Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: vouwwagen en een kleine auto  (gelezen 31334 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wittea

  • Gast
vouwwagen en een kleine auto
« Gepost op: februari 08, 2009, 05:17:48 pm »

Hallo,

Wij bezitten een Renault 106.  Dat is dus niet echt een grote auto.   :) 
Mijn vraag is: bestaan er goede vouwwagens die geschikt zijn achter deze kleine auto maar toch groot genoeg om rechtop in te kunnen staan. We zijn met z'n tweeen. We vinden het wel zo comfortabel om te kunnen staan in de vouwwagen maar omdat we met z'n tweeen zijn hoeft ie verder niet heel groot te zijn.

Ik hoop dat er mensen zijn die ons een advies kunnen geven.

André de Witte
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.265
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:vouwwagen en een kleine auto
« Reactie #1 Gepost op: februari 08, 2009, 06:07:56 pm »

Nou zit je met een vouwwagen goed.
Bij alle merken kun je recht opstaan en ieder merk heeft wel een mooie 2 persoon in hun assortiment.
Het is maar net wat je budget is.

Goedkoper jamet,trigano
Duurder combikamp,zambezi
duur holtkamper.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

fish

  • Gast
Re:vouwwagen en een kleine auto
« Reactie #2 Gepost op: februari 08, 2009, 06:56:54 pm »

Hoeveel pk is de auto? Er wordt gezegd dat elke auto een vouwwagen kan trekken, maar dat is door een verkoper van vervat anders uitgelegd. In een vlak land zoals Nederland kan elke auto een vw trekken. Het wordt een ander verhaal als je ermee de bergen in gaat. Zelfs de heuvels in Duitsland kan dan al voor problemen gaan zorgen. Ik heb geen idee hoeveel trekkracht een 106 heeft maar er zijn hier wel een aantal franse auto gekken die je zeker antwoord gaan geven ;)
Gelogd

ha jet

  • Gast
Re:vouwwagen en een kleine auto
« Reactie #3 Gepost op: februari 09, 2009, 11:14:06 am »

Hallo,

Een vriend van ons heeft en camplet achter zijn fiat 500. Leuke vouwwagen ook wel ruim, kunt er in elk geval in staan. Heb er over nagedacht om hem  over te nemen maar met 2 kids zochten wij toch iets groters.
Gelogd

wittea

  • Gast
Re:vouwwagen en een kleine auto
« Reactie #4 Gepost op: februari 09, 2009, 07:59:08 pm »

Hoi,

Bedankt voor de antwoorden tot nu toe.  De specs:

PEUGEOT 106 1.0 sketch
Motorinhoud 954 cc
Vermogen 50 pk
Gewicht 766 kg

Heeft iemand ervaring met deze auto voor een vouwcaravan?
Gelogd

fish

  • Gast
Re:vouwwagen en een kleine auto
« Reactie #5 Gepost op: februari 09, 2009, 08:57:03 pm »

Hier kan je dmv je kenteken in te voeren zien wat je trekkracht is geremd bij eigenschappen.

https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Default.aspx
Gelogd

wittea

  • Gast
Re:vouwwagen en een kleine auto
« Reactie #6 Gepost op: februari 09, 2009, 09:19:47 pm »


Ok, fantastisch!  :) Bedankt!

PEUGEOT
106; 1.0 3DRS
Maximum te trekken massa:
- ongeremd   400 kg
- geremd   500 kg

Ik heb een alpenkruizer allure op het oog. Volgens de verkoper is ie geremt en weegt inc bagage max 470 kg
Dus... :)  dat moet dus kunnen. Ook in de bergen neem ik dan maar aan.

André
Gelogd

fish

  • Gast
Re:vouwwagen en een kleine auto
« Reactie #7 Gepost op: februari 09, 2009, 10:06:13 pm »

Prop hem dan niet tot de max vol. Vergeet niet als het doek nat is, er heel veel kilo`s bij komen. Onze auto is 1600 cc en in de bergen in zuid frankrijk moest hij heel hard werken. Maar laat je niet opjagen. Blijf rechts rijden, en laat de jagers je maar passeren. :J
Gelogd

Sidecarmaniac

  • Gast
Re:vouwwagen en een kleine auto
« Reactie #8 Gepost op: februari 10, 2009, 12:32:27 am »

.........Mijn vraag is: bestaan er goede vouwwagens die geschikt zijn achter deze kleine auto maar toch groot genoeg om rechtop in te kunnen staan. We zijn met z'n tweeen. We vinden het wel zo comfortabel om te kunnen staan in de vouwwagen maar omdat we met z'n tweeen zijn hoeft ie verder niet heel groot te zijn.

Ik hoop dat er mensen zijn die ons een advies kunnen geven.
André de Witte

Misschien is de binnenkort leverbare Mini Mate te klein voor jullie wensen maar wel licht van gewicht en je kan er rechtop in staan (circa 1,92 m stahoogte). Ik ben nog aan het nadenken over een voortent, disselbak, LED verlichting en dat soort zaken.
www.impactcamp.eu
Gelogd

wittea

  • Gast
Re:vouwwagen en een kleine auto
« Reactie #9 Gepost op: februari 10, 2009, 10:48:06 am »

  8) Nou die mini mate is inderdaad niet te zwaar! Grappig ding! Weet je ook hoeveel hij ongeveer gaat kosten?
We zijn beginners dus willen we eerst goedkoop het klappen uitproberen voor we grote uitgaven gaan doen!


Ik heb verder een Holiday-camp-swing, bouwjaar 1998 op het oog en dus die alpenkruizer allure.
Is een bedrag van ?500,- gek voor een Holiday camp swing?  (Geen idee hoe zwaar ie is trouwens)
En hoeveel zou je bieden voor een alpenkruizer allure uit 1986?
Gelogd

erik hendriks

  • Gast
Re:vouwwagen en een kleine auto
« Reactie #10 Gepost op: februari 10, 2009, 01:29:45 pm »

Voor een alpenkreuzer van dat bouwjaar, zou ik denk ik tussen de 100 en 200 euro bieden.
Let dan wel op naden(stiksels), of de tent er nog een beetje redelijk uitziet undsoweiter  :)
Gelogd

fish

  • Gast
Re:vouwwagen en een kleine auto
« Reactie #11 Gepost op: februari 10, 2009, 04:08:58 pm »

Andre ik denk toch dat je geen overhaaste beslissingen moet nemen. Vraag eens aan je garage of het slim is om aan je auto een vouwwagen te koppelen. En of hij genoeg trekkracht heeft in de bergen als je van plan bent buiten nederland te gaan kamperen. Als ik bedenk hoe mijn auto soms moet werken, terwijl ik een zwaardere auto heb en 1100 kg mag trekken, vraag ik me af hoe jouw auto zich gedraagd als er een stijging van 10% komt. Ik wil je niet ontmoedigen want kamperen met een vouwwagen is vele malen beter dan met een tent, maar het zou een teleurstelling zijn als je opeens bij een stijging stil komt te staan op de grote weg, en je komt geen meter meer vooruit. De spullen die mee gaan zijn ongemerkt ook al snel aan een hoog gewicht. Dus vergis je niet. En als je de vw nat in hebt gepakt, waar je soms niet omheen kan, kan het gewicht vele malen zwaarder zijn. Je zit al heel snel boven de 500kg. En die verkoper die dat tegen jou zegt die wil graag verkopen in deze tijd waar alles slechter gaat.

Ik zeg dit, omdat ik vroeger met een tent erop uit ging. Ik had een 1100cc auto en die ging volgeladen mee. We waren met z`n twee`tjes Als er een stijging van10% kwam, stonden we bijna stil. Jij zegt dat je auto 954 cc is, en je gaat daar een vw aan koppelen. Ik denk toch dat je dat niet gaat redden buiten nederland. Hier is het vlak en als hij rolt dan is er geen probleem. Maar als je in de bergen moet stoppen, kan je hem dan weer uit de stilstand trekken?

Laat je eerst even goed informeren en overtuigen door iemand die weet waar hij het over heeft ipv een vouwwagen verkoper.
Toen wij onze eerste vw gingen kopen heeft die verkoper bij vervat ons weer op aarde gezet. Wij kregen ook te horen van een vw dealer dat alle auto`s een vw konden trekken. Dus niet! Gelukkig was er bij vervat een eerlijke verkoper. Wij hebben een ander auto gekocht voordat we over gingen naar een vw. Achteraf besefte we dat die 1100cc  in sommige situatie `s niet genoeg kracht had gehad.
« Laatst bewerkt op: februari 12, 2009, 03:08:41 pm door nel »
Gelogd

erik hendriks

  • Gast
Re:vouwwagen en een kleine auto
« Reactie #12 Gepost op: februari 10, 2009, 08:17:09 pm »

goed punt! had ik niet bij stil gestaan

Ik merkte het vandaag inderdaad ook toen ik ff met mijn trigano op pad moest.
Ik rij een opel astra station 1.6 en ik merk het inderdaad ook al goed dat er "iets" achterhangt 8)
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re:vouwwagen en een kleine auto
« Reactie #13 Gepost op: februari 10, 2009, 08:52:45 pm »

Hallo,
In Nederland is het te doen, maar wat tedeneken in de Ardennen, en Frankrijk. Wij rijden met een Opel Zafira 1800,met en Combi Camp erachter dat merk je wel iets. Wij hebben120 pk tot onze beschikking. Hier voor reden we een Opel vectra 1600
met een Jamet er achter, dat merkte we wel in de Ardenne en in Zuid Frankrijk. Met deze auto hadden we 100 pk.
Vaak wordt er uit veiligheids wege gezegd 75% van de maximale trek gewicht .
Ik zou hier dus inderdaad goed over na denken, en veiligheid boven alles.
suc6, Henk
Gelogd

fish

  • Gast
Re:vouwwagen en een kleine auto
« Reactie #14 Gepost op: februari 11, 2009, 09:15:26 pm »

Ik heb een poll geopend. http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,2644.0.html Kan je zien met hoeveel cc onze leden de auto trekken.
« Laatst bewerkt op: februari 11, 2009, 10:48:22 pm door nel »
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal