 pm »

Een goede auto onderdelen shop verkoopt een 7 polige stekkerdoos met een minischakelaartje er in. Een monteur die mijn auto in onderhoud had heeft het voor mij gedaan. Kosten ?17.50. Het is niet heel erg moeilijken het werkt goed.
In derdaad als je de tekening bekijkt is het volgens mij ook niet helemaal goed getekend. Ik zal kijken of ik de monteur nog te pakken kan krijgen, want hij is verhuisd naar een ander deel van het land. Wordt vervolgd.
Henk
Gelogd

robertico

  • Gast
Gelogd

shaba

  • Gast
Re:Aansluiting stekkers ivm continu branden mistlicht.
« Reactie #36 Gepost op: april 26, 2009, 10:20:51 pm »

Hey Screech. Wij hebben dat probleem ook dat het mistlicht continue brandt. Volgens de garage was dat voor de standverlichting van ......caravans... aaaaargh!!!! het c woord! Maar als ik dat weer naar een geschakelde mistdraad om wilde laten zetten kost dat rond de 40 EURO (officiƫle Toyota merkdealer). Tot nu toe licht het lampje los voorin de auto, als het mist is draaien we 'em er wel in :-) Trouwens, de kans dat je met mist op de weg zit met je klapkar is erg klein (vind ik). Heftige mist waarbij je dus je mistlamp mag (!) gebruiken komt meestal alleen in het voor- en najaar voor wanneer je er meestal niet met de klapkar op uit hoeft. Aan de andere kant, 40 EURO is ook te overzien, en ben je gewoon helemaal klaar.

ps Volgens mij is dus het enige mogelijke strafbare feit het fysiek ontbreken van de mistlamp....
Gelogd

lucienne

  • Gast
Re:Aansluiting stekkers ivm continu branden mistlicht.
« Reactie #37 Gepost op: april 26, 2009, 10:38:16 pm »

Wij hebben het lampje eruit gehaald.niet nodig denken wij.
Gelogd

fish

  • Gast
Re:Aansluiting stekkers ivm continu branden mistlicht.
« Reactie #38 Gepost op: april 26, 2009, 11:36:53 pm »

Wij hadden bij de vorige ook het lampje eruit gehaald. Kan je  een prent voor krijgen. Dus wel meenemen .
Gelogd

shaba

  • Gast
Re:Aansluiting stekkers ivm continu branden mistlicht.
« Reactie #39 Gepost op: april 27, 2009, 11:58:59 am »

Oh ja Screech, of een schakelaartje monteren somewhere.... maar ja, dan moet je weer boren en zagen en hakken en..... :X
Gelogd

fish

  • Gast
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Aansluiting stekkers ivm continu branden mistlicht.
« Reactie #41 Gepost op: april 27, 2009, 12:46:58 pm »

deze had ik ook al gevonden http://www.coppensrekreatie.nl/images/documenten/Caravan%20Auto%20aansluitingen.pdf

in engelend schijnen er ook s12 / n12 connectoren te bestaand.

en ook op: http://www.towbarexpress.co.uk/electric1.html

Ik kan deze alleen nergens in nederland (op internet) vinden.  :(
Gelogd

shaba

  • Gast
Re:Aansluiting stekkers ivm continu branden mistlicht.
« Reactie #42 Gepost op: april 27, 2009, 03:23:57 pm »

En nog eentje over de 13-p en info over mistachterlamp op vw's: http://www.kck-online.nl/published/kck/content/paginas/mistlamp-aanhangwagens.nl.html

Gelogd

screech

  • Gast
andere gastank ingebouwd
« Reactie #43 Gepost op: juni 21, 2010, 10:39:20 pm »

Ik heb zojuist een andere gastank in de vouwwagen ingebouwd.
De campingaz fles blijft voortaan thuis, en we hebben nu een kleine groene gasfles.
Hier wat foto's van het ombouwen van de bevestiging.

Zo was het:


en zo zat het vast: De beugel om de fles heen en vleugelmoeren aan de achterzijde


Na het boren van een nieuw gaatje kon ik de spanband met een bout, 2 ringetjes en een borgmoer vastzetten. De achterste bout gaat door het bestaande gat van de metalen beugel.


En zo ziet de andere kant van het schot eruit. Nu dus borgmoeren ipv grote vleugelmoeren:


En de eindsituatie na een klein half uurtje hobby-en:
« Laatst bewerkt op: juni 21, 2010, 10:51:02 pm door screech »
Gelogd

famprima

  • Gast
Re:andere gastank ingebouwd
« Reactie #44 Gepost op: juni 21, 2010, 11:21:37 pm »

Mooi geworden, Ivo!
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal